TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

Backtrack wrote:Terecht van Atrkefly. Lelystad ontwikkelen is een complet imbeciel plan. Airlines willen de luchthaven niet. De Commisie Alders zou zich meer moeten richten op de ontwikkeling van zwaar onderbenutte regionale luchthavens als Rotterdam en Eindhoven ipv weer een luchthaven creeren die nauwelijks wordt gebruikt. Daarbij hebben RTM en EIN 100 keer meer potentie dan een Luchthaven in "the middle of nowhere" als Lelystad.
Een licht overtrokken reactie en dat weet je zelf ook. Het feit dat de regionale luchthavens zwaar onderbenut worden is puur een regelgeving issue.

Uitbreiding van Rotterdam en Eindhoven is voor beide geen optie. De enigste 'oplossing' is zorgen voor een goede aansluiting van Lelystad op de nationale infrastructuur.

Het weer openstellen van Twente hoort ook bij deze discussie. ;)
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Backtrack
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 203
Joined: 10 Jan 2006, 11:59
Subscriber Scramble: Backtrack
Location: Schiedam

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Backtrack »

cHabu wrote:
Backtrack wrote:Terecht van Atrkefly. Lelystad ontwikkelen is een complet imbeciel plan. Airlines willen de luchthaven niet. De Commisie Alders zou zich meer moeten richten op de ontwikkeling van zwaar onderbenutte regionale luchthavens als Rotterdam en Eindhoven ipv weer een luchthaven creeren die nauwelijks wordt gebruikt. Daarbij hebben RTM en EIN 100 keer meer potentie dan een Luchthaven in "the middle of nowhere" als Lelystad.
Een licht overtrokken reactie en dat weet je zelf ook. Het feit dat de regionale luchthavens zwaar onderbenut worden is puur een regelgeving issue.

Uitbreiding van Rotterdam en Eindhoven is voor beide geen optie. De enigste 'oplossing' is zorgen voor een goede aansluiting van Lelystad op de nationale infrastructuur.

Het weer openstellen van Twente hoort ook bij deze discussie. ;)
Absoluut niet. Wat hebben we aan al die nauwelijks benutte luchthavens? Dat kost alleen maar geld.
Regelgeving voor bestaande luchthavens aanpassen is miljarden goedkoper dan weer nieuwe luchthavens bouwen en exploiteren.
Daarbij liggen de bestaande luchtavens van Rotterdam en Eindhoven midden in de bevolkingsas van Nederland en zijn daardoor het meest effectief om vluchten voor de verschillende doelgroepen af te handelen.
Zelfs met een "goede" verbinding is Lelystad voor de meeste mensen die van zuiden van Amsterdam wonen geen handige optie.
Ik kan eigenlijk geen enkel argument bedenken waarom Lelystad uitgebreid zou moeten worden. Heropening van Enschede is aardig. Maar dan wel alleen vanuit private middellen en geen belastingcenten.
User avatar
Diarto
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 981
Joined: 04 Jan 2007, 15:55
Location: Zaandam

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Diarto »

Zolang de overheid vatbaar blijft voor gezeur van inwoners zullen RTM en EIN amper meer capaciteit toegewezen krijgen. Veel opties hebben ze niet, kijk EIN, waar de inwoners het gepresteerd hebben om verschillende (bijzonder gangbare) toestellen (737-400, eea heavies) te verbannen.

Blijft verder dat ik het volledig met je eens ben, die twee velden liggen perfect en hebben een enorme potentie. Maar helaas is de macht van 'onze' klaagcultuur te groot.
Backtrack
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 203
Joined: 10 Jan 2006, 11:59
Subscriber Scramble: Backtrack
Location: Schiedam

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by Backtrack »

Diarto wrote:Zolang de overheid vatbaar blijft voor gezeur van inwoners zullen RTM en EIN amper meer capaciteit toegewezen krijgen. Veel opties hebben ze niet, kijk EIN, waar de inwoners het gepresteerd hebben om verschillende (bijzonder gangbare) toestellen (737-400, eea heavies) te verbannen.

