Verrassend, aangezien BFC naar men zegt aan het begin van haar leven een hele tijd niet heeft gevlogen vanwege een ontmoeting met Mount Redoubt....aws747 wrote:Net even gekeken.
BFB zit op 130000 uur .
BFC is koploper met 141000 uur.
BFF is geëindigd op iets meer dan 140000 uur.
...een mooi verhaal over dat voorval opBennie wrote:Verrassend, aangezien BFC naar men zegt aan het begin van haar leven een hele tijd niet heeft gevlogen vanwege een ontmoeting met Mount Redoubt....aws747 wrote:Net even gekeken.
BFB zit op 130000 uur .
BFC is koploper met 141000 uur.
BFF is geëindigd op iets meer dan 140000 uur.
80 miljoen US dollar.
- Combi's vliegen gemiddeld op langere stretches747classic wrote:Samenvattend :
PH-BFA 125.836 / 16.881 , average stage length 7,45 hours
PH-BFD 137.735 / 16.761 average stage length 8,22
PH-BFE 137.069 / 16.493 average stage length 8,31
PH-BFF 140.213 / ??.???
PH-BFK 129.511 / 15419 average stage length 8,40
PH-BFM 123.221 / 14596 average stage length 8,44
PH-BFO 120.665 / 14126 average stage length 8,54
PH-BFP 120.457 / 14004 average stage length 8,60
PH-BFR 124.375 / 14421 average stage length 8,62
PH-BFC > 141.000, recordhouder, nog operationeel.
KLM 744 netwerk
Voorlopige conclusie :
- de gemidelde vluchtduur neemt langzaam toe na aanschaf van de eerste 744 (1989) tot de aanschaf van de laatste (2002).
- Combi's vliegen gemiddeld op langere stretches
- All Pax vliegtuigen (bv. PH-BFA) opereren op kortere stretches.
Operating a twin over the ocean, you're always one engine failure from a total emergency
Gemiddeld liggen de voor combi's optimale routes iets verder weg in het KLM netwerk, dat is de duidelijke conclusie. Er zijn echter ook meerdere bestemmingen, welke afwisselend worden (of werden) aangevlogen met een combi of een all pax. (bv. LAX, JFK, SIN)Bennie wrote:
Ik zou zeggen: combi's vliegen op bestemmingen waar de vrachtmarkt en passagiersmarkt in balans zijn.
pax vliegtuigen vliegen op bestemmingen waar het passagiersvervoer domineert (zoals Curacao en Paramaribo). Bij toeval liggen deze dichterbij Schiphol.
We hebben het in deze discussie niet over het aantal vlieguren per dag maar over de gemiddelde vluchtduur, dwz. het aantal vlieguren gedeeld door het aantal cycles (= start en landing) van een airframe.streep wrote:Om de gehele vliegoperatie te garanderen heeft KLM doorgaans 1 Combi en 1 full pax reserve staan.
Hiermee kunnen ze vertragingen en of technische problemen op vangen.
Door de verhouding Combi/Full Pax in de KLM vloot gaat het gemiddeld aantal vlieg uren per dag nog verder omlaag.
Is dat nou zo toevallig of heeft dit iets te maken met het (ex-)kolonie van Nederland zijn?Bennie wrote:pax vliegtuigen vliegen op bestemmingen waar het passagiersvervoer domineert (zoals Curacao en Paramaribo). Bij toeval liggen deze dichterbij Schiphol.
Gaan alleen toeristen en mensen op familie bezoek naar Suriname en de Antillen.aviodromefriend wrote:Is dat nou zo toevallig of heeft dit iets te maken met het (ex-)kolonie van Nederland zijn?Bennie wrote:pax vliegtuigen vliegen op bestemmingen waar het passagiersvervoer domineert (zoals Curacao en Paramaribo). Bij toeval liggen deze dichterbij Schiphol.
En crew change meen ikstreep wrote:Gaan alleen toeristen en mensen op familie bezoek naar Suriname en de Antillen.aviodromefriend wrote:Is dat nou zo toevallig of heeft dit iets te maken met het (ex-)kolonie van Nederland zijn?Bennie wrote:pax vliegtuigen vliegen op bestemmingen waar het passagiersvervoer domineert (zoals Curacao en Paramaribo). Bij toeval liggen deze dichterbij Schiphol.
Er is daar geen industrie die luchtvracht nodig heeft.
De B777F van Emirates uit Curacao, komt daar volgens mij alleen om te tanken op de vluchten vanuit Bogota.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more