Moderator: gatso76
Het panoramaterras valt voor mij niet onder het onderwerp "Spottersplekken ROND Schiphol, de veranderingen en de toekomst". Daarom heb ik mijn vraag erover gesteld bij "opmerkingen panoramaterras". Ook ik ben erg nieuwsgierig naar de planning en het voorgenomen eindresultaat.Goedenavond,
Zijn er nou echt geen Scramble leden en/of lezers die iets concreets kunnen melden over de toekomst van het panoramaterras?
Lijkt me toch een gelikt onderwerp voor een forum over Schiphol spottersplekken, veranderingen en toekomst?
Het voldoet tenminste aan alle drie statements.
Groeten van Ab Gobets
Mag ik een poging doen: ''E03 will be ready by late 2015, and will be operational from early 2016.'' (Source: Schiphol, juni 2015) Aangezien E03 de dichtsbijzijnde gate aan de westzijde van de E-pier is, ga ik er vanuit dat voor de verbouwing van het gatehouse dat gedeelte nog wel dicht zal zijn zoals nu het geval is. E03 en E06 zijn de laatste gatehouses die nog gedaan moeten worden op dat stuk.polderbaan wrote:
Zijn er nou echt geen Scramble leden en/of lezers die iets concreets kunnen melden over de toekomst van het panoramaterras?
Dat lijkt mij een heel plausibele tijdslijn om rekening mee te houden.Arjenp wrote:Mag ik een poging doen: ''E03 will be ready by late 2015, and will be operational from early 2016.'' (Source: Schiphol, juni 2015) Aangezien E03 de dichtsbijzijnde gate aan de westzijde van de E-pier is, ga ik er vanuit dat voor de verbouwing van het gatehouse dat gedeelte nog wel dicht zal zijn zoals nu het geval is. E03 en E06 zijn de laatste gatehouses die nog gedaan moeten worden op dat stuk.polderbaan wrote:
Zijn er nou echt geen Scramble leden en/of lezers die iets concreets kunnen melden over de toekomst van het panoramaterras?
Er loopt nu een tijdelijk 'tunnel' over het Panoramaterras, daarover schrijft men: "This situation is expected to continue until the fourth quarter of 2015. The definitive entrance from Departure Lounge 2 will then be complete." (Schiphol, mei 2015)
Ik weet het, het is geen datum maar toch iets van een indicatie over het geplande(!) verloop van de verbouwingen
Hurricane wrote:Dat lijkt mij een heel plausibele tijdslijn om rekening mee te houden.Arjenp wrote:Mag ik een poging doen: ''E03 will be ready by late 2015, and will be operational from early 2016.'' (Source: Schiphol, juni 2015) Aangezien E03 de dichtsbijzijnde gate aan de westzijde van de E-pier is, ga ik er vanuit dat voor de verbouwing van het gatehouse dat gedeelte nog wel dicht zal zijn zoals nu het geval is. E03 en E06 zijn de laatste gatehouses die nog gedaan moeten worden op dat stuk.polderbaan wrote:
Zijn er nou echt geen Scramble leden en/of lezers die iets concreets kunnen melden over de toekomst van het panoramaterras?
Er loopt nu een tijdelijk 'tunnel' over het Panoramaterras, daarover schrijft men: "This situation is expected to continue until the fourth quarter of 2015. The definitive entrance from Departure Lounge 2 will then be complete." (Schiphol, mei 2015)
Ik weet het, het is geen datum maar toch iets van een indicatie over het geplande(!) verloop van de verbouwingen
Ab, uit je laatste zin zou je ook een hint kunnen halen. Het feit dat Schiphol zelf niet eens uitlatingen doet over de voortgang/einddatum lijkt mij een gegeven dat zij het zelf ook niet zeker weten. Rondom het security filter tussen de E en F pier zijn diverse meldingen van vertraging geweest, die werken direct door op het terras dat er pal boven ligt.polderbaan wrote:Goedemorgen,
Voor wat betreft het tijdschema geeft dit wat duidelijkheid. Wat het fysieke probleem betreft: op welke plekken kan er na de verbouwing nog ongehinderd richting platform gefotografeerd worden? Tussen de pieren in of komt daar ook van dat spikkelglas? En hoe kom je in de toekomst langs de nieuwbouw van de ene pier naar de andere? Over die uiteindelijke toestand heb ik nog niets kunnen vinden. Ook niet in de officiële berichten over de verbouwing, wat me overigens erg verbaast want de promenade wordt ook veel als toeristische trekpleister gepromoot.
Groeten van Ab Gobets.