Blijft verder dat ik het volledig met je eens ben, die twee velden liggen perfect en hebben een enorme potentie. Maar helaas is de macht van 'onze' klaagcultuur te groot.
Idd, we hebben niet veel opties. Maar het "gezeur" rond rotterdam is de laatste jaren enorm afgenomen terwijl de luchthaven geldielijk aan toch drukker is geworden. dus blijkbaar kan het toch wel.
En voor Schiphol zijn de regels in de laatste decennia ook steeds opgerekt als het nodig was. Dus nu mogen de regels voor RTM en EIN ook eens worden opgerekt in het Nationaal belang. Want uitbreiding van Lelystad is de duurste en daarbij de minst effectieve optie. Arkefly staat in het gelijk. Maar er moet wel worden gezegd dat ze zich geen zorgen hoeven te maken. Er zijn volgens mij geen wetgeving of regels die een airline kunnen dwingen om vanaf een andere luchthaven te opereren. Dat was al eens gezegd in een andere artikel waarbij Transavia zich negatief uit liet over Lelystad.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

Backtrack wrote:Dus nu mogen de regels voor RTM en EIN ook eens worden opgerekt in het Nationaal belang.
Het nationaal belang is al enige tijd ondergeschikt aan de groene maffia ;)
Backtrack wrote:Want uitbreiding van Lelystad is de duurste en daarbij de minst effectieve optie.
Ook voor Rotterdam en Eindhoven waren investeringen nodig. Non-argument dus ;)
Het is wel de vraag of en wanneer de juiste investeringen worden ge effectueert met betrekking tot Lelystad.

Backtrack wrote:Maar er moet wel worden gezegd dat ze zich geen zorgen hoeven te maken. Er zijn volgens mij geen wetgeving of regels die een airline kunnen dwingen om vanaf een andere luchthaven te opereren. Dat was al eens gezegd in een andere artikel waarbij Transavia zich negatief uit liet over Lelystad.
Dus uiteindelijk maak je je druk om niks ;)
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Vwb het verplicht verplaatsen heb je een punt. Opgebouwde rechten (slots) kunnen je niet zomaar afgenomen worden. Tenminste. Niet als ze dat wel bij jou doen en niet bij anderen. Echter uitbreiden van slots kan wel lastiger worden, want daar kan Amsterdam Schiphol via SCAN voorwaarden aan stellen.

[ Post made via Mobile Device ]
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
SkyPlane
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 743
Joined: 03 Jun 2006, 12:33

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by SkyPlane »

Gelukkig heeft Maastricht nog capaciteit genoeg! Alleen daar bedien je de randstad niet mee. Wel interessant is de EU-regio in het zuiden van het land.
LJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 151
Joined: 29 Oct 2003, 19:22
Location: Heiloo, The Netherlands

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by LJ »

Backtrack wrote:
cHabu wrote: Daarbij liggen de bestaande luchtavens van Rotterdam en Eindhoven midden in de bevolkingsas van Nederland en zijn daardoor het meest effectief om vluchten voor de verschillende doelgroepen af te handelen.
Niet voor degene die in Noord-Nederland wonen. Ik zal eerlijk zeggen dat als ik voor een vakantievlucht naar Rotterdam of Eindhoven moet gaan, ik waarschijnlijk niet ga of serieus ga kijken of Duitsland geen optie is. Als ik toch 100km of 160km moet rijden dan kan ik net genoeg kijken of ik goedkoper over de grens kan. Daarnaast, probeer maar eens om 07:00 op RTM of EIN te komen met OV. Het is al een uitdaging om dit met AMS te doen, laat staan met deze luchthavens. Echter, ik denk dat EIN en RTM niet gebruikt gaan worden om de simpele reden dat AMS niets voor niets aandeelhouder in Lelystad is. Daarbij komt dat de openingstijden van RTM (05:00 - 21:00) en EIN (05:00/06:00 - 22:00) funest is voor vakantievluchten. Ook de overige restricties zullen een rendabele exploitatie van vakantievluchten op deze luchthavens niet mogelijk maken (Lelystad zou zeer ruime openingstijden krijgen voor zover ik het begrepen heb).

