Inkjet wrote:Berven1 wrote:76-er wrote:Toch nog 2 extra 330-200s er uit:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/c ... rbus-vloot
Uit het artikel wordt niet duidelijk of de 'nieuwe' businessclass stoelen tweedehandsjes van uitgefaseerde -400s zijn of nieuw.
En zo blijven er dus maar 11 Airbii over, jammer. 2-4-2 Is altijd beter dan 3-4-3 of 3-3-3. Laat straks die NEO's maar komen wat mij betreft. (Dream on..)
Ik denk dat de KLM A330-800 of A330-900 nooit zal kopen, want ze passen bijna nooit goed in de vloot van de KLM.
De A330-900 kan ongeveer hetzelfde als de 787-9 met twee verschillen: het bereik is 1000 mijl minder en het verbruik iets hoger maar de afschrijving is veel lager.
Wat me ook opvalt is dat de wide body vloot in 2017 afneemt. Sinds de uitfasering van de eerste 747 ging het gelijk op (6 747 en 4 Airbussen tegen 8 789 en 2 77W). In 2017 zou het dan 4 747 en 2 Airbussen worden tegen 2 789 en 2 77W.
Mee eens, maar afname van de widebody vloot is tijdelijk zodat de KLM na 2020 ook mogelijk nieuwe orders gaat plaatsen voor Airbus A350-1000 of Boeing 777-8 of 9X. Er is ook mogelijkheid dat de KLM naast 7 bestelde Boeing 787-10, ook meer toestellen van Boeing 787-10 gaat bestellen.
Wat je ook bedoelt over Airbus A330-900 is mogelijk niet interessant voor de KLM, terwijl een groot verschil is in vliegbereik is tussen B787-9 en A330-900. Ik gok het dan dat de KLM na 2020 weer op all Boeing-vloot overschakelt dan met een paar Airbussen in de vloot te houden. Terwijl nieuwere Boeings steeds verder vliegt dan de Airbus is opmerkelijk en zie je ook grote verschil in verbruik van kerosine per stoel. Met name denk ik dat Boeing 777-9X een zeer interessante kandidaat is voor vervanging van Boeing 777-200ER en later Boeing 777-300ER. Wie zal het zeggen