[slight mod edit] No there is nothing to say about it. Depends on the ETA but I think the 18Ratla wrote:Hi,
The arr from the A380: 18C or 18R? Any info available?
Moderator: gatso76
[slight mod edit] No there is nothing to say about it. Depends on the ETA but I think the 18Ratla wrote:Hi,
The arr from the A380: 18C or 18R? Any info available?
Miguel van der Loos wrote:mr.foxhound wrote:Welke emirates a380 staat er gepland voor vandaag en welke baan land deze waarschijnlijk?
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Hoi,
EK147 wordt de A6-EDS.
grt.
Miguel
Met beide banen in gebruik wordt het nagenoeg altijd de 18 centre ivm veel kortere taxietijd enz.mr.foxhound wrote:Miguel van der Loos wrote:mr.foxhound wrote:Welke emirates a380 staat er gepland voor vandaag en welke baan land deze waarschijnlijk?
[ Post made via Mobile Device ]
[ Post made via Mobile Device ]
Hoi,
EK147 wordt de A6-EDS.
grt.
Miguel
ok thnx en wordt dit 18r of 18c?
[ Post made via Mobile Device ]
De regio geeft praktisch altijd de doorslag. Echter er zijn verschillende factoren die anders kunnen bepalen. De A380 land ook gewoon op de Polder, echter komt de EK meestal aan bij 2 banen in gebruik. Overigens zal in jouw voorbeeld de 738 uit HAM waarschijnlijk voor de A380 uit JFK gaan landen, er vanuit gaande dat er 1 baan in gebruik is. Anders normaliter is het dat de HAM op C en de JFK gewoon op R.B767-300ER wrote:Aparte beredenering?
Dacht altijd dat de regio waar de machine vandaan kwam de doorslag gaf (oftewel N-W-Z (SUGOL en RIVER arrivals) naar 18R en NO-ONO-O-OZO, ZO (ARTIP Arrivals) naar 18C),
Behalve als er geen aanbod is voor 18C en er een kist vanuit het "gebied"18R een verzoek doet voor 18C, of op verzoek van ATC.
Dus volgens jouw beredenering krijgt een A380 uit JFK en een 738 uit HAM die tegelijk aankomen krijgen respectievelijk 18C en 18R. Denk dat ATC dat al helemaal niet wil?
Overigens komt deze machine uit de regio die voor 18C staat bij beide banen open
Dat is mijn mening ook, en ik bedoelde inderdaad wat er gebeurd (of wat er niet gebeurd) bij 2 banen in gebruik!Marco wrote:De regio geeft praktisch altijd de doorslag. Echter er zijn verschillende factoren die anders kunnen bepalen. De A380 land ook gewoon op de Polder, echter komt de EK meestal aan bij 2 banen in gebruik. Overigens zal in jouw voorbeeld de 738 uit HAM waarschijnlijk voor de A380 uit JFK gaan landen, er vanuit gaande dat er 1 baan in gebruik is. Anders normaliter is het dat de HAM op C en de JFK gewoon op R.B767-300ER wrote:Aparte beredenering?
Dacht altijd dat de regio waar de machine vandaan kwam de doorslag gaf (oftewel N-W-Z (SUGOL en RIVER arrivals) naar 18R en NO-ONO-O-OZO, ZO (ARTIP Arrivals) naar 18C),
Behalve als er geen aanbod is voor 18C en er een kist vanuit het "gebied"18R een verzoek doet voor 18C, of op verzoek van ATC.
Dus volgens jouw beredenering krijgt een A380 uit JFK en een 738 uit HAM die tegelijk aankomen krijgen respectievelijk 18C en 18R. Denk dat ATC dat al helemaal niet wil?
Overigens komt deze machine uit de regio die voor 18C staat bij beide banen open
Evenmin dat op bekende thema's waar eigen topics voor zijn door zeer ervaren gebruikers vaak toch lekker doorgeboomd wordt in een dagtopic.Marco wrote:Snap niet dat mensen deze vraag blijven stellen.mr.foxhound wrote:ok thnx en wordt dit 18r of 18c?
anders heb jij toch nix te doen Erik, we moeten je wel bezighouden toch?Evenmin dat op bekende thema's waar eigen topics voor zijn door zeer ervaren gebruikers vaak toch lekker doorgeboomd wordt in een dagtopic.
maar erom vragen helpt wel vaak hoor, iets te vaak zeg ik als spotter, niet vaak genoeg als passagier.Overigens gebeurt 'overstappen' van 18R naar 18C in principe niet op basis van verzoek piloot, maar op initiatief van ATC voor een meer gewenste verkeersverdeling.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more