het diafragma een paar stoppen dicht zetten.BirdieBarty wrote: Zoals de camera nu staat: F2.8
Bart
Probeer eens D9 of D5 voor toestellen die snel gaan en taxiend kan op d21 of 51 wat je wil.BirdieBarty wrote:Oke, spotmeting gaat het worden. En dan heb ik nog de optie op mijn auto focus scherpstel punten op 3D, auto , 5, D9, D21, D51 te zetten. Ik hem hem nu op D51 gezet. Met de gedachten dat alles dan scherp moet zijn.. maar dit klopt dus niet ? Wat is aan te raden ?
Dit kan ook helpen: https://visadventures.com/downloads/D72 ... _Guide.pdf (erg handig en ook voor andere types beschikbaar)Fishbed_9307 wrote:Je zegt dat je in de M-stand werkt. Ik vind het persoonlijk prettiger om bij bewegende vliegtuigen met sluitertijdvoorkeur te werken en die aan te passen aan de hoeveelheid licht die er is. Je camera bepaald dan zelf de benodigde diafragma.
Als je analyses van de meeste objectieven bekijkt, zie je dat de meeste optimaal presteren bij plusminus 2 stops diafragmeren..ronaldairbus wrote:F8 is normaal gesproken prima voor voldoende scherptediepte.
Bij militaire kisten de lichtmeting op spotmeting zetten, omgeving kan je dan later bijtinten.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more