Hi Chris,
Herman Dekker's superb webpage says about the PH-NGV:
PH-NGV Nederlandse Helicopter Industrie H-3 Kolibrie 3007
449
20.11.1957 Nederlands Instituut voor Vliegtuigontwikkeling, Delft.
26.02.1958 NV Nederlandse Helicopter Industrie, Rotterdam.
Bij deze overschrijving stond het commentaar: "Eerste inschrijving was niet juist".
Ongedat. NV Nederlandse Helicopter Industrie, Papendrecht.
10.03.1964 Nederlands Instituut voor Vliegtuigontwikkeling, Delft.
15.01.1965 Inschrijving doorgehaald.
Via TH Delft, VFW Papendrecht en de Vereniging Historische Vliegtuigen kwam hett oestel terecht bij Heli Holland BV te Emmer Compascuum.
De directeur daarvan vertelde mij destijds (eind jaren tachtig) dat hij serieus van plan was het weer luchtwaardig te maken.
NB. Al in 1967 werd in de luchtvaartpers ten onrechte beweerd dat de PH-NGV beschilderd als PH-NHI in het Aviodome zou staan
And about the PH-NHI:
PH-NHI Nederlandse Helicopter Industrie H-3 Kolibrie 3001
400
03.07.1956 NV Nederlandse Helicopter Industrie, Rotterdam.
Ongedat. NV Nederlandse Helicopter Industrie, Papendrecht.
10.03.1964 Nederlands Instituut voor Vliegtuigontwikkeling, Delft.
15.01.1965 Inschrijving doorgehaald. "Voor altijd buiten gebruik gesteld"
In 1964 overgedragen aan het Aviodome en daar wordt het toestel nog steeds bewaard.
Later is het gecompleteerd met diverse delen van het nooit afgebouwd exemplaar met c/n 3013
So summarized: the Aviodrome one is the PH-NHI c/n 3001, with parts of the never completed c/n 3013.
Herman Dekker is THE authority regarding the Dutch civil register, so I wouldn't dare to doubt his information about
both airframes
with kind regards,
Remco