Dat is incorrect. BA vliegt met twee versies van de 767. De intercontinentale versie en de europese versie. Het aantal stoelen in de intercontinentale versie is altijd lager geweest dan bij KLM. Dat geldt natuurlijk niet voor de eurpoese versie (en al helemaal niet van de binnenlandse versie), maar dat is appels met peren vergelijken. Overigens, de reden dat de KLM geen 757 heeft aangeschaft is erg simpel. KLM heeft nooit behoefte gehad aan zo'n vliegtuig. De 757 is altijd te groot geweest voor de KLM omdat de 757 een vliegtuig is voor max medium haul. De KLM heeft al snel gekozen voor meer frequentie waardoor grote vliegtuigen van de europese dienst gingen (de A310 verdween van het europese toneel, met uitzondering van LHR, toen zij het blokkensysteem introduceerde). Een maatschappij als BA heeft een vliegtuig met de capaciteit van een 757 altijd nodig gehad omdat het op short/medium haul routes opereert waar erg veel vraag is. KLM heeft deze routes niet (AMS-LHR uitgezonderd) en dus geen 757 nodig gehad. Tenslotte, de 757 is nooit ontworpen voor long haul, de 767 (en A310) juist wel.mac wrote:Ik denk dat je ook eens moet kijken hoe BA en KLM hunkisten uitrusten. KLM vloog de 767 met 220 stoelen. BA stopt er een paar extra in. Het gat tussen de 737 en 767 was/is bij BA dan ook groter dan KLM. Wellicht kon daar de 757 mooi tussen bij de Britse vrienden.
nemaco wrote:PH-BFB wordt vermoedelijk gecertificeerd en opgeleverd van haar WBC modificatie op vrijdag vrijdagavond 26 juli en gaat op zaterdagochtend 27 juli de route op.
Het volgende toestel voor de WBC modificatie wordt PH-BFM waar deze week mee gestart zal worden.
Het volgende toestel voor de D-check is PH-BFF die op 2-9-13 zal vertrekken naar Kuala Lumpur. Direct hierna, vermoedelijk op 28-10-13, vliegt PH-BFG die kant op voor haar D-check. Weet iemand of daar in Kuala Lumpur ook de nieuwe WBC zal worden ingebouwd? Lijkt mij wel zo logisch maar misschien dat iemand dat kan bevestigen.
vliegertje1980 wrote:Heeft iemand een overzicht van de KLM 747's die tot nu toe zijn omgebouwd naar de nieuwe business class?
Thanks, J
Ik mis de PH-BFM...nemaco wrote:PH-BFB en PH-BFN
PH-BFN is bijna klaar en PH-BFF staat moemnteel in Kuala Lumpur en wordt vermoedelijk ook met nieuwe C Class afgeleverd.
vliegertje1980 wrote:Heeft iemand een overzicht van de KLM 747's die tot nu toe zijn omgebouwd naar de nieuwe business class?
Thanks, J
[ Post made via Mobile Device ]Bennie wrote:Ik mis de PH-BFM...nemaco wrote:PH-BFB en PH-BFN
PH-BFN is bijna klaar en PH-BFF staat moemnteel in Kuala Lumpur en wordt vermoedelijk ook met nieuwe C Class afgeleverd.
vliegertje1980 wrote:Heeft iemand een overzicht van de KLM 747's die tot nu toe zijn omgebouwd naar de nieuwe business class?
Thanks, J
Voor plaatjes de la interieur: http://www.pilootenvliegtuig.nl/2013/09 ... 7-400-klm/B767-300ER wrote:PH-BTB is ook niet meer. Van de week geferried van NWI naar ATH als de SX-ATF, in een 68 seat VIP jet voor Gainjet Aviation.
Dat ziet er gaaf uit zeg !!!phkza wrote:Voor plaatjes de la interieur: http://www.pilootenvliegtuig.nl/2013/09 ... 7-400-klm/B767-300ER wrote:PH-BTB is ook niet meer. Van de week geferried van NWI naar ATH als de SX-ATF, in een 68 seat VIP jet voor Gainjet Aviation.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more