Ho, 213 he ?!Polecat wrote:huh? is 212 stuks op 4a5 vliegbases vervangen door (mijn gok) 42 stuks op 1 (hooguit 2) basis geen bezuiniging?
De Peel is geen luchtmachtbasis meer, het is samen gegaan met de KL en dus ook een landmacht kazerne geworden:Iwan Bogels wrote:Wat dacht je trouwens van een fysieke samenvoeging van Eindhoven, Woensdrecht en de Peel ?
Aan zijn werkkleding te zien was hij ook met het vliegtuig gearriveerd?Kleintje Pils wrote:De NL F-16 vliegers lopen al rond met een F-35A F-001 Badge:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater#
officieel KLu bulletin? Iets op Facebook? (Toegegeven, over de formatie F-16s werd ook over een toestel van 311 gesproken, dat was het toestel dat de formatie verliet).wamovements wrote:Ook interessant is dat men het hier in een officieel Klu bulletin over 311 Squadron heeft????
311 sqn is volgens mij per 1 September j.l. pas officieel opgeheven.aviodromefriend wrote:officieel KLu bulletin? Iets op Facebook? (Toegegeven, over de formatie F-16s werd ook over een toestel van 311 gesproken, dat was het toestel dat de formatie verliet).wamovements wrote:Ook interessant is dat men het hier in een officieel Klu bulletin over 311 Squadron heeft????
Ok, daar heb je een punt.ehusmann wrote:Ook goed nieuws, die F-16s heb ik nu inmiddels wel genoeg van.
Erwin
Dit staat op nos.nl:Lees zojuist op nu.nl dat er een rapport ligt van de rekenkamer commissie dat uit het JSF project stappen nadelige gevolgen zal hebben. Het is goekoper om in de testfase van de JSF te blijven.
De Nederlandse bijdrage kost dus sowieso 405mln, maar ik lees niet dat het goedkoper is om door te gaan. We besparen juist 265mln als we stoppen.Volgens de Rekenkamer levert het de Staat 265 miljoen euro op, maar kost het in elk geval 405 miljoen. Daarbovenop komt nog een onbekend bedrag.
Ik vraag me toch echt af wat het plaatje is wanneer we een vergelijking zouden maken tussen (1) doorgaan met de JSF en de daarbij horende kosten en natuurlijk afleverdata en (2) stoppen met de JSF, één van de off-the-shelve oplossingen kopen (Eurofighter, Rafale of Gripen) en dan de kosten en daarbij horende afleverdata. Dikke kans dat we eerder over 60 Gripens, Eurofighters of Rafales beschikken dan 56 JSF's en ook nog veel geld besparen.Volgens de Rekenkamer heeft helemaal stoppen ingrijpende gevolgen voor de krijgsmacht. Op een later moment een vliegtuig kopen, betekent waarschijnlijk dat langer moet worden doorgevlogen met verouderde F-16's tegen oplopende kosten en minder inzetbaarheid, aldus de onderzoekers.
Sud-Ouest wrote:Ik vraag me toch echt af wat het plaatje is wanneer we een vergelijking zouden maken tussen (1) doorgaan met de JSF en de daarbij horende kosten en natuurlijk afleverdata en (2) stoppen met de JSF, één van de off-the-shelve oplossingen kopen (Eurofighter, Rafale of Gripen) en dan de kosten en daarbij horende afleverdata. Dikke kans dat we eerder over 60 Gripens, Eurofighters of Rafales beschikken dan 56 JSF's en ook nog veel geld besparen.
Volgens mij lees je dat verkeerd. Stoppen levert 265 meloen op en kost 405 meloen. Netto kost stoppen dus 140 meloen (plus nog onvoorziene kosten). Over doorgaan heb ik nog geen kosten danwel baten gevonden, maar blijkbaar kost dat minder, niet meegerekend de echte kosten voor de aanschaf en operatie van die bakken uiteraard.Sud-Ouest wrote:Dit staat op nos.nl:De Nederlandse bijdrage kost dus sowieso 405mln, maar ik lees niet dat het goedkoper is om door te gaan. We besparen juist 265mln als we stoppen.Volgens de Rekenkamer levert het de Staat 265 miljoen euro op, maar kost het in elk geval 405 miljoen. Daarbovenop komt nog een onbekend bedrag.
Zie http://www.defensie.nl/dmo/uitgelicht/advanced_f-16/KIER wrote: Ik zie nooit iemand de nieuwe F-16's noemen. Lijkt mij toch een veel makkelijkere keus en de allergoedkoopste oplossing ; je hebt alle randapparatuur voor de F-16's al , ze passen in alle shelters, hangars en weet ik veel waar nog meer. Iedereen weet hoe de F-16 is en werkt, Hij is alleen tig keer nieuwer dan die ouwe barrels waar we nu mee vliegen. Opleiding zal ook veel minder tijd in beslag nemen dan een heel ander type.
enThe Block 60 has been described as a lower-budget alternative to the F-35A Joint Strike Fighter –
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more