Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekomst

ImageImageForum for all matters concerning Amsterdam-Schiphol airport (and control zone, including heliport). Customary language is Dutch, but English is also accepted.

Moderator: gatso76

Forum rules
ImageImage
Post Reply
cyclingdutchman
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3104
Joined: 11 Jun 2005, 14:39
Type of spotter: Civil/Mlitary Transport
Subscriber Scramble: cyclingdutchman
Location: amsterdam
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom

Post by cyclingdutchman »

Mc Donald tijdelijk gesloten wegens verbouwing sinds 12 februari t/o runway 27

Adriaan.
User avatar
jeroenvn
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 774
Joined: 20 Feb 2007, 22:32
Type of spotter: Civil spotter
Subscriber Scramble: Nee
Location: Papendrecht (EHPD/PPD)
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom

Post by jeroenvn »

RudiMD11 wrote:Goedemorgen.

Het viel me op dat aan de kop van de Kaagbaan flinke werkzaamheden gaande zijn. Enig idee wat daar gaat komen? Kan toch geen gebouw worden aangezien het wel heel dicht bij de centerline van de baan ligt.
Goedenavond,

Weet iemand al wat meer?
Ben zelf al 2 jaar niet meer op Schiphol geweest,
ben van plan om deze zaterdag te gaan.
En in de take off te gaan staan.
En hoe de wind er na uitziet gaan ze daar take off.
IVM. parkeren van mijn auto

MVG. Jeroen
User avatar
MikeR
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 314
Joined: 19 Dec 2013, 20:35
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom

Post by MikeR »

RudiMD11 wrote:Goedemorgen.

Het viel me op dat aan de kop van de Kaagbaan flinke werkzaamheden gaande zijn. Enig idee wat daar gaat komen? Kan toch geen gebouw worden aangezien het wel heel dicht bij de centerline van de baan ligt.
Direct langs de N196?

Wordt een bouwplaats van een ruwe 130.000 vierkante meter. Er komt onder andere een park met bouwketen waar de honderden betrokken mensen kunnen werken, verzamelen, vergaderen en omkleden. Verder ongeveer 2500 parkeerplaatsen, een opslag- en overslagplaats voor bouwmaterialen en een shuttledienst naar Schiphol.
In thrust, we trust
patric
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 916
Joined: 28 Nov 2004, 11:21
Type of spotter: civiel
Subscriber Scramble: patric
Location: EHEH,EHAM

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom

Post by patric »

B767-300ER wrote:Is dat dat stuk waar onder andere wat avoibruggen hebben gelegen?
Inderdaad
Image
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 737
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom

Post by RudiMD11 »

Oeps... Enjoy Q nog zolang het kan zou ik zeggen. Spotten daar zal zeker niet meer hetzelfde zijn.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... veiligheid
RVG
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1678
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom

Post by Arjenp »

RudiMD11 wrote:Oeps... Enjoy Q nog zolang het kan zou ik zeggen. Spotten daar zal zeker niet meer hetzelfde zijn.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... veiligheid
Is er al bekend of het aan de noord of zuid kant komt dan? Bij de eerste optie zal er buiten minder verkeer op de buitenbaan niet zo veel veranderen. :D
User avatar
E-R-I-C
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3818
Joined: 27 Aug 2004, 13:24

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom

Post by E-R-I-C »

Hoorde aan de Noord kant.
Eric
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1678
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom

Post by Arjenp »

E-R-I-C wrote:Hoorde aan de Noord kant.
Dat lijkt mij ook het meest logisch vanwege de randweg die daar nu al loopt.
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom

Post by streep »

Het nut ontgaat mij ook even.
Het artikel heeft het over het moeten wijken van vrachtgebouwen.
Het makkelijkste lijkt me om een oversteek te maken van R72/R74 naar de taxitrack om de kop van 36C.
Het verhuizen van de vrachtgebouwen van de noord naar de zuid kant van de Kaagbaan zal het aantal 'actieve baan'-kruisingen op de Kaagbaan juist laten toenemen lijkt mij.
Om kruisingen van de Zwanenburgbaan te verminderen lijkt mij een taxitrack van de 18R naar de kop 18C mogelijk nuttiger.
User avatar
pjotrtje
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 3376
Joined: 30 Jan 2004, 10:12
Subscriber Scramble: Pi

