Is best logisch zo'n tankverbod als er zoveel electriciteit in de buurt is!witje wrote:Vorig jaar in oktober ook meegemaakt op de Dominicaanse republiek. Het vliegtuig mocht eerst niet eens tanken. Daarna tussen de onweersbuien toch vertrokken. Het was nog heftiger dan op deze video. Hier hangt het vliegtuig nog stil. Bij ons ging ie alle kanten op.
Bij onweer is er een afhandelingsverbod van kracht op Schiphol.Berven1 wrote:Bestaan in Europa regels voor opstijgen in een onweersbui met heel veel bliksems. Mijn broer kwam paar weken geleden terug van zijn vakantie in Italië, op een zeer stormachtige zaterdag, op Schiphol met Transavia die paar uren vertraging had. Hij samen met alle passagiers inclusief cabinepersoneel moeten 3 uur in het vliegtuig binnen blijven aan de grond. Oorspronkelijk was zijn aankomsttijd om 14.00 uur en in werkelijkheid landde het vliegtuig om 20.00 uur in Amsterdam(heel moeilijke landing met heel veel wind).
Binnen een straal van 5km van het veld (SPL-C) als ik me niet vergis...nuckleuz wrote:Bij onweer is er een afhandelingsverbod van kracht op Schiphol.Berven1 wrote:Bestaan in Europa regels voor opstijgen in een onweersbui met heel veel bliksems. Mijn broer kwam paar weken geleden terug van zijn vakantie in Italië, op een zeer stormachtige zaterdag, op Schiphol met Transavia die paar uren vertraging had. Hij samen met alle passagiers inclusief cabinepersoneel moeten 3 uur in het vliegtuig binnen blijven aan de grond. Oorspronkelijk was zijn aankomsttijd om 14.00 uur en in werkelijkheid landde het vliegtuig om 20.00 uur in Amsterdam(heel moeilijke landing met heel veel wind).
Rgrds,
Erik
Headwind limitations only apply in case of automatic landings... No limitations apply in case of manual landings a.f.a.I.k.Piet Luijken wrote:All aircraft have limits with regards to wind from aside, crosswind, and from the back, tailwind. These are demonstrated limits by the manufacturer, you can see these demonstration flights on youtube as well. As you can see, there is limit on the wind on the nose, however there is a limit for ground handling as well.
When there is a large shower overhead the field or on the closeby departure route, no cockpit crew will depart. As showers will drift, you just wait for the field to clear.
In the air, it is the task of the cockpit crew to circumnavigate these showers with use of radar or direct visual sight. Sometimes, you will have to enter these showers when their is a line of connected showers but this will be done at the shortest or best route possible. Lightning is a good clue where the most severe showers are and the route to avoid them.
In the end, all cockpit crew will aim for a safe landing!
But flying is not like taking public transport; it is a dynamic game with the forces of nature, and they sometimes win with regards to ontime arrival or departures.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more