Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
joost wrote:DAL164 werk momenteel op de 120.875.
Geen flauw idee waarom. Gaat voor de RWY27
Showed N811NW
Something with hydraulics on the green system. Emergency vehicles are next to runway 27.
Staat nu een tow truck voor. Brandweer is weer terug naar de kazerne.
Kist wordt dadelijk naar D47 versleept.
Een behoorlijke hydraulic leak bij het main gear. Daardoor was het neuswiel niet te besturen en kon de kist niet zelfstandig van de baan afrijden. Gelukkig veilig en goed afgelopen.
Is die DL 330 ook de reden waarom de SU2550 1u erover deed van touchdown tot on blocks?!
0959utc was touchdown
1058utc was ie pas op de gate Source: officiele movement
TRA131, PH-HSD, zojuist laag en met alles uit over Almere. Volgens FR24 is de vlucht naar Bodrum (volgens Schiphol zelf overigens naar Dalaman) niet verder gekomen dan Flevoland, en is hij na twee rondjes boven het Gooimeer en Almere weer geland.
Incident: KLM B744 at Amsterdam on Jul 22nd 2015, rejected takeoff due to multiple bird strikes
A KLM Boeing 747-400, registration PH-BFC performing flight KL-887 from Amsterdam (Netherlands) to Hong Kong (China),
was accelerating for takeoff on Amsterdam's runway 24 when the crew rejected takeoff at high speed bringing the aircraft to a stop about 760 meters/2500 feet short of the runway end (length 3,230 meters/10,600 feet),
emergency services responded.
The crew reported they had multiple bird strikes and vibrations from one or two engines (CF6).