mac wrote:Maar wel omslachtig om tools en een motor die op Maastricht staan nodig te hebben. En dan dat ding er weer af te moeten halen zodra het beestje weer geland is in Amsterdam. Heeft KLM geen spare engine of is de A330 motor voor meerdere types te gebruiken en moest deze nog nog omgebouwd worden zodat deze daarna pas onder een A330 gehangen kon worden? En wat zit er dan in buurt van Maastricht wat niet in Amsterdam beschikbaar is?
Motoren zijn erg kostbaar en misschien dat de spare engines al in gebruik zijn door andere toestellen. Ik kan me ook voorstellen dat de KLM geen overvloed aan spares heeft want wat zijn de chances dat er een motor gewisseld moet worden. Over de loop der jaren heeft de KLM enorm veel data en kan een inschatting maken wat er evt nodig is. Als er dan toch gewisseld moet worden, dan zal je wat extras moeten doen om een motor ergens anders vandaan te halen en wederom te wisselen..
.. Ik weet niet of er een uitwisseling programma voor motoren bestaat zoals bij andere onderdelen. Er zijn vast experts op dit forum die het kunnen vertellen.