Forum for all news, background, discussions and research on vintage aircraft, warbirds and wrecks & relics (stored, preserved, dumped etc). Actual logs -especially those of active airfields- are preferred to be posted in the appropriate Spotters forums. |
Even de advocaat van uithangen: Ik ben nooit in het Legermuseum geweest, maar kan iemand vertellen of dat ook gratis was? Anders zou dat wel eens een grotere reden voor het verschil in bezoekers kunnen zijn geweest dan "de dynamiek die vliegtuigen uitstralen". Zo dynamisch stond het er in het MLM trouwens ook niet bij IMO. Vooral het post WOII gedeelte vond ik persoonlijk altijd een hudje mudje zooitje zonder goed zicht op de toestellen. De bijdrage van OL lees ik meer als weer zo'n "De Klu is het enige waardevolle dat Nederland heeft" geïnspireerde jaren '80 en eerder uitspraak, zoals je die van OL kan verwachten.camel1 wrote:Groet,Onze Luchtmacht wrote:Het NMM zou zich moeten realiseren dat het MLM altijd veruit het grootste aantal bezoekers trok, jaarlijks zo'n anderhalf tot tweemaal dat van het legermuseum! De bezoekers werden vooral getrokken door de dynamiek die vliegtuigen uitstralen en dat zal in het NMM niet anders zijn.[/i]
Coen.
Beetje vreemde opmerking.Nilson wrote:Zal wel meevallen, mensen hebben geld zat!
[ Post made via Mobile Device ]
Hoi Coen,camel1 wrote:Hallo,
Ik ben zelf van plan de komende week een kijkje te nemen in het nieuwe NMM. Ben de laatste 15 jaar minimaal eens per jaar in het MLM geweest en heb als luchtvaartliefhebber elke keer weer mijn hart kunnen ophalen. Als ik lees dat een aanzienlijk aantal mooie vliegtuigen uit de MLM collectie nu in depot staan en zelfs op de nominatie om gesloopt te worden dan word ik toch een beetje droevig.
Maar ik wacht mijn bezoek en verdere berichten wel af voordat ik te critisch ga worden.
Toch hieronder nog even een citaat uit het december/januari nummer van het blad 'Onze Luchtmacht';
Helaas kan slechts een fractie van de collectie van het MLM worden geexposeerd. De rest is in depot in de verderop gelegen hangaars van het 298 squadron. Zoals bekend is het NMM een combinatie van het voormalig Militaire luchtvaartmuseum en het Legermuseum. De vliegtuigen zijn veelal in de lucht opgehangen, de tanks en pantserwagens staan op de grond. Er zijn kritische geluiden dat het NMM daardoor teveel de uitstraling van een legermuseum heeft. Bij de ingang staat ook een tank, terwijl daar in de ogen van de luchtvaartliefhebber natuurlijk veel beter de al van het MLM bekende F-104G op zijn sokkel zou kunnen staan, of de F-86K Sabre. Het NMM zou zich moeten realiseren dat het MLM altijd veruit het grootste aantal bezoekers trok, jaarlijks zo'n anderhalf tot tweemaal dat van het legermuseum! De bezoekers werden vooral getrokken door de dynamiek die vliegtuigen uitstralen en dat zal in het NMM niet anders zijn.
Groet,
Coen.
Helemaal mee eens!!!!ETURSPOTTER wrote:Hoi Coen,camel1 wrote:Hallo,
Ik ben zelf van plan de komende week een kijkje te nemen in het nieuwe NMM. Ben de laatste 15 jaar minimaal eens per jaar in het MLM geweest en heb als luchtvaartliefhebber elke keer weer mijn hart kunnen ophalen. Als ik lees dat een aanzienlijk aantal mooie vliegtuigen uit de MLM collectie nu in depot staan en zelfs op de nominatie om gesloopt te worden dan word ik toch een beetje droevig.
Maar ik wacht mijn bezoek en verdere berichten wel af voordat ik te critisch ga worden.
Toch hieronder nog even een citaat uit het december/januari nummer van het blad 'Onze Luchtmacht';
Helaas kan slechts een fractie van de collectie van het MLM worden geexposeerd. De rest is in depot in de verderop gelegen hangaars van het 298 squadron. Zoals bekend is het NMM een combinatie van het voormalig Militaire luchtvaartmuseum en het Legermuseum. De vliegtuigen zijn veelal in de lucht opgehangen, de tanks en pantserwagens staan op de grond. Er zijn kritische geluiden dat het NMM daardoor teveel de uitstraling van een legermuseum heeft. Bij de ingang staat ook een tank, terwijl daar in de ogen van de luchtvaartliefhebber natuurlijk veel beter de al van het MLM bekende F-104G op zijn sokkel zou kunnen staan, of de F-86K Sabre. Het NMM zou zich moeten realiseren dat het MLM altijd veruit het grootste aantal bezoekers trok, jaarlijks zo'n anderhalf tot tweemaal dat van het legermuseum! De bezoekers werden vooral getrokken door de dynamiek die vliegtuigen uitstralen en dat zal in het NMM niet anders zijn.
Groet,
Coen.
Ben bang dat het je enorm tegen zal vallen.
Tijden de bouw ervan ben ik er verschillende keren geweest om te lossen, toen ik er de eerste keer kwam dacht ik : Wow geweldig groot en mooi, maar toen ik de laatste keer er was stonden er al verschillende "items"in en dacht ik : wat een zooitje maw veel te veel in zo'n ruimte, oa. de F-15, zo hangen bij mij de modellen aan het plafond.
Had gehoopt de de F-15 samen met de F-104 de poortwachters vh museum waren geworden.
Foto's maken met van 4 kanten glas (door ons ook nog geleverd) zal een crime worden ivm tegenlicht.
Maar het is dus ook geen museum meer maar meer een reis door de tijd vd krijgsmacht.....helaas.
Zal wel weer door iedereen neersabeld worden vanwege mijn kritiek, maar zolang we nog in NL voor onze Eigen mening mogen uitkomen , wilde ik dit nog graag even zeggen.
ETURspotter Frits.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more