TUI NL praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
robin27198
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 576
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Type of spotter: Civiel
Subscriber Scramble: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by robin27198 »

Vandaag 2x titan en 1x Tui belgie voor TUI NL iemand meer info Kisten Kapot of iets in die richting??
Ilyushin96
Posts: 15
Joined: 09 Feb 2014, 10:57

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Ilyushin96 »

Zelfde vraag voor de Long-haul vloot. Zag bijvoorbeeld de PH-TFK naar Luton gaan op FR24. Gaan dikke vertraging oplopen vanuit Mexico vandaag.
jet380
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 244
Joined: 09 Apr 2009, 16:18
Type of spotter: f4 civille luchtvaart
Subscriber Scramble: jet380

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by jet380 »

Wat is er met de tff gebeurt? Optijd weg uit grq maar staat in eindhoven. Kom 13 uur later aan op ams. Famillie staat op lpa om er mee terug te gaan.
robin27198
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 576
Joined: 03 Nov 2014, 13:06
Type of spotter: Civiel
Subscriber Scramble: nee
Location: EHGG/GRQ

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by robin27198 »

jet380 wrote:Wat is er met de tff gebeurt? Optijd weg uit grq maar staat in eindhoven. Kom 13 uur later aan op ams. Famillie staat op lpa om er mee terug te gaan.
De PH-TFF is om 20:37 vertrokken vanaf EIN als TFL571
jet380
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 244
Joined: 09 Apr 2009, 16:18
Type of spotter: f4 civille luchtvaart
Subscriber Scramble: jet380

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by jet380 »

Klopt dat was 3 uur te laat en was optijd weg uit grq.
Word pas morgen om 16.50 op ams verwacht. Weet het inmiddels. Was tec op ein nu wel naar lpa maar daar moet de crew rusten. ( begrijpelijk).
dvdzee
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 589
Joined: 12 Dec 2009, 15:40
Type of spotter: frequent

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by dvdzee »

Er blijkt binnenkort een TUI B737 ( wet lease / dry lease ?? ) richting PBM/SMJP te gaan voor de regionale route SLM / Surinam Airways. daar worden binnen nu en 3 weken 2 van de 3 B737-3 uitgefaseerd
Iemand enig idee welke TUI kist de grote plas over gaat ?
HV-EIN
Scramble Newbie
Scramble Newbie
Posts: 46
Joined: 14 Aug 2013, 20:46

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by HV-EIN »

Goedemiddag,

Heel lang ben ik stilzwijgende lezer geweest hier, maar net met het doen van mijn stoelreservering voor mijn vlucht naar CUR viel me het volgende op waar ik stiekem graag een antwoord op wil.
In 2015 werd gesproken over het ombouwen van alle 787-cabines naar TUI LOPA (300 stoelen met Premium). Echter heb ik net mijn stoel gereserveerd in een Arke LOPA (307 stoelen met Star). Waarom is dit ombouwen nooit meer gebeurd? Ze zouden dit doen zodat alle TUI airlines dezelfde config zouden hebben.

Overigens blijf ik het ook raar vinden dat in de nieuwe indeling (300) de stoelen voor Comfort en Economy door elkaar heeft staan in de cabine, wat is daar de reden achter?

Zie onderstaande link, daar staan ook beide indelingen:
https://www.tui.nl/vliegtickets/service ... servering/

Bedankt!
FredvZ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 105
Joined: 07 Apr 2015, 01:13
Subscriber Scramble: Fred van Zet

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by FredvZ »

dvdzee wrote:Er blijkt binnenkort een TUI B737 ( wet lease / dry lease ?? ) richting PBM/SMJP te gaan voor de regionale route SLM / Surinam Airways. daar worden binnen nu en 3 weken 2 van de 3 B737-3 uitgefaseerd
Iemand enig idee welke TUI kist de grote plas over gaat ?
Is dat die 737-700 waar SLM steeds over praat?
Zal mij niks verbazen als dat een van de Duitse TUIfly toestellen is die terug komt van Air Berlin.
FredvZ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 105
Joined: 07 Apr 2015, 01:13
Subscriber Scramble: Fred van Zet