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom

Post by pjotrtje »

Het probleem is niet het aantal kruisingen, het veiligheidsprobleem is gelegen in de splitsing van die ene taxitrack naar de twee/drie tracks naast 18C/36C. Is een uitwerking van de aanbevelingen van de onderzoeksraad voor veiligheid...
== All is well, as long as we keep spinning ==
User avatar
Optimus
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 995
Joined: 12 Feb 2004, 10:16
Subscriber Scramble: Optimus

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom

Post by Optimus »

streep wrote:Het nut ontgaat mij ook even.
Het artikel heeft het over het moeten wijken van vrachtgebouwen.
Het makkelijkste lijkt me om een oversteek te maken van R72/R74 naar de taxitrack om de kop van 36C.
Me too. Met de toevoeging van shuttlediensten en parkings langs de N201, biedt het m.i. tzt mogelijkheden om P30 en naastgelegen gebouwen te 'verplaatsen 'naar de nieuwe ruimte en evt de R-parking uit te breiden naar het zuiden toe. De huidige N196 (oude N201), kan dan zelfs in een tunnel verdwijnen om verdere inrichting en bereikbaarheid van dit gebied te vergemakkelijken.

De toegenomen drukte zal dan tegelijkertijd weer zorgen voor een verbreding van de N201, zodat dat een snelweg kan worden (thinking out loud) om de A4 en A9 te ontlasten en de bereikbaarheid van de regio richting de A2 enorm te verbeteren.

Kees
Image
User avatar
streep
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1812
Joined: 31 Jul 2003, 16:23
Type of spotter: F1.8 voor de scherpte diepte
Subscriber Scramble: Ferdinand Peters
Location: hangmatje

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom

Post by streep »

pjotrtje wrote:Het probleem is niet het aantal kruisingen, het veiligheidsprobleem is gelegen in de splitsing van die ene taxitrack naar de twee/drie tracks naast 18C/36C. Is een uitwerking van de aanbevelingen van de onderzoeksraad voor veiligheid...
Goede uitleg, duidelijk.
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 737
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom

Post by RudiMD11 »

Arjenp wrote:
RudiMD11 wrote:Oeps... Enjoy Q nog zolang het kan zou ik zeggen. Spotten daar zal zeker niet meer hetzelfde zijn.

https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... veiligheid
Is er al bekend of het aan de noord of zuid kant komt dan? Bij de eerste optie zal er buiten minder verkeer op de buitenbaan niet zo veel veranderen. :D
In het artikel staat het volgende: "De verdubbeling van de taxibaan tussen de Kaagbaan en de Zwanenburgbaan heeft de nodige voeten in de aarde. Om dat te kunnen doen moet een aantal vrachtgebouwen wijken."

Dit zal over de zuidkant, oftewel Q gaan want (1) aan de noordkant ligt geen taxibaan tussen de Kaagbaan en Zwanenburgbaan en (2) aan de noordkant liggen geen vrachtgebouwen.
RVG
User avatar
Arjenp
Scramble Addict
Scramble Addict
Posts: 1678
Joined: 01 Jan 2009, 09:58

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom

Post by Arjenp »

RudiMD11 wrote:
Dit zal over de zuidkant, oftewel Q gaan want (1) aan de noordkant ligt geen taxibaan tussen de Kaagbaan en Zwanenburgbaan en (2) aan de noordkant liggen geen vrachtgebouwen.
N/Z van de huidige Quebec, niet van heel Schiphol zelf natuurlijk. :roll:
User avatar
RudiMD11
Scramble Die-Hard
Scramble Die-Hard
Posts: 737
Joined: 25 Apr 2016, 22:53
Location: EHRD/RTM
Contact:

Re: Spottersplekken rond Schiphol,de veranderingen en toekom

Post by RudiMD11 »

Arjenp wrote:
RudiMD11 wrote:
Dit zal over de zuidkant, oftewel Q gaan want (1) aan de noordkant ligt geen taxibaan tussen de Kaagbaan en Zwanenburgbaan en (2) aan de noordkant liggen geen vrachtgebouwen.
N/Z van de huidige Quebec, niet van heel Schiphol zelf natuurlijk. :roll:
Ah op die fiets. :P
RVG
Post Reply

Return to “Amsterdam - Schiphol”