Biem wrote:
Lufthansa heeft een aantal kisten uitgefaseerd die als full-pax combi's vlogen (de D-ABT. kisten)
D-ABTA
D-ABTB
D-ABTC
D-ABTD
D-ABTE
D-ABTF
D-ABTH
waren de LH combi's, allen later omgebouwd naar all pax, nu allemaal reeds uitgefaseerd en enkele reeds gesloopt, aangezien Lufthansa veel meer "factory built" all pax aircraft beschikbaar heeft.
Deze hebben een lager eigen gewicht (geen verzwaarde vrachtvloer, en cargo deur constructie, dus een lager brandstofverbruik bij gelijke belading.
D-ABTK
D-ABTL
vliegen nog, maar zijn dan ook gebouwd als dedicated all pax (dus zonder "side cargo door")
Mijn vraag luidt dan ook nog steeds :
welke 747 zal KLM eventueel kiezen, als wordt besloten om met één extra toestel langer door te vliegen.
- PH-BFB heeft de meeste vlieguren (duurste HMV), maar heeft het laagste brandstofverbruik.
- een combi, duurder in operatie in all pax configuratie, maar heeft KLM nog de mogelijkheid om een combi pax kit aan te schaffen (stoelen , IFE zijn nog genoeg voorradig uit de reeds uitgefaseerde KLM 744's.)
On a twin, you're always one engine failure from a total emergency.