Hallo Roel, goed om te horen dat de PH-BFN nog langer in de vloot blijft. Is of was het ook de bedoeling dat de PH-BFY tijdens onderhoud de nieuwe beschildering krijgt.poereng wrote:Hallo Ger,
normaal gesproken gaat de 747 kaal tijdens de D-check en wordt dan opnieuw gespoten. Daar de BFN nu t/m 20/21 doorvliegt verwacht ik dat de kist inderdaad nog de nieuwe livery gaat krijgen.
De BFD gaat 15 januari uit de operatie en gaat begin februari naar Mojave.
Groeten, Roel
poereng wrote:Er zijn geen plannen om komende tijd meer A330's uit de vloot te nemen, dus de huidige 8x -200 en 5x -300 blijven nog wel even. Echter natuurlijk kunnen plannen in de luchtvaart altijd weer wijzigen....
Groeten, Roel
Uiteraard. Bedankt voor je antwoord. Misschien heeft men zich vergist bij het noemen van het aantal toestellen dat Wi-Fi zou krijgen.poereng wrote:Er zijn geen plannen om komende tijd meer A330's uit de vloot te nemen, dus de huidige 8x -200 en 5x -300 blijven nog wel even. Echter natuurlijk kunnen plannen in de luchtvaart altijd weer wijzigen....
Groeten, Roel
poereng wrote:Voor de Airbussen loopt het onderhouds interval van deco niet gelijk met de D-check interval zoals op de 747.
Ik ben geen expert maar zal wel met verschil in Airbus en Boeing filosofie rond onderhouds-intervallen te maken hebben.
Kan mij Pieter Elbers heugen in diverse interviews van enkele maanden terug waarin hij duidelijk was dat er geen A330 op de rol stond voor nieuwe kleuren. De B777-200 zit in het zelfde schuitje.nemaco wrote:Duidelijk, dank!
Is er iemand die weet wanneer en welke 320 als eerste zal worden voorzien van de nieuwe livery?
poereng wrote:Voor de Airbussen loopt het onderhouds interval van deco niet gelijk met de D-check interval zoals op de 747.
Ik ben geen expert maar zal wel met verschil in Airbus en Boeing filosofie rond onderhouds-intervallen te maken hebben.
4x uitgefaseerde KLM 744's, Teruel (LETL), 27 December 2016poereng wrote:
Deze 747's zijn inmiddels al uitgefaseerd (in deze volgorde):
PH-BFM - Teruel
PH-BFO - Teruel
PH-BFK - Mojave
PH-BFA - Teruel
PH-BFP - Teruel
Fiets wrote:
In februari/maart '17 gaat de A330-200 vloot naar 18C en 249M (nu 30/213). De A330-300 blijft 30C en 262M.
Eind 2017 gaat men de WBC updaten met full flat stoelen
Komt de Wi-Fi erin met de eerste of met de tweede fase van de ombouw? Ik neem aan dat met de tweede fase het aantal C stoelen afneemt? Het ziet ernaar uit dat alleen het deel van de BC voor de WC's gehandhaafd blijft. Het deel erna wordt economy (comfort).76-er wrote:Fiets wrote:
In februari/maart '17 gaat de A330-200 vloot naar 18C en 249M (nu 30/213). De A330-300 blijft 30C en 262M.
Eind 2017 gaat men de WBC updaten met full flat stoelen
Planning nog ongewijzigd?
Fiets wrote:Modification planning KLM 777-300 (new WBC)
Registration back in service
PH-BVA 16jun2016
PH-BVB sep2016
PH-BVC okt2016
PH-BVD nov2016
PH-BVF dec2016
PH-BVG jan2017
PH-BVI feb2017
PH-BVK mrt2017
Modification will take about 3 weeks. Only BVA takes longer as it also includes the certification programme.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more