Ik wil geen zeurpiet zijn, maar het kan er bij mij niet in dat men nog niet zou weten hoe het eindresultaat er voor wat betreft de toegankelijkheid van het terras er uit gaat zien. Of zijn de vertragingen in de bouw gevolg van het feit dat ze nog zelf niet weten hoe ze het af moeten maken? Ongebruikelijke manier van bouwen volgens mij.Hurricane wrote:Ab, uit je laatste zin zou je ook een hint kunnen halen. Het feit dat Schiphol zelf niet eens uitlatingen doet over de voortgang/einddatum lijkt mij een gegeven dat zij het zelf ook niet zeker weten. Rondom het security filter tussen de E en F pier zijn diverse meldingen van vertraging geweest, die werken direct door op het terras dat er pal boven ligt.polderbaan wrote:Goedemorgen,
Voor wat betreft het tijdschema geeft dit wat duidelijkheid. Wat het fysieke probleem betreft: op welke plekken kan er na de verbouwing nog ongehinderd richting platform gefotografeerd worden? Tussen de pieren in of komt daar ook van dat spikkelglas? En hoe kom je in de toekomst langs de nieuwbouw van de ene pier naar de andere? Over die uiteindelijke toestand heb ik nog niets kunnen vinden. Ook niet in de officiële berichten over de verbouwing, wat me overigens erg verbaast want de promenade wordt ook veel als toeristische trekpleister gepromoot.
Groeten van Ab Gobets.
Blijkbaar is hier niemand die de juiste einddatum heeft Ab, dat is dus helaas niet anders. Overigens zijn de werkzaamheden op het dak F-pier nog lang niet afgerond. Dit gaat nog wel anderhalf jaar duren. Daardoor staat er ook nog een tijdelijke brug tussen de F-pier en Holland Boulevard. Het enige stuk wat je nu kan zien: stukje linker zijde C-pier (de oneven zijde derhalve), de gehele D-pier en Rechter zijde E-pier (de even zijde derhalve). Tevens Schiphol Oost, wat hangars en de banen, buitenveldert, kaagbaan en aalsmeerbaan. Dit is allemaal onbelemmerd.polderbaan wrote:Goedemorgen, Wat het fysieke probleem betreft: op welke plekken kan er na de verbouwing nog ongehinderd richting platform gefotografeerd worden? Tussen de pieren in of komt daar ook van dat spikkelglas? Groeten van Ab Gobets.
Sorry dat ik over de toekomst van dé spottersplek van Schiphol, post op het forum over spottersplekken en de toekomst.B767-300ER wrote:Sorry Ab,
Maar ik vind je inderdaad even een zeurpiet (eigen woorden!), maar dan vooral op het verkeerde platform.
Wellicht kan je je vraag beter stellen op een plek waar dat hoort? De schipholwebsite dus.... En daar zit vast wel ergens een knopje "contact".
De verbouwing op Schiphol intern (dus voor passagiers) heeft de hoogste prioritiet. Panoramaterras is echt bijzaak, daar wordt geen cent aan verdiend namelijk.
Zoals je kan lezen is de binnenverbouwing meerdere keren vertraagd, om diverse redenen.
Aangezien het Panaromaterras het laatste gedeelte is, schuift dat dus steeds verder naar achteren.
Ik denk dat het een bewuste keuze is van Schiphol hier even geen einddatum in te noemen, om bij eventueel verdere vertragingen niet nog meer toelichting te hoeven geven.
Hoe het er uiteindelijk uit komt te zien is allang bekend uiteraard. Dat niemand hier op scramble daar iets over zegt, kan zeggen of weet is iets heel anders. Dat ken je "hen" niet kwalijk nemen.
Groeten Niels
jeebeeke wrote:Oké, dan weet ik genoeg.
Hartelijk dank!
Dat ben ik niet met je eens. Het panoramaterras is voor mij (en ik ben vast niet de enige) reden om Schiphol te bezoeken. En als ik er ben, geef ik geld uit aan eten en drinken. Ook koop ik wel eens een tijdschrift, boek of iets anders op de luchthaven. Veel mensen blijven langer op Schiphol dankzij het panoramaterras. Dit zorgt voor meer omzet voor de horeca en winkels. Hier houdt ook Schiphol geld aan over.B767-300ER wrote:De verbouwing op Schiphol intern (dus voor passagiers) heeft de hoogste prioritiet. Panoramaterras is echt bijzaak, daar wordt geen cent aan verdiend namelijk.
Het ligt nog steeds braak. Na acht jaar is er niets mee gedaan. Zonde.Even in het geheugen terugroepen dat de spottersplek langs 06/24 in 2007 moest wijken voor de uitbreiding van het vrachtareaal. Ik ben er niet recent geweest maar in 2012 lag het terrein nog braak.
Niet voor mij. Veel te ver van het luchthavengebouw. Ook staat de zon verkeerd voor mooie foto's tijdens de ochtend. Doe mij de oude spottersplaats langs de Kaagbaan maar.Maar de Polderbaan is voor mij voorlopig een goed alternatief . . .
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more