De Herc op Eindhoven en de Turkish 737 kan/mag je niet vergelijken met deze situatie omdat de omstandigheden uit heel andere hoek komen (Faro is mij niet bekend) maar, in algemeenheid; een vliegtuig is ontwikkeld om bepaalde krachten te kunnen doorstaan; in een crash ontstaan altijd andere krachten dan waar een kist op gebouwd word dus dan is het geheel situatieafhankelijk hoe de materialen reageren.brno wrote:Even heel wat anders; als ik de beelden zie van de crash-site vallen mij een 2 tal zaken erg op in vergelijking met andere
crashes vlak voor de landing, zoals de Tu-154 in Smolensk, de Hercules op Eindhoven, 737 op Schiphol, DC-10 Faro enz.
De gecrashte A330 is echt niet meer herkenbaar als vliegtuig, op de staart en 2 vleugels na, je zou toch verwachten dat 1000
meter voor de touch-down de snelheid niet meer als zo`n 160 knopen zou bedragen, en het ``spoor`` zou maar liefst 800 meter lang zijn? Nogmaals; niet om te speculeren, ik ben maar een leek, maar deze 2 zaken vielen mij nogal op.
Groet,
claudia de breij wrote:Je zal Sjuul Paradijs zijn. Jarenlang goed van gegeten, maar nu het contact met de nationale onderbuik even helemaal kwijt. #lastighoor
You still expected all that? Why would today's Libya still "defend" a company and/or its employees that, at the time of the crash, was run by a son of Khadaffi?76-er wrote:Eerlijk gezegd ben ik wel 'blij' verrast met de uitkomst van het onderzoek. Niks goedpraterij, niks vingerwijzen naar anderen, niks heldenverering. Kunnen o.a. de Egyptenaren en Turken nog wat van leren.
Not because of the regime, but because of North African/Middle-East culture. With of course the Egypt Air crash into the Atlantic and TK at AMS as primary examples.aviodromefriend wrote:You still expected all that? Why would today's Libya still "defend" a company and/or its employees that, at the time of the crash, was run by a son of Khadaffi?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more