Ik ben 2 keer op KGS geweest 1 keer met een 757 en 1 keer met 737-800 van Transavia, maar de luchthaven van KGS is wel toegerust voor grote vliegtuigen zoals Boeing 747 van Martinair in het verleden, echt waar! Ik heb dat ook gezien toen een 747 ging landen op luchthaven van KGS. De 787 kan makkelijk landen of opstijgen van KGS.Backtrack wrote:Zal dat ook zo blijven als de vluchtelingen stroom op KGS zo blijft? we gaan het zien, ik zou er graag nog eens terug gaan. alleen de luchthaven van KGS is veel te klein en eigenlijk niet toegerust op het verwerken van veel (of grote ala 787) toestellen.B767-300ER wrote:Nee. HER al zeker niet met de 787. Dan eerder nog KGS.. Daar gaat veel meer Nederlands volk heen met TUI. Maar ook die "gewoon" op de 73. In combinatie met Eindhoven. nadeel van de regionale velden is het W patroon. Altijd laat op de vertrekdag heen en vroeg op de terugdag terug ((ams-kgs-rtm-ein-kgs-ams)Backtrack wrote:Over structureel gesproken.
Leuk dat Arkefly ook vanaf Rotterdam naar Kos en Kreta gaat vliegen.
Dat geeft wat mij betreft wel een structureel hogere kans dat ik op 1 van deze vluchten ga boeken voor komende zomer.
Vluchten worden uitgevoerd in combinatie met Eindhoven. Neem aan met dreamliners? (zal wel gewoon de 737 worden maar misschien hoogseizoen een 787 voor kreta? Martinair deed dat op Rotterdam ook met 767's begin deze eeuw :p )
Maar van mij mag het, zou leuk zijn om een 787 op RTM te ontvangen. Maar met de nieuwe vluchten van Arke an sich ben ik ook al erg blij.
Met zo een lange baan is het probleem opgelost: 7km verderop laden en lossenmac wrote:Al is je baan 10km lang.
Het probleem zit hem dan in de veel te kleine vertrekhal. Heb daar echt chaotische toestanden meegemaakt en dan was het een "normale" dag buiten het hoogseizoen.Berven1 wrote:
Ik ben 2 keer op KGS geweest 1 keer met een 757 en 1 keer met 737-800 van Transavia, maar de luchthaven van KGS is wel toegerust voor grote vliegtuigen zoals Boeing 747 van Martinair in het verleden, echt waar! Ik heb dat ook gezien toen een 747 ging landen op luchthaven van KGS. De 787 kan makkelijk landen of opstijgen van KGS.
Klopt. Griekenland heeft op dit moment geen geld om een luchthaven zoals op Rhodos of Kos te vernieuwen, waar hoe dan ook hard nodig is voor de toerisme op beide eilanden. En natuurlijk vond ik het vliegveld van KGS ook wel te klein voor voor zulke grote vliegtuigtype zoals Boeing 757, 767, 787 en 777 en ook Airbus A330's probleemloos parkeren. En over vertrek en aankomsthal is ook best veel te klein voor zo'n grote stroom vakantiegangers in zeer drukke hoogseizoen en vakantiemaanden. Maar je kunt niet alle toestellen tegelijk landen op KGS, want het vliegveld heeft maar 1 baan om op te stijgen en te landen.mac wrote:Ik denk dat er eerder bedoelt wordt dat een veld als KGS niet de infrastructuur heeft qua grote van het platform en/of de capaciteit van de vertrek en aankomsthallen om meerdere kisten met een pax capaciteit van 250+ tegelijk af te handelen. Al is je baan 10km lang.
OkeBerven1 wrote:Klopt. Griekenland heeft op dit moment geen geld om een luchthaven zoals op Rhodos of Kos te vernieuwen, waar hoe dan ook hard nodig is voor de toerisme op beide eilanden. En natuurlijk vond ik het vliegveld van KGS ook wel te klein voor voor zulke grote vliegtuigtype zoals Boeing 757, 767, 787 en 777 en ook Airbus A330's probleemloos parkeren. En over vertrek en aankomsthal is ook best veel te klein voor zo'n grote stroom vakantiegangers in zeer drukke hoogseizoen en vakantiemaanden. Maar je kunt niet alle toestellen tegelijk landen op KGS, want het vliegveld heeft maar 1 baan om op te stijgen en te landen.mac wrote:Ik denk dat er eerder bedoelt wordt dat een veld als KGS niet de infrastructuur heeft qua grote van het platform en/of de capaciteit van de vertrek en aankomsthallen om meerdere kisten met een pax capaciteit van 250+ tegelijk af te handelen. Al is je baan 10km lang.
Een 737 of Airbus A320 kan heel makkelijk op KGS parkeren daar is de infrastructuur goed genoeg voor, maar TUI, Corendon of Transavia maken heel vaak gebruik van tussenlandingen met een 737 naar een ander Griekse luchthaven dichtbij.
Dat was ook niet echt de kwestie, het ging om de capaciteit van de aankomst/vertrekfaciliteiten.robin27198 wrote:op kos kunnen makkelijk 2 x 767/787 staan aan de zuid zijde was deze vakantie op kos heb 2x thomson 787 gezien en daar stond een 767 naast dus het wil wel
B767-300ER wrote:Route wordt eenmalig andersom gevlogen.
Vandaar je iets eerdere vertrektijd.
Je gaat eerst naar Puerto Plata en dan door naar Amsterdam.
De aankomsttijd in Amsterdam is ongewijzigd.
staat al een tijdje aangegeven volgens mij?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more