Otto wrote:Vanwege bezuinigingen bij CHC wordt vloot gereduceerd met 5 S-76's. Vanochtend zijn de eerste 3 per dieplader vertrokken:
PH-NZV , PH-NZS, PH-NZ(W of Z)
Nog op het platform zonder rotorbladen:
PH-NZT, PH-NZU
Heli's worden getransporteerd naar Vancouver voor een nieuw leven.
Deze stonden -als het goed is- op 15 september jongstleden (Heldair Show Maritiem) al bij Dancopter in de hangaar te wachten op de dingen die zouden gaan komen. Er zouden een paar verschroot worden en de rest zou in Canada nog gebruikt kunnen worden in de houtindustrie; het ophalen van boomstammen op moeilijk bereikbare plaatsen. Ik had begrepen dat deze helikopters niet meer voldeden aan de voorschriften voor het vervoer van passagiers van en naar de booreilanden.
Otto wrote:Vanwege bezuinigingen bij CHC wordt vloot gereduceerd met 5 S-76's. Vanochtend zijn de eerste 3 per dieplader vertrokken:
PH-NZV , PH-NZS, PH-NZ(W of Z)
Nog op het platform zonder rotorbladen:
PH-NZT, PH-NZU
Heli's worden getransporteerd naar Vancouver voor een nieuw leven.
Deze stonden -als het goed is- op 15 september jongstleden (Heldair Show Maritiem) al bij Dancopter in de hangaar te wachten op de dingen die zouden gaan komen. Er zouden een paar verschroot worden en de rest zou in Canada nog gebruikt kunnen worden in de houtindustrie; het ophalen van boomstammen op moeilijk bereikbare plaatsen. Ik had begrepen dat deze helikopters niet meer voldeden aan de voorschriften voor het vervoer van passagiers van en naar de booreilanden.
Of dit zo is weet ik niet zeker, feit is wel dat de oliemaatschappijen bij het afsluiten van nieuwe contracten eisen stellen over de typen helikopter waarmee het personeel vervoerd dient te worden. Bristow maakt nog veelvuldig gebruik van de s-76.