Moderator: gatso76
Goedenavond,RudiMD11 wrote:Goedemorgen.
Het viel me op dat aan de kop van de Kaagbaan flinke werkzaamheden gaande zijn. Enig idee wat daar gaat komen? Kan toch geen gebouw worden aangezien het wel heel dicht bij de centerline van de baan ligt.
Direct langs de N196?RudiMD11 wrote:Goedemorgen.
Het viel me op dat aan de kop van de Kaagbaan flinke werkzaamheden gaande zijn. Enig idee wat daar gaat komen? Kan toch geen gebouw worden aangezien het wel heel dicht bij de centerline van de baan ligt.
InderdaadB767-300ER wrote:Is dat dat stuk waar onder andere wat avoibruggen hebben gelegen?
Is er al bekend of het aan de noord of zuid kant komt dan? Bij de eerste optie zal er buiten minder verkeer op de buitenbaan niet zo veel veranderen.RudiMD11 wrote:Oeps... Enjoy Q nog zolang het kan zou ik zeggen. Spotten daar zal zeker niet meer hetzelfde zijn.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... veiligheid
Dat lijkt mij ook het meest logisch vanwege de randweg die daar nu al loopt.E-R-I-C wrote:Hoorde aan de Noord kant.
Me too. Met de toevoeging van shuttlediensten en parkings langs de N201, biedt het m.i. tzt mogelijkheden om P30 en naastgelegen gebouwen te 'verplaatsen 'naar de nieuwe ruimte en evt de R-parking uit te breiden naar het zuiden toe. De huidige N196 (oude N201), kan dan zelfs in een tunnel verdwijnen om verdere inrichting en bereikbaarheid van dit gebied te vergemakkelijken.streep wrote:Het nut ontgaat mij ook even.
Het artikel heeft het over het moeten wijken van vrachtgebouwen.
Het makkelijkste lijkt me om een oversteek te maken van R72/R74 naar de taxitrack om de kop van 36C.
Goede uitleg, duidelijk.pjotrtje wrote:Het probleem is niet het aantal kruisingen, het veiligheidsprobleem is gelegen in de splitsing van die ene taxitrack naar de twee/drie tracks naast 18C/36C. Is een uitwerking van de aanbevelingen van de onderzoeksraad voor veiligheid...
In het artikel staat het volgende: "De verdubbeling van de taxibaan tussen de Kaagbaan en de Zwanenburgbaan heeft de nodige voeten in de aarde. Om dat te kunnen doen moet een aantal vrachtgebouwen wijken."Arjenp wrote:Is er al bekend of het aan de noord of zuid kant komt dan? Bij de eerste optie zal er buiten minder verkeer op de buitenbaan niet zo veel veranderen.RudiMD11 wrote:Oeps... Enjoy Q nog zolang het kan zou ik zeggen. Spotten daar zal zeker niet meer hetzelfde zijn.
https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... veiligheid
N/Z van de huidige Quebec, niet van heel Schiphol zelf natuurlijk.RudiMD11 wrote:
Dit zal over de zuidkant, oftewel Q gaan want (1) aan de noordkant ligt geen taxibaan tussen de Kaagbaan en Zwanenburgbaan en (2) aan de noordkant liggen geen vrachtgebouwen.
Ah op die fiets.Arjenp wrote:N/Z van de huidige Quebec, niet van heel Schiphol zelf natuurlijk.RudiMD11 wrote:
Dit zal over de zuidkant, oftewel Q gaan want (1) aan de noordkant ligt geen taxibaan tussen de Kaagbaan en Zwanenburgbaan en (2) aan de noordkant liggen geen vrachtgebouwen.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more