vraag over PH- nummers

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
jeroenvn
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 774
Joined: 20 Feb 2007, 22:32
Type of spotter: Civil spotter
Subscriber Scramble: Nee
Location: Papendrecht (EHPD/PPD)
Contact:

vraag over PH- nummers

Post by jeroenvn »

Goedenavond,

Ik heb eigenlijk een dubbele vraag.

1. Als een geregistreerd vliegtuig in een museum staat dan bestaat er geen andere van het zelfde nummer die wel vliegt.

2. Hoeveel vliegtuig museums heeft Neerland er en waar staan ze en als het kan de naam erbij (ik ken de Aviodome en de MLM al)

Alvast bedankt!
Gr. Bonzo (www.jeroenvannorden.nl)

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: vraag over PH- nummers

Post by B767-300ER »

1) ja. 2) geen idee
In Nederland mag een tegistratie slechts 1x voorkomen. Is een registratie vervallen omdat het vliegtuig bv is verkocht aan een buitenlandse partij of gesloopt is, dan mag die registratie pas na 30 jaar weer gebruikt worden.
Kijk voor meer info op www.hddekker.info.
Deze persoon houdt het gehele register bij op zijn website.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3377
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: vraag over PH- nummers

Post by pjotrtje »

B767-300ER wrote:Is een registratie vervallen omdat het vliegtuig (...) gesloopt is, dan mag die registratie pas na 30 jaar weer gebruikt worden.
Niet helemaal waar: als de kans nulkommanul is dat de kist ooit weer in het Nederlands register opgenomen wordt (wat bij sloop vaak het geval is) kan er eerder dan na 30 jaar worden overgegaan tot heruitgifte van een registratie.
== All is well, as long as we keep spinning ==
Handley Page
Posts: 13
Joined: 01 Feb 2012, 18:02
Type of spotter: Civil Aviation
Subscriber Scramble: No

Re: vraag over PH- nummers

Post by Handley Page »

30 years is not always the case as PH-EZ was used on Fokker Aircraft and now is used on KLM Embraers.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: vraag over PH- nummers

Post by B767-300ER »

Handley Page wrote:30 years is not always the case as PH-EZ was used on Fokker Aircraft and now is used on KLM Embraers.
PH-EZ waren testregistraties en niet als dusdanig opgenomen in het register.
pjotrtje wrote:
B767-300ER wrote:Is een registratie vervallen omdat het vliegtuig (...) gesloopt is, dan mag die registratie pas na 30 jaar weer gebruikt worden.
Niet helemaal waar: als de kans nulkommanul is dat de kist ooit weer in het Nederlands register opgenomen wordt (wat bij sloop vaak het geval is) kan er eerder dan na 30 jaar worden overgegaan tot heruitgifte van een registratie.
Is volgens dit artikel in het verleden slechts 1x gebruikt en alleen bij hoge uitzondering.
http://www.hdekker.info/registermap/TOE ... e_register
All times are local times!

Regards, N.
Herman Dekker
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 27
Joined: 09 Apr 2009, 19:21
Type of spotter: I am not a spotter

Re: vraag over PH- nummers

Post by Herman Dekker »

1. Als een geregistreerd vliegtuig in een museum staat dan bestaat er geen andere van het zelfde nummer die wel vliegt.

Als je bedoelt dat het luchtvaartuig ingeschreven is, maakt het niet uit waar het staat, en zal er dus geen tweede zijn met hetzelfde (ingeschreven) kenmerk.
Als je bedoelt dat op een museumtoestel een (fictief) kenmerk is geschilderd, dan maakt dat niets uit. Een niet ingeschreven vliegtuig is in de zin der wet geen luchtvaartuig, iedereen en ieder museum mag op een in zijn bezit zijnd vliegtuig schilderen wat hij wil. Pas als het ingeschreven moet worden treden de voorschriften in werking.
En dan nog iets.
Hier wordt ook weer verondersteld dat toepassing van die 30-jaars regeling afhankelijk zou zijn van de kans dat er ooit weer inschrijving zal worden aangevraagd. Dat is gewoon niet waar, ILT doet niet aan kansberekening.
In mijn "Toelichting op de registers" (zie http://www.hdekker.info/registermap/TOEL.htm) is op vrijwel iedere vraag in dit verband wel het antwoord te vinden.
Herman Dekker
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: vraag over PH- nummers

Post by B767-300ER »

BEdankt Herman voor de opheldering.
Op de een of andere manier blijft dit altijd een discussiepunt terwijl eea zeer helder en duidelijk is (wat ik ook duidelijk probeerde te maken).
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”