Tenslotte, de ligging van Lelystad is nog niet zo gek. Vanuit Noord-Nederland is er nu eer rechtstreekse trein naar Lelystad en het ligtb lekker dicht bij Almere, Utrecht en Amsterdam. Ik geef toe, dat voor mij persoonlijk ook beter (ik woon in Noord-Holland), maar eerlijk gezegd, liever AMS.
Last edited by LJ on 30 Apr 2013, 22:14, edited 1 time in total.
User avatar
PH-BRAD
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2705
Joined: 03 Feb 2010, 15:46
Type of spotter: S3
Location: RTM

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by PH-BRAD »

LJ wrote:
Backtrack wrote:
cHabu wrote: Daarbij liggen de bestaande luchtavens van Rotterdam en Eindhoven midden in de bevolkingsas van Nederland en zijn daardoor het meest effectief om vluchten voor de verschillende doelgroepen af te handelen.
Niet voor degene die in Noord-Nederland wonen. Ik zal eerlijk zeggen dat als ik voor een vakantievlucht naar Rotterdam of Eindhoven moet gaan, ik waarschijnlijk niet ga of serieus ga kijken of Duitsland geen optie is. Als ik toch 100km of 160km moet rijden dan kan ik net genoeg kijken of ik goedkoper over de grens kan. Daarnaast, probeer maar eens om 07:00 op RTM of EIN te komen met OV. Het is al een uitdaging om dit met AMS te doen, laat staan met deze luchthavens. Echter, ik denk dat EIN en RTM niet gebruikt gaan worden om de simpele reden dat AMS niets voor niets aandeelhouder in Lelystad is. Daarbij komt dat de openingstijden van RTM (05:00 - 21:00) en EIN (05:00/06:00 - 22:00) funest is voor vakantievluchten. Ook de overige restricties zullen een rendabele exploitatie van vakantievluchten op deze luchthavens niet mogelijk maken (Lelystad zou zeer ruime openingstijden krijgen voor zover ik het begrepen heb).
Rotterdam is open van 07:00-23:00 lokale tijd.
Mvg,

:wink:
User avatar
EHRD88
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1531
Joined: 30 Jul 2005, 16:45
Type of spotter: Civil, Bizjet/prop.
Location: Rotterdam (EHRD/RTM)

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by EHRD88 »

PH-BRAD wrote: Rotterdam is open van 07:00-23:00 lokale tijd.
Rotterdam is 24h open. Alleen tussen 0700-2300 zijn Commerciële vluchten toegestaan. Buiten die tijden alleen speciale vluchten met toestemming en vertraagde inkomende vluchten.
Verder heeft RTM ook gewoon 24h ATC
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ach, zoveel goedkoper is vertrekken vanaf DUS niet.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
jfaltena
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3005
Joined: 09 Dec 2003, 17:08
Type of spotter: S4
Subscriber Scramble: jfaltena
Location: Home or @ any Airfield

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by jfaltena »

B767-300ER wrote:Ach, zoveel goedkoper is vertrekken vanaf DUS niet.
Lichtelijk off-topic; hadden de Duitsers niet (onlangs) de vliegtaks ingevoerd ?

Grtz, John
Flown from / to; AMS ATH BCN CDG EFL EWR FRA GMP INV LAX LGW LHR LPL MAN RTM SFO VIE YVR YYZ ZRH
Flown in: 300 310 319 320 321 330 737 747 747SP 757 767 Bae146 DC10 F70
Planned flights: none
User avatar
phkza
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2260
Joined: 21 Nov 2005, 22:38
Type of spotter: Civil > Pics or it didn't happen!

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by phkza »

B767-300ER wrote:Ach, zoveel goedkoper is vertrekken vanaf DUS niet.
Voor wie? De airline of de passagier? Als ik met KLM intercontinentaal wil, dan scheelt het soms echt wel of je vanaf DUS of AMS vertrekt.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Ik bedoel als vakantieganger (het ging hier om ArkeFly toch?)
Als ik een vakantie boek naar weet ik veel wat voor bestemming als pakketreis ben ik met een vertrek vanaf een andere luchthaven dan AMS nooit goedkoper uitgeweest.
Ook niet op de websites van de buitenlandse aanbieders.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: ArkeFly praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

jfaltena wrote:
B767-300ER wrote:Ach, zoveel goedkoper is vertrekken vanaf DUS niet.
Lichtelijk off-topic; hadden de Duitsers niet (onlangs) de vliegtaks ingevoerd ?

Grtz, John
Ook los van de vliegtaks......
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”