Wat een onzin. Er is gewoon een regeling vlieger loopbaan waarin zulke dingen zijn vastgelegd. Het ligt gecompliceerd, maar je wordt gewoon in hetzelfde blok tewerk gesteld. Je kunt dus niet ineens F/O worden. De F50 was een uitzondering, maar daar was baas F50 gewoon in hetzelfde blok als Coco. Daarbij hielden die jongens gewoon hun oude salaris.Diarto wrote:Voor de oude baasjes op de MD-11 wordt het captainschap verliezen en op de 777/330 Co worden. Idioot gewoon, heb je straks een captain 777 met 4000 FH en een FO naast hem met 12.000 uur op de teller. Lekker scheef.
Vervroegd pensioen is ook voor een aantal vlieger een goede optie, menig vlieger ziet het niet zitten om na jaren leuke MD-11 bestemmingen te vliegen nu als FO naar Afrika te vliegen.
Voorbeeld: Denk je dat er veel vrijwilligers zijn om naar Teheran te gaan, zelfde als een aantal Afrikaane bestemmingen. Zodra je landt naar je hotel, daar blijf je tot je terugvlucht binnen omdat het wordt afgeraden om naar buiten te gaan. Zeker voor homoseksueel en vrouwelijk cabinepersoneel zijn er een aantal bestemmingen waar ze liever niet heengaan.B767-300ER wrote:Wat is de definitie van een leuke bestemming om op te vliegen?
En dit is dus precies het geval bij een vriend van mij zijn pa... Hij wordt niet met 0 uren on-type ineens captain 777, zal hij eerst wat uurtjes FO moeten loggen.Zwaan wrote:Vervroegd pensioen wil niemand. Wat waarschijnlijk gebeurd is dat de enkelingen die minder dan 3 jaar te gaan hebben (en dus geen recht meer hebben op een nieuwe opleiding hebben) tot het einde blijven zitten. Wat daarna gebeurt weet ik niet.
Echt wel, is de normaalste zaak van de wereld. Tenzij we hier wat spraakverwarring hebben en je met "uurtjes FO moeten loggen" de de routetraining bedoelt die je na de simconversie krijgt. Da's meestal 10 stretches gevolgd door een reguliere linecheck.Diarto wrote:Hij wordt niet met 0 uren on-type ineens captain 777, zal hij eerst wat uurtjes FO moeten loggen.
Populaire bestemmingen van de MD11 zijn uiteraard de Caraibische bestemmingen (alhoewel ook daarover smaken verschillen). Maar bestemmingen wisselen regelmatig van types, en op de 777 bijv heb je nu juist een zeer gevarieerd aanbod aan bestemmingen. (Rio, TPE, SIN, YVR, JNB, CPT, JFK, ATL, LIM). Dus ik zie het grote probleem niet echt. Bovendien vliegt een maatschappij naar een bestemming omdat daar een markt is voor vervoer. Niet omdat het een geslaagde vakantiebestemming voor de crew moet zijn.Diarto wrote:Voorbeeld: Denk je dat er veel vrijwilligers zijn om naar Teheran te gaan, zelfde als een aantal Afrikaane bestemmingen. Zodra je landt naar je hotel, daar blijf je tot je terugvlucht binnen omdat het wordt afgeraden om naar buiten te gaan. Zeker voor homoseksueel en vrouwelijk cabinepersoneel zijn er een aantal bestemmingen waar ze liever niet heengaan.
Een populaire bestemming voor de MD-11 vliegers was MIA toen deze net geïntroduceert werd, denk ook aan BKK (aantal dagen betaald relaxen in een tophotel).
ATL is de afgelopen tijd juist een MD11 operatie!!!Coati wrote:Populaire bestemmingen van de MD11 zijn uiteraard de Caraibische bestemmingen (alhoewel ook daarover smaken verschillen). Maar bestemmingen wisselen regelmatig van types, en op de 777 bijv heb je nu juist een zeer gevarieerd aanbod aan bestemmingen. (Rio, TPE, SIN, YVR, JNB, CPT, JFK, ATL, LIM). Dus ik zie het grote probleem niet echt. Bovendien vliegt een maatschappij naar een bestemming omdat daar een markt is voor vervoer. Niet omdat het een geslaagde vakantiebestemming voor de crew moet zijn.Diarto wrote:Voorbeeld: Denk je dat er veel vrijwilligers zijn om naar Teheran te gaan, zelfde als een aantal Afrikaane bestemmingen. Zodra je landt naar je hotel, daar blijf je tot je terugvlucht binnen omdat het wordt afgeraden om naar buiten te gaan. Zeker voor homoseksueel en vrouwelijk cabinepersoneel zijn er een aantal bestemmingen waar ze liever niet heengaan.
Een populaire bestemming voor de MD-11 vliegers was MIA toen deze net geïntroduceert werd, denk ook aan BKK (aantal dagen betaald relaxen in een tophotel).
Zoals de lange Bonaire's? Volgens de legende is de MD11 dan ook de divisie met de meeste echtscheidingen bij de cockpitbemanningen.Coati wrote:Bovendien vliegt een maatschappij naar een bestemming omdat daar een markt is voor vervoer. Niet omdat het een geslaagde vakantiebestemming voor de crew moet zijn.
.... en wordt om deze reden ook wel MDivorce genoemd76-er wrote:Zoals de lange Bonaire's? Volgens de legende is de MD11 dan ook de divisie met de meeste echtscheidingen bij de cockpitbemanningen.Coati wrote:Bovendien vliegt een maatschappij naar een bestemming omdat daar een markt is voor vervoer. Niet omdat het een geslaagde vakantiebestemming voor de crew moet zijn.
Niet zoals de lange Bonaire's, dat was om technische redenen waardoor de lange omloop van de MD11 er was op Bonaire, maar goed, dat weet je best. Maar niet dat netwerkplanning denkt: "goh, laten we een lange tussenstop op Bonaire creeren, want dat is zo leuk voor de crew!".76-er wrote:Zoals de lange Bonaire's? Volgens de legende is de MD11 dan ook de divisie met de meeste echtscheidingen bij de cockpitbemanningen.Coati wrote:Bovendien vliegt een maatschappij naar een bestemming omdat daar een markt is voor vervoer. Niet omdat het een geslaagde vakantiebestemming voor de crew moet zijn.
Zoals 76-er al zegt gebeurt dat dus wel. Dat is dus een onderdeel van de regeling vlieger loopbaan. Die ken je dus blijkbaar niet. Dat geeft niks, maar ga dan ook geen dingen als waarheid verkondigen die dat niet zijn...Diarto wrote:...En dit is dus precies het geval bij een vriend van mij zijn pa... Hij wordt niet met 0 uren on-type ineens captain 777, zal hij eerst wat uurtjes FO moeten loggen.
Uhm, ik kan me vergissen, maar is IKA geen M11 bestemming???Diarto wrote:Voorbeeld: Denk je dat er veel vrijwilligers zijn om naar Teheran te gaan, .B767-300ER wrote:Wat is de definitie van een leuke bestemming om op te vliegen?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more