Ik ben blij dat het bij jou wel goed verlopen is. Helaas heb ik die ervaring niet, daarvoor wil ik graag waarschuwen. Nogmaals ik ga liever naar mensen die er echt verstand van hebben en die me bij problemen ook een duidelijke indicatie kunnen geven van wat het is/hoe lang het gaat duren.B767-300ER wrote:Ik snap het wel. Maar vind het sipelweg wat makkelijk om te stellen dat service bij MM wat betreft after sales slecht zou zijn..
Ze hebben duidelijke regels, dat wel. En de regels gelden voor iedereen.
Grappig. Ik overweeg exact hetzelfde.Erik_7Xi wrote:Er zijn dus duidelijk fotografen alhier die graag wat meer betalen voor betere service en beter advies en dat respecteer ik.
Er is natuurlijk ook het andere extreem - je koopt doelbewust een gebruikte camera, dus zonder garantie, om voor minder geld een betere body te kopen.
In 2003 heb ik een 10D gekocht incl. grip, voor 1750 euro meen ik. Dat was de eerste en de allerlaatste keer dat ik een digitale SLR nieuw gekocht heb.
De ontwikkelingen gingen zo snel dat mijn 10D meer afschreef dan een nieuwe Alfa Romeo!
Sindsdien heb ik enkel gebruikte camera's gekocht maar ik kon zo wel opstappen naar de 1D-klasse van Canon. Dit alles zonder garantie natuurlijk maar professionele camera's zijn doorgaans wel betrouwbaarder dan consumenten modellen. En als er dan wel wat fout gaat, dan accepteer ik dat ik daar kosten aan heb maar ik beschouw een camera als werktuig waar gewoon onderhoud en reparatie kosten aan zitten. Al moet ik wel zeggen dat ik maar 1x (knock on wood) een defect had en dat was een kapotte sluiter op een 1D MkII.
(Via CPS was ik 88 euro kwijt aan arbeidskosten, de sluiter kreeg ik gratis omdat hij al op 35.000 clicks kapot ging, ondanks dat mijn 1D MkII op dat moment al 5 jaar oud was.)
Verder zijn mijn camera's (diverse 1D bodies) alleen bij Canon geweest voor schoonmaken en kalibratie.
Mijn laatste body, een 1D MkIII, heb ik enige jaren geleden blind gekocht vanaf eBay - zonder enige garantie natuurlijk - en die camera was in complete nieuwstaat.
Dit als een andere overweging dan voor grofgeld een nagelnieuwe camera bij de Media Markt te kopen en je zorgen te moeten maken over de klantenservice.
Mind dat de Mediamarkt een franchise bedrijf is en dat het per filiaal nog wel eens kan verschillen. Remember de Sonos artikelen van vorig jaar Mo die ook waren uitgesloten van de officiële actie maar vorig jaar in Eindhoven wel meededen. Zelf kocht ik twee jaar geleden in Eindhoven een nieuwe lens die in één filiaal ook niet onder de actie viel (ik dacht Breda of Utrecht).Maurice wrote:Waardeloze actie tegenwoordig, ze schreeuwen hun BTW-weg-ermee-actie van de daken maar bekijk de lijst met uitsluitingen eens:
Knip!
Blijft er nog iets over??
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more