This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too.
Als die weg 2x2 wordt heeft dit zeker impact op de huidige spottersparkeerplaats. Of en in welke vorm er een spottersparkeerplaats terugkomt is afwachten.
Maar e.e.a. duurt nog een tijdje. Zeker als er juridische procedures gestart gaan worden. Wat ik wel verwacht want de grondonteigening ligt gevoelig.
De eerst komende jaren mogen we nog genieten langs de 28. En daarna..... een groot vraagteken. Als het fietspad gehandhaafd blijft zie ik zo-wie-zo geen problemen om langs de baan te staan.
Vraag me wel af in hoeverre er bij de verbreding van de Burgemeester Ballingsweg rekening wordt gehouden met het aanvliegen van de 28. In de huidige situatie worden de stoplichten regelmatig genegeerd of leiden ze tot (bijna) aanrijdingen tussen weg voertuigen. Als er straks wederom voor stoplichten wordt gekozen dan kon het wel eens nog gevaarlijker worden (en hoewel van ondergeschikt belang geldt dat ook voor aanwezige spotters). Ik zeg ter plaatse de weg verdiepen /overkappen en er dan een mooie ruime spottersplaats bovenop aanleggen. .
Alpha Kilo One wrote:Sterker nog: de stoplichten staan toch op de N260A ?
Klopt, dit is de N260A. De N282 gaat verbreed en verlegd worden waardoor dit wegnummer volgens mij komt te vervallen. De N282 gaat aansluiten op de N260.
Alpha Kilo One wrote:Ja, maar je hebt de N260 én de N260A.....
Klopt. Vroeger was er alleen de N260. Deze weg liep vanaf de snelweg naar de N282 ter hoogte van het takelbedrijf in Hulten. Deze weg is verlegd zodat het aan zou sluiten op de rondweg van Tilburg. Deze weg is de N260 geworden. Het stukje wat langs de spottersplaats loopt is toen de N260A genoemd (en hernoemd naar Burg. Ballingsweg).
Ja, maar dan nog een keer de vraag :
De verbreding heeft toch helemaal geen consequenties voor de N260A ?
Kortom, de redelijk unieke stoplichtsituatie blijft toch gewoon bestaan?
Voor de N260A heeft het wel degelijk consequenties. Die zal volledig verdwijnen en verder gaan als N282!
Volgens de plattegrond op een van de linkjes zal er inderdaad gewoon een verkeerslicht blijven staan.
Als ik naar het plaatje van de plannen kijk heeft dit ook consequenties voor het spotten op de bredaseweg/zicht op het bezoekersplatform. De nieuwe n282 gaat daar al afbuigen en het fietspad aan de kant van het vliegveld gaat weg/ komt aan de andere kant van de weg te liggen. De nieuwe n282 lijkt over een bestaand deel van het vliegveld en het truckerscafe te lopen. Dit laatste zal dus ook verdwijnen. Parkeren in de buurt van het vliegveld lijkt in de toekomst dus bijna niet meer mogelijk. Dichtstbijzijnde parkeerplek lijkt de carpoolplaats aan de a58 te worden.
Spotten rond Gilze met de auto lijkt na de wegverandering dus een hele opgave te worden. Misschien is het een idee om een verzoek te doen voor een nieuwe officiële spottersplaats met parkeergelegenheid. Iets voor de spottersvereniging?