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by FredvZ »

HV-EIN wrote:Goedemiddag,

Heel lang ben ik stilzwijgende lezer geweest hier, maar net met het doen van mijn stoelreservering voor mijn vlucht naar CUR viel me het volgende op waar ik stiekem graag een antwoord op wil.
In 2015 werd gesproken over het ombouwen van alle 787-cabines naar TUI LOPA (300 stoelen met Premium). Echter heb ik net mijn stoel gereserveerd in een Arke LOPA (307 stoelen met Star). Waarom is dit ombouwen nooit meer gebeurd? Ze zouden dit doen zodat alle TUI airlines dezelfde config zouden hebben.
Niks zo veranderlijk als de luchtvaart. Zal vast met marketing, kosten en baten te maken hebben. Ergens in dit topic (ik gok begin dit jaar) is gemeld dat alle drie de Nederlandse toestellen worden verbouwd naar 25x Star ipv 18 Star of 47 Premium. Maar ook dát is nog niet gebeurd. Ondertussen heeft de PH-TFM (de enige met Premium) op de eerste rij wel dezelfde stoelen gekregen als PH-TFK en PH-TFL op de eerste rij in Star Class hebben.
HV-EIN wrote: Overigens blijf ik het ook raar vinden dat in de nieuwe indeling (300) de stoelen voor Comfort en Economy door elkaar heeft staan in de cabine, wat is daar de reden achter?
De Nederlandse TUI fly is de enige in de TUI familie die "Comfort" kent. Bij de overige TUI maatschappijen bestaat alleen Economy (Club) en Premium (Club). De stoelen die in Nederland als "Comfort" worden verkocht zijn bij de zustermaatschappijen stoelen met extra beenruimte die bij het online inchecken tegen meerprijs gekozen kunnen worden.
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Over het waarom van het wel of niet ombouwen is door mij 2 jaar geleden al iets geroepen...

Samengevat: uniformiteit was een pre binnen TUI maar aangezien de grootste (TOM) stopte met uniformiteit was er voor TFL geen reden tot ombouwen.
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
Ger
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1880
Joined: 17 Mar 2007, 00:13
Location: Amstelveen

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by Ger »

Gisteren (16/10/17) is /TUI/Sunwing B737-800 C-FYLC als OR95 van Amsterdam naar Toronto gevlogen. Einde lease bij TUI.

Rgds, Ger
Facebook Group: Schiphol Spotters - Aviation Photography
FredvZ
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 105
Joined: 07 Apr 2015, 01:13
Subscriber Scramble: Fred van Zet

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by FredvZ »

Ik zie dat TUI met een A330-200 naar de Antillen gaat vliegen deze winter, iemand enig idee van wie ze die kist gaan leasen?
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Air Tanker GVYGM
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
MikeR
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 314
Joined: 19 Dec 2013, 20:35
Contact:

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by MikeR »

B767-300ER wrote:Air Tanker GVYGM
Net geland op de 18R :wink:
In thrust, we trust
MTOW
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 500
Joined: 14 Aug 2007, 01:13
Subscriber Scramble: MTOW

Re: TUI NL praat/discussie/speculeer corner

Post by MTOW »

FredvZ wrote:Ik zie dat TUI met een A330-200 naar de Antillen gaat vliegen deze winter, iemand enig idee van wie ze die kist gaan leasen?
Ik vraag me iets af, je ziet steeds vaker Nederlandse TUI kisten vanaf Poolse airports long-haul vliegen incl. de 787.
Om vervolgens de "Nederlandse vluchten" te kunnen uitvoeren worden er machines ingehuurd, is dat niet een beetje
krom of is het verhuren op de Poolse markt zoveel belangrijker voor TUI dan de eigen vluchten vanuit Nederland met eigen kisten uitvoeren?
Flown with: KL/MP/LX/SR/LH/HV/AF/RG/BD/VP/LS/FR/TG/RX
Flown on: A312/A319/A320/A321/A332/A388/B732/B733/B734/B73G/B738/B752/B763/B743/M83/RJ85/RJ1H/F70/F100/MD11/E110/CNC/PA28
Post Reply

Return to “'t Praethuys”