Als 't goed is heeft ze de baan niet geraaktJesse_V wrote:Nog steeds in "oude" KLM livery, gezien tijdens go-around/touch&go in MSTnemaco wrote:Is AKA voorzien van nieuwe livery?
Als 't goed is heeft ze de baan niet geraaktJesse_V wrote:Nog steeds in "oude" KLM livery, gezien tijdens go-around/touch&go in MSTnemaco wrote:Is AKA voorzien van nieuwe livery?
En de BFF?nemaco wrote:PH-BFR vertrekt eind november naar Florida
PH-BFC vertrekt in februari naar Teruel
De UV straling zorgt inderdaad voor de verkleuring maar dat is enkel een cosmetisch aspect. Voor zover mij bekend is de 747 binnen de KLM het laatste type waar regulier D-checks nodig is (i.v.m. rompplatenbevestiging onderzoek) en hiervoor moeten alle lagen verf van de kist af en zit een volledige deco vast aan deze beurt. Bij o.a. Airbus word hier, door de nieuwe constructie methodes, geen verplichting in gesteld waardoor de kisten op inzicht van een airline opnieuw gespoten kunnen worden.nemaco wrote:Bij KLM wordt een ica machine bijna 30 jaar gebruikt. Als je de A330’s niet zou spuiten in 30 jaar dan ziet zo een vliegtuig er niet meer uit na een tijdje. De kleur wordt faal en de verf bladdert af na ongeveer 6 jaar. Hoe verklaar je het dan dat ieder type in de KLM vloot wel om de 6 jaar wordt gespoten en de 330 niet?
Inkjet wrote:En de BFF?nemaco wrote:PH-BFR vertrekt eind november naar Florida
PH-BFC vertrekt in februari naar Teruel
poereng wrote:BFR komt per 30 oktober uit de vaart. Wordt rond eind november geleverd aan de koper: Florida is nog niet zeker. Kan ook nog elders worden.
BFF gaat rond de kerst dit jaar uit de vaart. Levering aan koper rond eind januari 2018. Nog niet bekend waar de kist naar toe gaat.
BFC gaat begin feb 2018 uit de vaart. Gaat vrijwel zeker naar Teruel.
BFB en BFU gaan begin winterdienstregeling 2018 uit de vaart (nov18).
Groeten, Roel
Hurricane wrote:De UV straling zorgt inderdaad voor de verkleuring maar dat is enkel een cosmetisch aspect. Voor zover mij bekend is de 747 binnen de KLM het laatste type waar regulier D-checks nodig is (i.v.m. rompplatenbevestiging onderzoek) en hiervoor moeten alle lagen verf van de kist af en zit een volledige deco vast aan deze beurt. Bij o.a. Airbus word hier, door de nieuwe constructie methodes, geen verplichting in gesteld waardoor de kisten op inzicht van een airline opnieuw gespoten kunnen worden.nemaco wrote:Bij KLM wordt een ica machine bijna 30 jaar gebruikt. Als je de A330’s niet zou spuiten in 30 jaar dan ziet zo een vliegtuig er niet meer uit na een tijdje. De kleur wordt faal en de verf bladdert af na ongeveer 6 jaar. Hoe verklaar je het dan dat ieder type in de KLM vloot wel om de 6 jaar wordt gespoten en de 330 niet?
poereng wrote:Zolang er geen handtekeningen staan is niets zeker Er is een crew-reservering gemaakt omdat dat nodig is voor indelingen, daarbij wordt qua bezetting initieel altijd uitgegaan van een VS westkust destintation met (inklarings)tussenstop.
Florida is voor de BFR most likely, maar crew weet ook dat het nog een andere bestemming kan worden. Hopelijk deze week of volgende week definitieve zekerheid.
Eerder dit jaar was er sprake van het uitfaseren van twee A332's. Later werd gezegd: niet dit jaar. Nu zien we dat bij de aankondiging van de inbouw van Wi-Fi 12 Airbussen worden genoemd terwijl er nu 13 zijn. Gaat er dan in 2018 eentje uit of is het aantal 12 een vergissing?poereng wrote:BFR komt per 30 oktober uit de vaart. Wordt rond eind november geleverd aan de koper: Florida is nog niet zeker. Kan ook nog elders worden.
BFF gaat rond de kerst dit jaar uit de vaart. Levering aan koper rond eind januari 2018. Nog niet bekend waar de kist naar toe gaat.
BFC gaat begin feb 2018 uit de vaart. Gaat vrijwel zeker naar Teruel.
BFB en BFU gaan begin winterdienstregeling 2018 uit de vaart (nov18).
Groeten, Roel
Er is ook nog sprake van dat er 1 of 2 toestellen in Nederland gedemonteerd zullen worden, dit is echter nog niet bevestigd.poereng wrote:BFR komt per 30 oktober uit de vaart. Wordt rond eind november geleverd aan de koper: Florida is nog niet zeker. Kan ook nog elders worden.
BFF gaat rond de kerst dit jaar uit de vaart. Levering aan koper rond eind januari 2018. Nog niet bekend waar de kist naar toe gaat.
BFC gaat begin feb 2018 uit de vaart. Gaat vrijwel zeker naar Teruel.
BFB en BFU gaan begin winterdienstregeling 2018 uit de vaart (nov18).
Groeten, Roel
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more