Ik tel 4x 333 1x332 4x773 en er schijnt nog een 332 te komen. Of vertel ik me nu?76-er wrote:Vraagje over de widebodyvloot vóór en na de MD11 phaseout:
Het aantal 744 een 772 lijkt me gelijk gebleven, maar hoe zit het met de 773 en 332/333?
Komen er voor 10 (toch?) MD's ook 10 toestellen terug? Of het is meer of minder? Hoeveel 773/330 dus vorig jaar en hoeveel nadat de laatste 11 naar de versnipperaar gaat?
Just curious.
Ghèghè, kwamen die niet om een heel andere reden? Zouden de 11jes oorspronkelijk niet gewoon tot minstens 2016 oid blijven en is uitfasering versneld door de economische crisis en hoge olieprijs?B767-300ER wrote:(Maar volgens mij waren de 333's die begin 2012 kwamen ook bedoeld ter vervanging van de 11-en..)
76-er wrote:Ghèghè, kwamen die niet om een heel andere reden? Zouden de 11jes oorspronkelijk niet gewoon tot minstens 2016 oid blijven en is uitfasering versneld door de economische crisis en hoge olieprijs?B767-300ER wrote:(Maar volgens mij waren de 333's die begin 2012 kwamen ook bedoeld ter vervanging van de 11-en..)
nemaco wrote:De drie 333's kwamen inderdaad om vier 767's van Martinair te vervangen aangezien KLM een groot gedeelte van de Martinair routes overnam en Martinair stopte met het vervoeren van passagiers.
76-er wrote:Ghèghè, kwamen die niet om een heel andere reden? Zouden de 11jes oorspronkelijk niet gewoon tot minstens 2016 oid blijven en is uitfasering versneld door de economische crisis en hoge olieprijs?B767-300ER wrote:(Maar volgens mij waren de 333's die begin 2012 kwamen ook bedoeld ter vervanging van de 11-en..)
Heb je toevallig ook de registraties er van?nemaco wrote: 333 nov 14
773 mrt 15
773 apr 15
jeroenvn wrote:Heb je toevallig ook de registraties er van?nemaco wrote: 333 nov 14
773 mrt 15
773 apr 15
[ Post made via Mobile Device ]
Zoals jij en ik weten: ja76-er wrote:Ghèghè, kwamen die niet om een heel andere reden?B767-300ER wrote:(Maar volgens mij waren de 333's die begin 2012 kwamen ook bedoeld ter vervanging van de 11-en..)
Klopt. M11 kerosineslurpers zijn veel te duur...76-er wrote: Zouden de 11jes oorspronkelijk niet gewoon tot minstens 2016 oid blijven en is uitfasering versneld door de economische crisis en hoge olieprijs?
De lijnen zijn (m.u.v. HAV) inderdaad vervallen, maar de passagiersstromen niet. Die zijn intussen gedeeltelijk en onzichtbaar geabsorbeerd in het netwerk. Voorbeeldje: Bij de DL-incheckbalie te Cancun staat nog altijd een hostess van Thomas Cook NL om de pakketreizigers te assisteren. Dat KL de eerste 333's op volledig andere bestemmingen is gaan vliegen in natuurlijk niet gek, de yields op de gemiddelde vakantiebestemmingen zijn tenslotte niet bijster hoog. Dan kun je beter meer op Afika en China gaan vliegen. Terecht overigens.nemaco wrote:De vraag is of je de drie 333's geleverd tussen feb 12 en apr 12, puur als vervanging moet zien voor de vier Martinair 767's aangezien inmiddels een groot gedeelte van de overgenomen Martinair lijnen is komen te vervallen.
Maar die vlieger gaat ook op voor de -400. Andere factoren als de beschikbaarheid van onderdelen en het dubieuze safety record zullen ook wel meespelen. Statistisch gezien zijn wij hier in Nederland namelijk gewoon 'next'.B767-300ER wrote:M11 kerosineslurpers zijn veel te duur...
Laat ik zeggen dat ik erg verbaasd ben dat de BFA en BFB nog rondvliegen, en daarnaast de BFH en BFY zijn omgebouwd.76-er wrote:Maar die vlieger gaat ook op voor de -400B767-300ER wrote:M11 kerosineslurpers zijn veel te duur...
De 744/74E gaat er wel degelijk binnenkort uit. Vanaf 2016 3 stuks per jaar naar horen zeggen.76-er wrote:De 789's komen al vrij snel. Is dit puur ter uitbreiding?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more