Staat in onderhoud. Wordt vervangen door de PH-BVS.patrick@tediek.com wrote:De Orange Pride staat al enige dagen in de hangaar, heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Laatste poetsbeurt voordat de sporters opgehaald worden?
patrick@tediek.com wrote:De Orange Pride staat al enige dagen in de hangaar, heeft iemand een idee wat er aan de hand is? Laatste poetsbeurt voordat de sporters opgehaald worden?
http://forum.scramble.nl/viewtopic.php? ... 7&start=15TheDutchWesley wrote:BVA has a technical failure. Structure problems (longeron crack) and will be for a total of approx 3 weeks AOG.Tyno wrote:Anyone knows if the PH-BVA will depart today? Heard rumours she wil do a special "olympic" flight from Seoul tomorrow, if so she should leave today.
KLM kan nog prima haar C-checks uitvoeren, in Hangaar 14 worden C-checks gedaan van 737,747,777,787 en A330.747classic wrote:De afbouw van de KLM TD "in house" facitities gaat sneller dan ik dacht. Eerst verdween de D-check facility in H14, nu de widebody paint facility. Is het nog mogelijk een "in-house" C-check uit te voeren ?
PH-AOD heeft vanmiddag (1 maart) een testvlucht gemaakt naar Groningen en terug. KL9867/KL9868.Inkjet wrote:Op Facebook had men het over een 'mini C-check'. Ik ben benieuwd wat dat is.streep wrote:Helaas heeft KLM zijn eigen widebody spuithal onlangs gesloten, dus zal voor al het spuitwerk een plekje in het buitenland gezocht moeten worden.747classic wrote:
Als het (verf)garantie is : waarom niet een nieuwe verflaag aanbrengen in AMS op kosten van Taikoo.
Lijkt mij een win-win scenario voor beide partijen. : scheelt twee ferry vluchten (crew + brandstof) en een twee dagen kortere downtime.
De BFW is voor een geplande C-check naar Xiamen. Zal ongeveer 2 weken weg zijn.
PH-AOF is net naar het verre oosten vertrokken voor heavy manintenance. PH-AOD ondergaat sinds 13 januari een cabin upgrade.
Krijgen de 330's ook een upgrade in economy of alleen de full flats in wbc? Met het oog op uitfasering (waarvan sprake was dacht ik). Maar dat is wellicht ook weer gewijzigd inmiddels?Ger wrote:PH-AOD ondergaat sinds 13 januari een cabin upgrade.
PH-AOD heeft vanmiddag (1 maart) een testvlucht gemaakt naar Groningen en terug. KL9867/KL9868.
Rgds, Ger
Je bedoelt die vleugels? Nee, die zijn voor een Air Canada.
Naar mijn weten krijgen de alle A330's ook nieuwe economy met o.a. nieuw IFE.JohnJ wrote:Krijgen de 330's ook een upgrade in economy of alleen de full flats in wbc? Met het oog op uitfasering (waarvan sprake was dacht ik). Maar dat is wellicht ook weer gewijzigd inmiddels?Ger wrote:PH-AOD ondergaat sinds 13 januari een cabin upgrade.
PH-AOD heeft vanmiddag (1 maart) een testvlucht gemaakt naar Groningen en terug. KL9867/KL9868.
Rgds, Ger
mac wrote:Ooit zijn er 4 busjes weggegaan en dat zouden er evt 6 worden maar dat is niet gebeurd. KLM heeft elke buis nodig om de productie te draaien en verder nooit aangekondigd dat ze de bus volledig uit dienst zouden stellen. Toch benieuwd hoe deze verhalen rond blijven zwerven.
Omdat dat meerdere malen is genoemd, onder andere in dit topic. Hier bijvoorbeeld.mac wrote:Klopt ook maar de situatie is nu alweer een aantal jaar hetzelfde. Toch blijft het rondzweven. En inside information? Het enige wat ik ooit op internet heb kunnen lezen is dat er een aantal bussen weg zouden gaan maar nooit dat KLM de gehele airbus-vloot zou afstoten. Dat is puur de geruchtenmachine geweest.
En dan begin 2017 dit artikel waar eerst nog stond dat ze (naast de 4 uitgefaseerde A330's) nog eens 2 A330's in 2017 zouden uitfaseren. Enkele uren later was die zin verdwenen.KLM gaat de tien MD11-toestellen, met de markante derde motor in de staart, voor de intercontinentale vluchten met ingang van 2014 vervangen door Airbussen A330-300. De maatschappij durft de Dreamliner nog niet aan.
"We hadden ze graag door de Dreamliner van Boeing vervangen, maar het type 787-9 ligt nog op de tekentafel en het is volstrekt onduidelijk wanneer die geleverd gaan worden. Vandaar deze tussenoplossing met Airbussen," legt KLM-topman Peter Hartman uit.
(...)
Om te voorkomen dat KLM straks met lege handen zit, is besloten de Airbussen A330-300 te leasen.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more