Er worden 19 KLU bakken afgestoten. Om jou lijstje compleet te maken moet je de J-510 en J-640 nog toevoegen. Die laatst genoemde heeft een buikschuiver in Charleroi gemaakt. Alle PAF kisten staan op dit moment in Volkel behalve de J-145 en de J-877.geert wrote:PAF-F-16's zijn, zoals aangegeven in Full Stop van december 2013:
J-057
J-145
J-193
J-199
J-202
J-208
J-623
J-637
J-638
J-647
J-868
J-870
J-872
J-873
J-876
J-877
J-884
Geert
Het ministerie van Defensie wil vijftien F-16's verkopen aan Jordanië. Ze vliegen inderdaad af en toe om ze luchtwaardig te houden...mac wrote:Vliegen die PAF kisten nog wel om ze luchtwaardig te houden of staan continue stil? Waar gaan ze heen?
Voor behoud van hun luchtwaardigheid moet een toestel eens per 3 maanden vliegen (zelfde geld voor de Fokker 50's op Lelystad). Overigens blijven er ook een aantal kisten 'achter' als onderdelen bron (aldus laatste defensie begroting 2013) waarin nog eens 7 extra F-16s worden afgestoten, allen voor gebruik van onderdelen voor actieve vloot.REACH111 wrote:Het ministerie van Defensie wil vijftien F-16's verkopen aan Jordanië. Ze vliegen inderdaad af en toe om ze luchtwaardig te houden...mac wrote:Vliegen die PAF kisten nog wel om ze luchtwaardig te houden of staan continue stil? Waar gaan ze heen?
Er zijn blijkbaar 19 F-16's afgestoten en volgens bovenstaande "quote" worden nog eens 7 buiten bedrijf genomen.Overigens blijven er ook een aantal kisten 'achter' als onderdelen bron (aldus laatste defensie begroting 2013) waarin nog eens 7 extra F-16s worden afgestoten, allen voor gebruik van onderdelen voor actieve vloot.
Zoals je hebt gelezen staan er 19 kisten op de nominatie van Project Afstoting F-16 (onderdeel van de Defensie Materiaal Organisatie, beter bekend als DMO) en gaan er maar 15 naar Jordanië, dan hou je hier 4 kisten over dus hoeven er nog maar 3 bij voor een totaal van 7. In de algemene begroting van het MoD staat geen vaste tijdslijn aangegeven maar eind 2015, als de deal met Jordanië afgerond is, zou de actieve vloot van 48 toestellen terug gebracht zijn naar 40-42 toestellen. Let wel, dit is op papier want de toestellen in de VS vallen hier ook onder en 100% inzetbaarheid is geen realistische verwachting.Hornet69 wrote:bedankt voor de antwoorden. Mij is veel duidelijker geworden.
Er zijn blijkbaar 19 F-16's afgestoten en volgens bovenstaande "quote" worden nog eens 7 buiten bedrijf genomen.Overigens blijven er ook een aantal kisten 'achter' als onderdelen bron (aldus laatste defensie begroting 2013) waarin nog eens 7 extra F-16s worden afgestoten, allen voor gebruik van onderdelen voor actieve vloot.
Weet iemand welke 7 dit worden?
Hoeveel vliegwaardige F-16's zijn na het buiten bedrijf nemen van die 7 F-16's nog actief?
Wat dacht je van op te leiden helivliegers (nog afgezien van vervanging van een deel van F-16 vliegers die ook worden wegbezuinigd/weggehakt)?Hornet69 wrote:Betekent dit ook minder PC-7's? Ik bedoel, zoveel vliegers hoeven niet meer opgeleidt te worden. Ooit 200+ F-16's naar 40 - 42 F-16's.
Daar heb je gelijk. Er zijn zes extra Chinook F-modellen aan het DHC toegevoegd. En de komende jaren volgen nog een aantal NH90's ter vervanging van de nu nog operationele Cougars.Wat dacht je van op te leiden helivliegers
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more