Planning is 11 FEB 16.nemaco wrote:Wanneer wordt dreamliner n r3 geleverd, PH-BHD?
de AOF krijgt v/a 11jul16 een C2-check, en v/a 14apr18 een D-check, dus die gaat voorlopig nog door...HV7572KC wrote:Volgens een oud schema hier zal in de A332s de PH-AOF de volgende zijn die WFU gaat, was ooit iets van mei 2016.
Is dit nog actueel of blijfven A t/m F + M + N voorlopig nog jaren fladderen?
Wie weet met een olie prijs van onder de 30 USD /vat.HV7572KC wrote:Volgens een oud schema hier zal in de A332s de PH-AOF de volgende zijn die WFU gaat, was ooit iets van mei 2016.
Is dit nog actueel of blijfven A t/m F + M + N voorlopig nog jaren fladderen?
AOH en nieuwe verf?unimproved wrote:AOH staat nu met nieuwe verf in H12, samen met AOI(?) in oude kleuren.
2-PAOH in nieuwe beschildering van Shaheen bedoel je zekerFencher24 wrote:AOH en nieuwe verf?unimproved wrote:AOH staat nu met nieuwe verf in H12, samen met AOI(?) in oude kleuren.
E&M HPO, of bedoel je een andere76-er wrote:Even iets heel anders. Is er nog iemand naar de personeelsbijeenkomst geweest in het kader van het HPO project? Ik vraag me af hoe de directie dit wil gaan verkopen nu men in Frankrijk weer gewoon doet alsof er helemaal niets aan de hand is.
...hopelijk krijg je nog antwoord op jouw vraag. Tot die tijd:76-er wrote:Even iets heel anders. Is er nog iemand naar de personeelsbijeenkomst geweest in het kader van het HPO project? Ik vraag me af hoe de directie dit wil gaan verkopen nu men in Frankrijk weer gewoon doet alsof er helemaal niets aan de hand is.
Update: gisteren, 18:20
KLM informeert zijn personeel deze week over de geplande reorganisatie bij Ground Services.
De adviesaanvraag hiervoor is maandag verstuurd aan de ondernemingsraad.
Dat bevestigt een woordvoerder van de luchtvaartmaatschappij.
Volgens de KLM leiden de voorgestelde plannen niet tot gedwongen ontslagen.
KLM wil de komende jaren €700 mln besparen om te kunnen concurreren met
Europese prijsvechters als Ryanair en EasyJet en
snelgroeiende maatschappijen uit het Nabije Oosten en Midden-Oosten: Turkish Airlines en Emirates.
In de zomer lekte al een intern plan uit om van KLM een zogenoemde 'high performance organisation' te maken.
De directie wil het aantal managementlagen verminderen en het aantal managers met een kwart reduceren,
wat een gehoopte kostenbesparing van € 40 mln per jaar moet opleveren.
Geen gedwongen ontslagen
In december startte de KLM al met de reorganisatie bij de afdelingen communicatie en personeelszaken.
De komende tijd stuurt het management ook de bezuinigingsplannen voor de
technische dienst en de vrachtafdeling naar de ondernemingsraad.
Die moet zich nog uitspreken over de plannen.
KLM, dat in september een definitieve cao voor het grond-, cabine- en cockpitpersoneel afsloot,
heeft gezegd dat er door natuurlijk verloop tot aan 2020 geen gedwongen ontslagen hoeven te vallen,
al is het de vraag hoe de reorganisatie kan plaatsvinden zonder dat daardoor mensen hun baan verliezen.
FNV-bestuurder Jan van den Brink houdt de directie aan zijn toezegging.
'Wij gaan natuurlijk niet de werkgelegenheidsgarantie die met veel pijn en moeite is afgesproken te grabbel gooien,
dus dat blijft overeind.’
Air France: nog niet zover
Zusterbedrijf Air France is nog niet zover. De luchtvaartmaatschappij presenteerde vrijdag een nieuw reorganisatieplan.
Dat gaat een stuk minder ver dan het zogenoemde 'bezuinigingsplan B',
dat in oktober tot boze reacties leidde bij personeelsleden van Air France.
De top van het bedrijf hoopt op het vrijwillige vertrek van duizend personeelsleden en een verhoging van de productiviteit.
Eerdere plannen om onrendabele routes te sluiten,
toestellen uit de roulatie te nemen en bijna drieduizend banen te schrappen zijn nu van de baan.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more