Forum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.
TRA479 / PH-HZE gaat diverten naar Amsterdam. op de 131.900 melde ze aan Ops dat ze tijdens take off vanaf Groningen een klap hebben gehoord (en gevoeld)
Men heeft tot dusver nog niet kunnen achterhalen wat die klap geweest was. Omdat men het denk ik niet 100% vertrouwd is er besloten naar Amsterdam uit te wijken (Ipv Maastricht)
Men dacht in eerste instantie aan een engine failure maar alles bleek normaal te zijn. Men vermoed nu een probleem(pje) met het rechterlanding gear (Klapband?)
Er was meen ik een FOD check gedaan op Groningen en ter hoogte van hun rotatie punt was er een skidmark te zien, maar geen rubber resten voor zover ik begrepen heb.
Video: Birdstrike Transavia 737 tijdens take-off Schiphol
5 August 2015
Dinsdag heeft een Transavia Boeing 737-800 een birdstrike meegemaakt.
De B737 (registratie: PH-HSI) vertrok met veertig minuten vertraging om 08:01 van Schiphol richting Samos (Griekenland). Tijdens take-off van de polderbaan kwam het in aanraking met meerdere vogels.
A319 YU-APJ made a go-around 18C at 09:11lt due to (wake?) turbulence, B777 N707DN was instructed to abort the takeoff from 24. It vacated the runway and returned to stand. New departure time is about now, 10:15lt.
n5205e00421 wrote:A319 YU-APJ made a go-around 18C at 09:11lt due to (wake?) turbulence, B777 N707DN was instructed to abort the takeoff from 24. It vacated the runway and returned to stand. New departure time is about now, 10:15lt.
They were ''unstable due to problems with the auto thrust''. The RTO for Delta resulted in a smoky main landinggear.
Runway incursion: this afternoon around 1520h LT a KLM B737(?) made a go-around while approaching runway 27, because a KLM A330 (KL417) was crossing the same runway while taxiing to the beginning of runway 18L.
Als je op FR24 terugkijkt lijkt er inderdaad iets niet goed te gaan.
Of dat de toren verkeerde aanwijzingen heeft gegeven of dat de 417 de goede aanwijzingen heeft genegeerd zal moeten blijken.
KL417 was de AOK, KL96L was de BGN. Het was rond 15.15 uur.