Ik denk dat de KLM pas tegen 2020-2030 paar Boeings 777X zal aanschaffen, maar het zou vanuit gaan dat Boeing 777-8X meest geschiktere kandidaat is om oudere Boeing 777-200ER te vervangen. En wat het betreft de Boeing 777-9X is een goede vervanger voor Boeing 747-400, maar terwijl de KLM met Boieing 777-300ER een goede toestel met 415 passagiers vliegt op drukke routes. Ik denk dat de KLM hoogstwaarschijnlijk met de Boeing 777-9X ongeveer 450 passagiers zal vervoeren op routes waar veel vraag van toerisme of zakelijke toerisme is. Niet echt een toename van passagiersvervoer tussen orignele 777 en 777X.B767-300ER wrote:Ben helaas het papiertje van de leasetermijnen van de 744 even zoek. Ik kom hier later nog even op terug.
VWB de vervanger van de 744 full pax? Is de nieuwe 77X daar wellicht geen goede kandidaat voor? Leveringen gepland vanaf 2019...
De 77W naar de caraibbean zie ik inderdaad niet gebeuren, daarvoor is de 333 vele malen geschikter qua performance.
Ja, je mist wat....Het gaat er ook om of een type qua performance in staat is om een doorstart/take off te maken met N-1 met een natte baan vanwege de berg achter de startbaan. Als een 747 op het platform past, dan zal een 777 ook wel passen.wingview wrote:Hoezo performance van de 77W? Die kist gaat ook naar Quito. Dan moet St Maarten - Curacao - Amsterdam toch ook wel lukken of mis ik wat? Ik weet alleen niet of een 77W op het platform past in St Maarten.
Dat lijkt me sterk. De -8X krijgt de specs om de -200LR te vervangen. Dat betekent een hoop vliegtuig extra om de ULR routes te kunnen volbrengen. Routes die de KLM niet heeft en ook nooit meer zal hebben. Daarmee wordt het een erg duur vliegtuig en is de A350 een veel betere optie.Berven wrote:Ik denk dat de KLM pas tegen 2020-2030 paar Boeings 777X zal aanschaffen, maar het zou vanuit gaan dat Boeing 777-8X meest geschiktere kandidaat is om oudere Boeing 777-200ER te vervangen.
Boeing slaat wel een rare weg in, zodat ze met Boeing 747-8 de weg hebben ingeslagen om vernieuwde versie ontwerpen met alle technologie van Boeing 787. Ik vind het niet zo slim van Boeing eigenlijk. Maar goed, KLM zal beter moeten kijken naar Boeing 777-9X en Airbus A 350-1000 om die grote vraag te kunnen voldoen. Erwin, je hebt gelijk in, wat het ook met ultra lange routes die KLM niet heeft, bijvoorbeeld non-stop van Amsterdam naar Sydney of Melbourne in Australië of Auckland in Nieuw Zeeland. Kortom is de vraag en de markt van ultra lange routes is te krap en duur voor de maatschappij om winsten positief uit te drukken.ehusmann wrote:Dat lijkt me sterk. De -8X krijgt de specs om de -200LR te vervangen. Dat betekent een hoop vliegtuig extra om de ULR routes te kunnen volbrengen. Routes die de KLM niet heeft en ook nooit meer zal hebben. Daarmee wordt het een erg duur vliegtuig en is de A350 een veel betere optie.Berven wrote:Ik denk dat de KLM pas tegen 2020-2030 paar Boeings 777X zal aanschaffen, maar het zou vanuit gaan dat Boeing 777-8X meest geschiktere kandidaat is om oudere Boeing 777-200ER te vervangen.
Die hele -8X is een doodgeboren kist, net als de 748i overigens (zou er toch iets met die 8 zijn....).
Erwin
Dat is inderdaad exact wat ik bedoel.76-er wrote:Ik denk dat -300ER meer doelt op de overkill aan performance die de 77W heeft t.o.v. de 333. Overkill is leuk, maar kost ook geld. Dat megavliegbereik en al die vrachtruimte heb je naar de Antillen niet nodig.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more