Mensen die full flexible tickets kopen gaan niet via DXB reizen als dat niet nodig is (tijd is geld en een stop kost tijd, hoe goed de maatschappij ook is). Daarnaast, er zijn genoeg andere opties met andere maatschappijen (een de full fare pax naat SIN heeft nu al de optie tussen nonstop SQ in de middag en nonstop KL in de avond, en hetzelfde voor HKG). Voor bijna alle C-class pax geldt dat voor long haul een frequentie van dagelijks nonstop voldoende is (bestemmingen als NY daargelaten). Daarbij komt dat heel veel zakenreizigers reizen op basis van contracten die hun werkgever (of het reisbureau van hun werkgever) heeft met een maatschappij of alliantie (zo zou ik in principe altijd met een Skyteam moeten reizen als ik moet vliegen). Hierbij komt dat een aantal zakenreizigers hun loyaliteitskaart belangrijker vinden dan de maatschappij (en sosm zelfs of er nonstop wordt gevlogen). Dit is ook de reden dat er genoeg mensen zijn die nu al nooit met de KLM vliegen en altijd met LH, BA of een andere maatschappij. De passagiers die KLM wel verliest zijn de mensen die zelf hun ticket moeten betalen en die tijd genoeg hebben en zodoende gebruik kunnen maken van de aantrekkelijke tarieven van EK.streep wrote:Het gaat niet om de grote aantallen passagiers maar om de passagiers die een heel duur flexibel ticket kopen.
Die hebben nu met Emirates 2x per dag SIN 2x per dag HKG 2x per dag DEL 2x per dag SYD 2x per dag JNB 2x per dag .... etc.
Inplaats van 1x per dag met KLM
100% correct en voeg daar Scandinavië ook bij. Als je toch moet overstappen dan is EK, EY, TK of QR een goed alternatief voor maatschappijen als AF, BA, KL of LH. De yield die KL nu bijvoorbeeld kan vragen op vluchten bijvoorbeeld van/naar Stavanger, zal minder worden mocht een ME maatschappij beginnen op Stavanger te vliegen.Chicago wrote:de EK vluchten vanuit bijv. de UK, Spanje etc, daar zitten de problemen.
Nu ga je wel heel snel. Dat je 4x per dag een F70 in Stavanger (Stad +/-100.000 inwoners) kan vullen zodat je hier op Amsterdam vollere vluchten hebt betekent niet dat een ME carrier dan een A330/777 kan vullen. Dit is dus zeker geen directe bedreiging, want met een A330 feederen naar Dubai kost alleen maar geld.LJ wrote:100% correct en voeg daar Scandinavië ook bij. Als je toch moet overstappen dan is EK, EY, TK of QR een goed alternatief voor maatschappijen als AF, BA, KL of LH. De yield die KL nu bijvoorbeeld kan vragen op vluchten bijvoorbeeld van/naar Stavanger, zal minder worden mocht een ME maatschappij beginnen op Stavanger te vliegen.
Ten eertse, het gaat over yield. Als EK maar genoeg pax kan krijgen tegen een goede yield dan is het geen probleem als de bezettingsgraad laag is (en yield is erg hoog naar Stavanger). Daarnaast, het is niet alleen EK die het de KL moeilijk maakt (en QR vliegt met A320s naar Europa). Tenslotte, Stavanger was een voorbeeld, en geldt al wel voor Oslo, Helsinki en Stockholm (en daar gaat Norwegian ook nog eens voor lagere yield voor de KL zorgen) . Overigens, ik neem aan dat jij weet dat Stavanger een erg hoge yield heeft? Op dit moment onderzoekt men om met een all business class 737/320 eerst naar IAH te vliegen en wie weet wat daarna komt. Daarnaast misschien wonen er maar 100,000 mensen in Stavanger, maar dat Stavanger wel een zeer belangrijke offshore bestemming is.Diarto wrote:Nu ga je wel heel snel. Dat je 4x per dag een F70 in Stavanger (Stad +/-100.000 inwoners) kan vullen zodat je hier op Amsterdam vollere vluchten hebt betekent niet dat een ME carrier dan een A330/777 kan vullen. Dit is dus zeker geen directe bedreiging, want met een A330 feederen naar Dubai kost alleen maar geld.LJ wrote:100% correct en voeg daar Scandinavië ook bij. Als je toch moet overstappen dan is EK, EY, TK of QR een goed alternatief voor maatschappijen als AF, BA, KL of LH. De yield die KL nu bijvoorbeeld kan vragen op vluchten bijvoorbeeld van/naar Stavanger, zal minder worden mocht een ME maatschappij beginnen op Stavanger te vliegen.
Nooit geprobeerd op Stavanger - Houston.... En dat het tussen AMS en IAH niet meer lukte was omdat KL het contract met Shell kwijtraakte aan UA.B767-300ER wrote:Een all business naar IAH? Was die niet 2 jaar geleden juist afgeschaft (privat air?)
[ Post made via Mobile Device ]
Diarto wrote:Nu ga je wel heel snel. Dat je 4x per dag een F70 in Stavanger (Stad +/-100.000 inwoners) kan vullen zodat je hier op Amsterdam vollere vluchten hebt betekent niet dat een ME carrier dan een A330/777 kan vullen. Dit is dus zeker geen directe bedreiging, want met een A330 feederen naar Dubai kost alleen maar geld.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more