Moderator: gatso76
Date: 21-APR-2017
Time: 11:05 LT
Type: Boeing 777-35RER
Owner/operator: Jet Airways
Registration: VT-JEW
Location: Amsterdam-Schiphol International Airport (AMS/EHAM)
Jet Airways flight 9W234 returned to land at Amsterdam-Schiphol International Airport, Netherlands after suffering a tail strike on departure.
DL A330s kunnen geen brandstof dumpen.Marcelb wrote:Toestel veilig geland op de 36C met brandweer erbij. Waarschijnlijk als voorzorg voor warme remmen. Toestel heeft nauwelijk brandstof gedumpt. Direct na de start ging het mis met 1 motor. Vogelaanvaring?
. |
/O\
\_______[|(.)|]_______/
o ++ O ++ o
Die van KLM ook niet trouwens... weet niet of er 330 bussen zijn die wel voorzien zijn van een fuel jettison systeem...Gerard wrote:DL A330s kunnen geen brandstof dumpen.Marcelb wrote:Toestel veilig geland op de 36C met brandweer erbij. Waarschijnlijk als voorzorg voor warme remmen. Toestel heeft nauwelijk brandstof gedumpt. Direct na de start ging het mis met 1 motor. Vogelaanvaring?
MRTT's sowieso, maar dat is een beetje valsspelen Er zijn wel A330's die het hebben, is een customer optie.Bennie wrote:Die van KLM ook niet trouwens... weet niet of er 330 bussen zijn die wel voorzien zijn van een fuel jettison systeem...Gerard wrote:DL A330s kunnen geen brandstof dumpen.Marcelb wrote:Toestel veilig geland op de 36C met brandweer erbij. Waarschijnlijk als voorzorg voor warme remmen. Toestel heeft nauwelijk brandstof gedumpt. Direct na de start ging het mis met 1 motor. Vogelaanvaring?
Controlled engine shutdown following high oil temperature. Landing on 36R later on.joost wrote:EXS536 Currently on 120.880, Believe they had to shut down 1 engine
Showing G-LSAJ
...continues atIncident: THY A332 near Amsterdam on May 11th 2017, hydraulic failure
A THY Turkish Airlines Airbus A330-200, registration TC-JOZ performing freight flight TK-6309 from Istanbul (Turkey) to Billund (Denmark), was enroute at FL400 over Germany when the crew decided to divert to Amsterdam (Netherlands) reporting a hydraulic failure.
The crew advised they had lost several systems as result of the hydraulic failure suspecting they would need to use the emergency braking system for stopping the aircraft,
had no nosewheel steering
and would not be able to vacate the runway after landing.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more