Een SBS-1 of SBS-3 is een ADS-B radarontvanger die je kunt gebruiken met Planeplotter. Als je een SBS combineert met een buitenantenne en een antenneversterker krijg je een super dekking (circa 180km).B767-300ER wrote:Waarschijnlijk een domme vraag
Wat is het verschil tussen. Een SBS en een ads-B ontvanger?
[ Post made via Mobile Device ]
I'm sharer hP - living in the Mechelen areaTiboJ wrote:Nice My sharer name is 'Co', in the middle of Belgium Not always active but I will buy a standalone receiver soon.For Belgium there are still some steps to be taken. The same was the case in the Netherlands last year. Check https://www.coaa.co.uk/pp-user-charts.htm for the locations of sharers. I'm the white Sector Master Users "dv" in the Nijmegen area running 24/7.
Do you always have your computer turned on and would it be possible to be active 24/7 without having a pc on?
Eerst en vooral heb je PlanePlotter nodig. Dit kost eenmalig €25.hey Tibo,
ik ben zeker geïnteresseerd, wat kan/moet ik doen ,
grtz
philippe
Als je data wilt feeden heb je ook een ADS-B/Mode-S ontvanger nodig.
Voor ongeveer €25 kan je al een R820T dongle kopen maar tot nu toe geeft deze geen bruikbare data voor het MLAT-systeem, maar er zou komende dagen een update moeten komen voor PlanePlotter waarin dit verholpen wordt.
Met de R820T lever je dus voorlopig geen bijdrage leveren voor positieloze vliegtuigen te tracken met MLAT maar kan wel gebruikt worden als ontvanger.
De prijzen va ontvangers lopen op tot wel +- €500 maar je hebt goede voor goedkoper en ze hebben hun voor- en nadelen.
Verder heb je en Master User status nodig op PlanePlotter(zoals Premium User bij FR24). Dit kost normaal €12/jaar maar als je data feed is het gratis.
De Master User status is verplicht als je MLAT's wilt doen, --> dus vliegtuigen zonder positie tracken.
Verder kan je betere antenne's kopen en dergelijke.
Je kan een 21 dagen gratis een demo van PlanePlotter gebruiken maar zonder MLAT.
PlanePlotter kost even wat werk om in te stellen maar mag normaal geen probleem zijn als je goed de tutorials volgt.
Ik heb momenteel alleen nog maar een R820T dongle met standaard antenne maar ga uitbreiden naar iets beter.
Ik feed niet 24/7 en ben toch een approved ground station en master user.PlanePlotter is een besloten netwerk, welke deze beperkingen niet kent. Voordeel is dus dat alles wordt getoond. Met MLAT kun je dan vervolgens zelf positie bepalingen doen. Mocht je er voor kiezen om niet zelf 24/7 data te delen, dan kun je een apart abonnementje nemen per jaar voor MLAT functionaliteit (12,- per jaar).
Ik zou toch graag 24/7 feeden maar zoek een manier om niet heel de dag mijn pc aan te moeten zetten.
Je kan een database downloaden waar vliegroutes instaan en die linken aan PP.Is dan ook te achterhalen waar een bepaalde kist heen gaat? (vluchtplan)
Niet alle vluchten hebben een zichtbare route en zeker geen militaire, of toch zelden.
Heb je een network sharing test gedaan via PlanePlotter?heb er zelf geen goede ervaring mee; krijg mjin SBS data niet via PP en moet ieder jaar weer opnieuw verlengen. Reden???
Je moet ook port forwarden.
Heb je alles juist ingesteld in PlanePlotter?
Wat verlengen? Master User status?
Zonde dat je het niet werkend krijgt met een SBS... moet zeker lukken maar zal iets klein zijn wat fout is.
Misschien kan je jouw instellingen eens posten of desnoods vragen op http://www.radarspotting.com/forum/ , zeer hulpzaam forum waar ik ook al mijn vragen stel.
We are really in need of Sharers in Belgium! :p
Who are 'My', 'hP' and 'Dm'?
Only around 4 sharers active in Belgium....
Maybe a good idea to make a list of all sharers in the BeNeLux.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more