EHAM 11-7-2016

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
User avatar
AviaView
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 2595
Joined: 21 Sep 2008, 16:10
Subscriber Scramble: Jeroen
Contact:

Re: EHAM 11-7-2016

Post by AviaView »

robin27198 wrote:
nuckleuz wrote:
KMwecare wrote:Ik weet niet of FR24 het goed had, maar ik zag een Cessna 172 met de regi N734SX richting Polderbaan vliegen en landen. Vreemde was dat het volgens FR24 vluchtnummer OR216 had.

Kan een van mijn spottercollega's dit rare verschijnsel verklaren? Was het daadwerkelijk een Cessna 172 of is FR24 gewoon weer eens uit zijn doen?

P.S. de vlucht kwam volgens FR24 uit Kefalonia
Het was in ieder geval geen Cessna 172.

een Boeing 737-800 met de registratie N732MA dee OR216 deze kist is in dienst van tui voor de zomer FR 24 heeft weer ergens last van
Je interpunctie heeft ook ergens last van.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: EHAM 11-7-2016

Post by streep »

Misschien toch een probleempje bij Miami Air !

Als je op de FAA website de mode S code opzoekt
N734SX A9DB8D Cessna 172
http://registry.faa.gov/aircraftinquiry ... rtxt=734SX
N732MA A9D38D B737-800
http://registry.faa.gov/aircraftinquiry ... rtxt=732MA

Flightradar heeft het wel goed in hun database
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n734sx
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n732ma

Zit dus letterlijk maar 1 bitje verschil tussen deze codes.
3e karakter is 3 of B

Hex naar Bin
3 = 0011
B = 1011
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 24247
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: EHAM 11-7-2016

Post by YS11 »

YS11 wrote:
YS11 wrote:1800-2235 B787 AERO MEXICO,AM25/26
AM-ETA 1832lt,XA-AMR
XA-AMR, reg. also used by DC10-30 of AERO MEXICO, between 1973-1989
Rgds,Martin.
MayerFM
Posts: 15
Joined: 10 Mar 2012, 07:10

Re: EHAM 11-7-2016

Post by MayerFM »

Hi YS11. The XA-AMR registration actually belonged to a DC-8 between 1986 and 1989, and then to a DC-10 between 1989 and 1994.
User avatar
rené
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2219
Joined: 26 Dec 2004, 09:49
Subscriber Scramble: yes
Location: Amsterdam

Re: EHAM 11-7-2016

Post by rené »

MayerFM wrote:Hi YS11. The XA-AMR registration actually belonged to a DC-8 between 1986 and 1989, and then to a DC-10 between 1989 and 1994.
je kunt zelfs kiezen uit 5 verschillende kisten:

https://www.planespotters.net/search.ph ... 600c441c01
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: EHAM 11-7-2016

Post by B767-300ER »

4. De laatste is niet gebouwd :)
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
rené
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 2219
Joined: 26 Dec 2004, 09:49
Subscriber Scramble: yes
Location: Amsterdam

Re: EHAM 11-7-2016

Post by rené »

en als ik nog eens kijk maar 3..... :oops:
User avatar
YS11
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 24247
Joined: 09 Mar 2010, 14:49

Re: EHAM 11-7-2016

Post by YS11 »

My mistake, see below the history of the DC10:
N54637 McDonnell Douglas DC-10-30 McDonnell Douglas Dec 1973
AP-AXC McDonnell Douglas DC-10-30 PIA Pakistan International Airlines 01. Mar 1974
C-FCRA McDonnell Douglas DC-10-30 CP Air 27. Sep 1986
C-FCRA McDonnell Douglas DC-10-30 Canadian Airlines International 26. Apr 1987 mgd, lsf Polaris Aircraft Leasing Corporation
XA-AMR McDonnell Douglas DC-10-30 Aeroméxico 29. Sep 1989 lsf Polaris Aircraft Leasing Corporation
N832LA McDonnell Douglas DC-10-30 Leisure Air 15. Jun 1994 lsf Polaris Aircraft Leasing Corporation
N832LA McDonnell Douglas DC-10-30 Laker Airways 25. Apr 1996 lsf GE Capital
N832LA McDonnell Douglas DC-10-30(F) Gemini Air Cargo Cargo 31. Jul 2000 lsf GE Capital, cvtd -10-30
N614GC McDonnell Douglas DC-10-30(F) Gemini Air Cargo Cargo 13. Jun 2002 rr
N614GC McDonnell Douglas DC-10-30(F) Cielos del Peru Cargo 13. Jun 2003 lsf WFBN, cvtd -10-30
N614GC McDonnell Douglas DC-10-30(F) Centurion Air Cargo Cargo 07. Mar 2008 lsf WFBN, cvtd -10-30
N614GC McDonnell Douglas DC-10-30(F) Cielos del Peru Cargo Mar 2010 ret

And the DC8:
JA8033 Douglas DC-8-62 Japan Airlines 4x PW JT3D-3B 10. Jun 1968 Amakusa
N163CA Douglas DC-8-62 Conner Air Lines 4x PW JT3D-3B 17. Jan 1984 bought Aug 1985 by IAL

XA-AMR Douglas DC-8-62 Aeroméxico Y189 4x PW JT3D-3B 21. Aug 1986 leased from IAL

N163CA Douglas DC-8-62 International Air Leases (IAL) 4x PW JT3D-3B Jan 1989 rr

N163CA Douglas DC-8-62(F) ICX - International Charter Xpress F56/Cargo 4x PW JT3D-3B(Q) 30. Mar 1989 cvtd Douglas DC-8-62(F) Jun 1989
opf United States Government from Jun 1989 to Jan 1993

N21CX Douglas DC-8-62(F) ICX - International Charter Xpress F56/Cargo 4x PW JT3D-3B(Q) Feb 1993 rr

N21CX Douglas DC-8-62(F) Air Transport International C27/Cargo 4x PW JT3D-7(HK3) 01. Oct 1994 tfd
wfu and std at BYH 2003
Rgds,Martin.
User avatar
Fogg
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 497
Joined: 10 Jan 2006, 23:59
Subscriber Scramble: Fogg
Contact:

Re: EHAM 11-7-2016

Post by Fogg »

OO-TCH | Airbus A320-200 | Thomas Cook Belgium | 1820 - 1940
Volgens http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... aar-spanje zou dit de eerste vlucht zijn geweest van deze maatschappij voor Neckermann vanaf Schiphol, weet iemand of dat klopt?
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”