excuus ik bedoelde eigenlijk de vlucht naar SFB omdat AHX ook later wasB767-300ER wrote:Nee. Niet op SFB
[ Post made via Mobile Device ]
Geen problemen.Davy1981 wrote:excuus ik bedoelde eigenlijk de vlucht naar SFB omdat AHX ook later wasB767-300ER wrote:Nee. Niet op SFB
[ Post made via Mobile Device ]
Waar staat TEC voor als ik mag vragen?Roel wrote:PHTFF still TEC @ AOK, subcharter from Samair on behalf of Arkefly:
OR 175P BTS 02:20 04:10 AMS
OR 175 AMS 05:00 07:40 OHD
OR 176 OHD 08:30 10:10 BTS
Times UTC.
TechnischDavy1981 wrote:Waar staat TEC voor als ik mag vragen?Roel wrote:PHTFF still TEC @ AOK, subcharter from Samair on behalf of Arkefly:
OR 175P BTS 02:20 04:10 AMS
OR 175 AMS 05:00 07:40 OHD
OR 176 OHD 08:30 10:10 BTS
Times UTC.
Hij is nog niet terug gezien de nieuwe wijzigingen van vandaag.
[ Post made via Mobile Device ]
Ok, dacht dat dat AOG was :s, wel lullig gelijk op de "1e" dagSkyPlane wrote:TechnischDavy1981 wrote:Waar staat TEC voor als ik mag vragen?Roel wrote:PHTFF still TEC @ AOK, subcharter from Samair on behalf of Arkefly:
OR 175P BTS 02:20 04:10 AMS
OR 175 AMS 05:00 07:40 OHD
OR 176 OHD 08:30 10:10 BTS
Times UTC.
Hij is nog niet terug gezien de nieuwe wijzigingen van vandaag.
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Het ziet er naaruit de de G-POWD op 29-4 ook nog een retourtje TFS gaat doen (vertrek AMS om 15:30).SPL wrote:Little help for OR:
25-04-2013 Arrival: OR090P 13:15 STN GPOWD OR267/268P 14:30/22:30 KGS vv GPOWD 26-04-2013 OR757/758 06:00/14:50 AYT vv GPOWD OR849/850 16:30/01:10 AYT vv GPOWD 27-04-2013 OR701/702 06:45/15:10 BJV vv GPOWD OR869/870 18:05/02:45 AYT vv GPOWD 28-04-2013 Departure: OR091P 03:45 STN GPOWDGroeten Martijn
En is er nog sprake van dat de andere OY s ook nog check krijgen dit (voor)jaar?B767-300ER wrote:Dat is correct. De PH-OYE komt namelijk pas op 1 mei terug vanuit AUH.
Terecht van Atrkefly. Lelystad ontwikkelen is een complet imbeciel plan. Airlines willen de luchthaven niet. De Commisie Alders zou zich meer moeten richten op de ontwikkeling van zwaar onderbenutte regionale luchthavens als Rotterdam en Eindhoven ipv weer een luchthaven creeren die nauwelijks wordt gebruikt. Daarbij hebben RTM en EIN 100 keer meer potentie dan een Luchthaven in "the middle of nowhere" als Lelystad.rkeFly vreest gedwongen verhuizing naar Lelystad Airport
ArkeFly vreest gedwongen verhuizing naar Lelystad Airport
SCHIPHOL - Luchtvaartmaatschappij ArkeFly vreest een deel van de activiteiten gedwongen van Schiphol naar Lelystad Airport te moeten verplaatsen. Dat meldt directeur Steven van der Heijden van de luchtvaartmaatschappij in het Haarlems Dagblad. Hans Alders stelt in recent gepubliceerd werkprogramma voor om Lelystad Airport als 'twin-airport' van Schiphol te ontwikkelen.
De ontwikkeling van Schiphol en Lelystad als twinairport moet volgens Alders plaatsvinden op het moment dat de vraagontwikkeling op Schiphol de negentig procent van het plafond van 510.000 vliegtuigbewegingen bereikt. Er moeten wel ‘stimuleringsmaatregelen’ worden genomen om te komen tot ‘een gewenste verdeling van verkeer over de luchthavens’, zo staat te lezen in het Werkprogramma Uitvoering Aldersadvies Lelystad.
Steven van der Heijden ziet niets in de ontwikkeling van Lelystad Airport als ‘zevende baan’ van Schiphol. “Met die truc willen ze ons binnen enkele jaren dwingen toch naar Lelystad te verhuizen”, zegt hij in het Haarlems Dagblad. “Dan wordt gewoon bepaald dat wij daar moeten landen, alleen is er geen taxibaan naar de terminal van Schiphol.”
Van der Heijden hekelt de slechte bereikbaarheid per openbaar vervoer, het ontbreken van opstelplaatsen voor toestellen, de nachtelijke sluiting en de te korte startbaan, ook na de baanverlenging. Het vliegveld zal alleen geschikt zijn voor vluchten met Boeing 737’s binnen Europa. De widebodyvloot van ArkeFly (nu nog Boeing 767's, vanaf 2014 ook 787's) moet op Schiphol blijven.
Unieke bestemmingen
“We worden op enorme kosten gejaagd wanneer een deel van de vliegtuigen op Schiphol staat en de rest op Lelystad”, zegt hij. “We mogen dan een vakantievervoerder zijn, we hebben wel vijftien unieke bestemmingen. Daarmee dragen we toch bij aan het netwerk dat zo belangrijk is voor Schiphol.”
Om de toekomstige groei van het vliegverkeer in Nederland op te vangen, zijn Lelystad Airport en Eindhoven Airport enkele jaren geleden in het Aldersadvies aangewezen als luchthavens waarop naast Schiphol een deel van de groei zal plaatsvinden. Daarbij zou het vooral moeten gaan om vakantievluchten, terwijl op Schiphol vooral plaats is voor bestemmingen die bijdragen aan het netwerk. Tot nu toe zijn echter weinig maatschappijen te porren voor een overstap naar Lelystad.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more