Ja. 2 vluchten icm de Belgen. FOR en SSAnick777 wrote:Worden er nog vluchten uitgevoerd ivm het behalen van de 8ste finale?
B767-300ER wrote:Vlootnieuws:
De PH-OYE gaat begin november de vloot verlaten. Deze gaat (naar verluid) naar TUIFly Nordic.
De PH-AHQ gaat begin januari 2015 de vloot verlaten, Deze gaat naar de schredder, en de 787-8 PH-TFL komt hem vervangen.
De 787-8 PH-TFK gaat dedicated 5x per week naar de Antillen net zoals deze zomer. De PH-AHQ neemt de andere 2 dagen voor haar rekening, en gaat de overige dagen de vluchten naar Mexico en Cuba uitvoeren. In januari neemt de 787-8 PH-TFL deze routes over van de AHQ.
De OO-JAP 767-300ERW van JetAirFly wordt gedurende de gehele winter op Amsterdam gestationeerd. Deze machine gaat de Florida operatie voor haar rekening nemen. Op maandag AMS-BRU-MIA-AMS en op vrijdags/zaterdags AMS-SFB-MIA-BRU-MIA-SFB-AMS. Ook de donderdagvlucht naar Punta Cana en Jamaica gaat door deze machine gevlogen worden (AMS-PUJ-MBJ-AMS). Al deze vluchten worden uitgevoerd onder Arke vluchtnummers. Of de belettering aan de buitenzijde wordt aangepast is mij nog niet bekend. Wel heeft deze machine GEEN Premium of Star Classe, en wordt er met Belgische crew gevlogen.
De Boeing 767-300ERW's PH-OYI en PH-OYJ nemen de OR 341 van zondag (AMS-POP-PUJ-AMS) voor haar rekening en vliegen verder in opdracht van andere touroperators vanaf Warschauw (WAW, ingaande 1 november) en Milaan Malpensa. (MXP, ingaande 16 december). (Net als vorige winter vanaf Oslo, Helsinki en Hamburg) Er zal gevlogen worden naar CUN, PUJ, LRM, DXB, MBA en ZNZ. Ook voeren deze machines 1x per week een gecombineerde vlucht uit van TUI Benelux naar MBA-ZNZ. Routing AMS-BRU-MBA-ZNZ-BRU-AMS. Alle machines zijn dus weer goed onder de pannen deze winter. 16 december moet ondertussen de 2e 787 er ook al zijn. Back-up voldoende dus.
Na Maart 2015 gaat de OO-JAP terug naar de lessor en houdt JetAirFly slechts 1x 787 over. Arke vliegt dan met 3x 787 (De PH-TFM is er dan ook) en de 2x 767-300ERW. De 767-300ERW's van Arke zullen ook enkele vluchten per week vanaf Brussel uitvoeren. Voor de rest gaan deze Europa doen.
Deze vlucht denk ikJohnJ wrote:Hi Niels,
Als de OYE de vloot naar verluid gaat verlaten kunnen we denk ik aannemen dat naast de OYI de OYJ 'vast' bij Arkefly blijft...althans zoals het er nu naar uit ziet. Weet jij (of een andere forum bezoeker) wellicht al meer over een eventuele paintjob van de OYJ naar de nieuwe kleuren? Meen ook hier ergens gelezen te hebben dat er in september een 763 in onderhoud gaat. Wellicht ook een moment om deze een nieuw jasje te geven?
Nee. Das de OYJ. (Als het goed is)Aircolours wrote:Deze vlucht denk ikJohnJ wrote:Hi Niels,
Als de OYE de vloot naar verluid gaat verlaten kunnen we denk ik aannemen dat naast de OYI de OYJ 'vast' bij Arkefly blijft...althans zoals het er nu naar uit ziet. Weet jij (of een andere forum bezoeker) wellicht al meer over een eventuele paintjob van de OYJ naar de nieuwe kleuren? Meen ook hier ergens gelezen te hebben dat er in september een 763 in onderhoud gaat. Wellicht ook een moment om deze een nieuw jasje te geven?
01-09-2014 ETD 08:30LT TFL063F 76W SNN
05-10-2014 ETA 22:40LT TFL070F 76W SNN
Brgds, Peter
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more