VIDEO: 767 wordt neergekwakt tijdens touchdown te Birmingham

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
Stratofreighter
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 22192
Joined: 25 Jan 2006, 08:02
Location: Netherlands

VIDEO: 767 wordt neergekwakt tijdens touchdown te Birmingham

Post by Stratofreighter »


http://www.youtube.com/watch?v=5x85YYLuCY4
Gepubliceerd op 16 feb 2014

What happens when 120 tonnes of landing Boeing 767 encounters severe turbulence just above the runway (15 at BHX).

The flexing wings are a good indication of the blustery conditions - crosswind gusting 35 knots perpendicular to runway.

Just watch the wheels bouncing in all directions under the shear forces. Very reassuring that the undercarriage can take this sort of punishment without blowing itself to pieces.
November 2024 update at FokkerNews.nl....
User avatar
Alpha Kilo One
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 4496
Joined: 25 Apr 2005, 16:17
Type of spotter: F5
Subscriber Scramble: Jein 😉

Re: VIDEO: 767 wordt neergekwakt tijdens touchdown te Birmin

Post by Alpha Kilo One »

What do they do after landing?
Is this subject to extra investigations?

Ronald
"Nix bliev wie it es"
User avatar
cHabu
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 5536
Joined: 22 Jan 2005, 20:49
Subscriber Scramble: cHabu
Location: Alkmaar / Wijchen
Contact:

Re: VIDEO: 767 wordt neergekwakt tijdens touchdown te Birmin

Post by cHabu »

Alpha Kilo One wrote:What do they do after landing?
Is this subject to extra investigations?
AFAIK a check is standard after a heavy landing.
Image

=> Sync your files online and across computers with Dropbox. (2GB account is free!)

Only when you can share knowledge, can you enjoy knowledge !
76-er
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1022
Joined: 02 Mar 2004, 17:50
Location: Netherlands

Re: VIDEO: 767 wordt neergekwakt tijdens touchdown te Birmin

Post by 76-er »

Zolang er geen limieten zijn overschreden is er niets aan de hand.

Een eventuele harde landing wordt automatisch geregistreerd en daaruit volgt inderdaad een inspectie, al is die geloof ik wel afhankelijk van hoeveel G's het landingsgestel te verduren heeft gehad. Vliegtechnische limieten worden geregistreed door de Quick Access Recorder (QAR) en kunnen eventueel voor de crew leiden tot 'tea and biscuits' op kantoor.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”