Alleen jammer dat er niet bij staat welke maatschappij het wasEen IJslander die op tijd thuis wilde zijn van zijn vakantie, heeft een vliegtuigdefect van een Boeing 737 zelf gerepareerd. Het Spaanse vliegveld kon die dag namelijk geen vliegtuigmonteur leveren.
David Aron Gudnason wacht met zijn gezin op de luchthaven van het Spaanse Alicante om aan boord te gaan van een Boeing 737, wanneer blijkt dat het toestel defect is. Een monteur is die dag niet beschikbaar. Als de passagiers te horen krijgen dat hun vlucht een dag uitgesteld wordt, besluit de vakantieganger David een dagje eerder weer te beginnen met werken. Hij is namelijk zelf vliegtuigtechnicus.
De handige Harry uit Reykjavik meldt zich bij de maatschappij, die besluit toestemming te geven. Hij neemt hierop contact op met het hoofd van de technische dienst van de maatschappij om het probleem te bespreken en gaat aan de slag. David verhelpt snel het probleem: het startventiel bleek kapot. 'Ik had een half uur nodig om het probleem op te lossen. Het was dan ook relatief eenvoudig.'
Een test door de piloten volgt en zo kan de vlucht met amper een uur vertraging vertrekken richting Reykjavik. Als David zijn plaats inneemt in het toestel, wordt hij door de andere passagiers met een luid applaus onthaald.
Grtz, John