Dat gaat ook niet gebeuren en daar is absoluut geen reden voor. KLM kan niet op eigen houtje overleven. Daarom zijn ze juist samengegaan met AF.JS50557 wrote:Misschien dat het zo zou kunnen zijn dat KLM er uit wil stappen.
Dat gaat ook niet gebeuren en daar is absoluut geen reden voor. KLM kan niet op eigen houtje overleven. Daarom zijn ze juist samengegaan met AF.JS50557 wrote:Misschien dat het zo zou kunnen zijn dat KLM er uit wil stappen.
Dat kanCoati wrote:Ik niet:.
Wie heeft het over een overname van 1 van beiden door de ander?Coati wrote: US carriers mogen niet overgenomen worden door een buitenlandse club ivm "defensie belangen" (mobiliseren van vervoerscapaciteit). In feite een indirecte bescherming tegen buitenlandse overnames van de US. En andersom is ook niet mogelijk zoals Erwin al heeft uitgelegd:
Ook samenvoeging (fusie) mag niet, want dan heeft ene buitenlandse entiteit gedeelde zeggenschap over een US Carrier. Over welke constructie heb je het dan wel?B767-300ER wrote:Dat kanCoati wrote:Ik niet:.Wie heeft het over een overname van 1 van beiden door de ander?Coati wrote: US carriers mogen niet overgenomen worden door een buitenlandse club ivm "defensie belangen" (mobiliseren van vervoerscapaciteit). In feite een indirecte bescherming tegen buitenlandse overnames van de US. En andersom is ook niet mogelijk zoals Erwin al heeft uitgelegd:
Correct me if I'm wrong, maar volgens mij kennen zowel de EU als de US de regel dat de meerderheid van de shares (en in de VS 75% van de voting rights) in handen moeten zijn van inwoners van dat land/EU. Stel AF/KL en Delta zijn even veel waard (en dat is een hele dikke aanname die niet klopt) dan kan je prima een holding opzetten die 100%-1 share van beide airlines heeft, en 50% owned aan beide kanten is. Beide kanten hebben dan nog hun eigen share, waarmee je voldoet aan de 'effective ownership and control'. Er zal wel wat politiek commentaar op komen, maar volgens mij is de mogelijkheid er....Coati wrote:Verder dan een intensieve samenwerking mag het m.i. niet gaan. Overnames/fusies/samenvoegingen mogen niet vanwege US wetgeving, die het dus op nationale veiligheid gooien, en daarmee vakkundig alle buitenlandse inmenging buiten de deur houden.
Groet Joost
Maar het is ook in het belang van de aandeelhouder, een evt. splitsing van Air France/KLM..ehusmann wrote:Inderdaad, KLM alleen is als een kleine vis in het grote water, niet veel meer dan SAS, Sabena, Malev, Alitalia, Swissair etc etc. Alsof die allemaal nog lekker zelfstandig bezig zijn.
Daarnaast, waar de winst heen gaat is niet veel anders als wanneer KLM nog wel zelfstandig was. De aandeelhouders beslissen wat er met de winst gebeurt, veelal wordt het (als het significant is) uitgekeerd aan de aandeelhouders in divident. Nu gebeurt dat ook, de winst gaat naar de aandeelhouder (AF KLM Group) en die bepaalt wat ermee gebeurt. Nu waarschijnlijk inderdaad naar AF om de verliezen daar op te vangen. Maar maakt dat voor KLM uit?
Erwin
denkt dat de ipads niet teduur zijn, maar de complete certificering en implementatie. maar ik begrijp je punt.B767-300ER wrote:Tsja, maar de iPads voor de vliegers zijn te duur, dus blijven we maar met zware tassen papierwerk lopen??
Dat is correct wat intruder zegt. Maar is een kwestie van tijd voordat de tassen op zijn minst zijn uitgedund. Heeft helemaal niets met te dure i-pads te maken. Maar is idd een certificering issue.intruder wrote:denkt dat de ipads niet teduur zijn, maar de complete certificering en implementatie. maar ik begrijp je punt.B767-300ER wrote:Tsja, maar de iPads voor de vliegers zijn te duur, dus blijven we maar met zware tassen papierwerk lopen??
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more