KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

B767-300ER wrote: Saai of niet, samen met de 330 wel de enige kist met veel 2-tjes aan boord, ideaal als je samen reist.... Maar dat is mijn persoonlijke mening ;-)
Daar ben ik het dan ook wel weer mee eens.

Erwin
Image
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3376
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

Ah, dank voor de wake up call. Had een 'senior moment' geloof ik. Mijn eega was zo vrij om mij te corrigeren (en de dokter te bellen), het was inderdaad 2+4+2. Zelden zo (k-/c-)rap gezeten overigens.
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

Zat je achterin misschien? Daar worden de airbussen wat smaller en de laatste rijen met nog 8 stoelen worden dan inderdaad heel erg krap. Is me ook ooit eens overkomen in een TAP A330.... was niet echt een lekker vlucht.

Erwin
Image
User avatar
ehusmann
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 6090
Joined: 03 Aug 2005, 14:34
Location: Loures, Portugal

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by ehusmann »

Nog 1 keer dan over de steeds kleiner worden stoeltjes in vliegtuigen. Artikel in de Wall Street Journal met erg interessante getallen:
http://online.wsj.com/news/articles/SB1 ... 1949066648
"On a 777, ten-abreast is the way to go," said Emirates President Tim Clark. "You'd be nuts to do it any other way."
Erwin
Image
User avatar
poereng
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 401
Joined: 14 Mar 2003, 16:59
Subscriber Scramble: poereng

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by poereng »

As of this weekend only 4 MD11 will remain active in the KLM-fleet: KCA, KCB, KCD, KCE.
These are planned to continue flying until late October 2014.

PH-KCC is in storage at SPL since spring 2013: she is up for sale.
PH-KCK will get some maintenance during the next few weeks and will be parked at SPL after that: no ferry-flight planned yet.

Regards,
Roel
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5535
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Lex Nasa
Scramble Rookie
Scramble Rookie
Posts: 87
Joined: 16 Sep 2010, 20:02
Type of spotter: Allround
Subscriber Scramble: no

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Lex Nasa »

Ben vóór . Van alles wat in NL heeft gevlogen één bewaren .

[ Post made via Mobile Device ]
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3376
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

Een MD-11, laat staan de gehele KLM/Martinair/Transcavia/Schreiner/Rotterdam Airlines/Air Holland/etc. heritage, bewaren lijkt me een zeer prijzige aangelegenheid... Een Jumbo is iconisch voor het gansche volk, daar krijg je mensen nog wel voor warm. Maar een MD-11...
== All is well, as long as we keep spinning ==
wingview
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 152
Joined: 01 Oct 2009, 17:30

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by wingview »

Zo'n kist heeft nu nog veel te veel waarde voor alleen al spare parts. Dat alleen al kan geen enkel vlieg-historisch museum betalen in Nederland.
aviodromefriend
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3523
Joined: 03 Dec 2006, 22:10
Type of spotter: zo snel afgekeurd, ik kreeg geen kans S5 te worden
Location: Airshows, EHKD, Where HAT eh took me

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by aviodromefriend »

pjotrtje wrote:Een MD-11, laat staan de gehele KLM/Martinair/Transcavia/Schreiner/Rotterdam Airlines/Air Holland/etc. heritage, bewaren lijkt me een zeer prijzige aangelegenheid
Toch was dat ooit doel/aanschafbeleid van een museum in het centrum van het land. Of dat nog zo is?
De Zamboni heeft kramp in zijn achterwiel
Jan Maarten Smeets, Heerenveen 31 oktober 2009
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3376
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by pjotrtje »

aviodromefriend wrote:
pjotrtje wrote:Een MD-11, laat staan de gehele KLM/Martinair/Transcavia/Schreiner/Rotterdam Airlines/Air Holland/etc. heritage, bewaren lijkt me een zeer prijzige aangelegenheid
Toch was dat ooit doel/aanschafbeleid van een museum in het centrum van het land. Of dat nog zo is?
Ik denk dat ze hun missie wat hebben moeten bijstellen na het financieel fantastische succes dat ze ooit waren ;-)
== All is well, as long as we keep spinning ==
nemaco
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 699
Joined: 30 Jun 2008, 20:41

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by nemaco »

WBC modificatie:

Gereed:
PH-BFB
PH-BFM
PH-BFN
PH-BFA
PH-BFL

In uitvoering:
PH-BFF (Kuala Lumpur sinds 2-9-13, gereed 2-11-13)
PH-BFY (Hangar 14 sinds 13-10-13, gereed 9-11-13, in combinatie met C-check)
PH-BFR (Hangar 14, sinds 26-10-13, gereed 23-11-13, in combinatie met C-check)
JohnJ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 145
Joined: 05 Sep 2004, 14:49
Subscriber Scramble: JohnJ

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by JohnJ »

Hallo,

Even speculeren... :wink:

Voor werk vlieg ik 2-3 keer per jaar met KLM naar CUR met de 744, maar nu vroeg ik mij af of er hier wellicht iemand ‘inside info’ heeft, of iets heeft opgevangen wellicht, over het toesteltype dat op de CUR-route zal gaan vliegen als de 744’s zijn uit gefaseerd.
Duurt uiteraard nog een tijdje voordat ze er definitief uit zijn, maar ik heb verder geen idee of hierover bij KLM op zo’n lange termijn al beslissingen over genomen worden. Ook met het oog op de komst van de 787 en extra 77W’s… iemand een idee wellicht? Ben benieuwd.

Bedankt!
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

De 744 full pax vliegt zover mijn kennis strekt nog wel een aantal jaartjes voor de KLM.
Verwacht niet dat er gedurende die tijd wijzigingen zijn in het type op de CUR route.
Na die tijd (gok zo minstens 5 jaar) is denk ik nog iets te ver vooruit denken.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5535
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by cHabu »

poereng wrote:As of this weekend only 4 MD11 will remain active in the KLM-fleet: KCA, KCB, KCD, KCE.
These are planned to continue flying until late October 2014.

PH-KCC is in storage at SPL since spring 2013: she is up for sale.
PH-KCK will get some maintenance during the next few weeks and will be parked at SPL after that: no ferry-flight planned yet.
Vond dit op het web:
Based on the week of 29OCT13′s OAG Schedules Analyser listing update, KLM currently plans to operate FINAL MD11 service on 25OCT14
Erg benieuwd welke route dit dan zou zijn.

Grts, Chris.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
Post Reply

Return to “'t Praethuys”