Structureel te weinig cockpit crew. Ettelijke annuleringen dagelijks (soms meer dan 10), ondanks de CityJet wetlease.
En als je dan denkt; “Leid dan meer vliegers op”, dan heb je natuurlijk gelijk. Echter, meer vliegers zijn meer kosten en men probeert het zo efficiënt mogelijk te plannen. Als je dan denkt; “Maar annuleringen en wet-leases zijn duurder en slecht voor de repatutatie”, ook dan heb je gelijk. Echter, vertel dat maar eens het management die deze geweldige business case heeft goed gekeurd.
Extra cockpit crew om werkverlichting (en dus minder zieken bij zowel KLC als op de 737) te bewerkstelligen probeert KLM nu als een handreiking naar de vliegers te verkopen tijdens de CAO onderhandelingen, terwijl men bewust dit risico heeft genomen.
Zwaan wrote:Structureel te weinig cockpit crew. Ettelijke annuleringen dagelijks (soms meer dan 10), ondanks de CityJet wetlease.
En als je dan denkt; “Leid dan meer vliegers op”, dan heb je natuurlijk gelijk. Echter, meer vliegers zijn meer kosten en men probeert het zo efficiënt mogelijk te plannen. Als je dan denkt; “Maar annuleringen en wet-leases zijn duurder en slecht voor de repatutatie”, ook dan heb je gelijk. Echter, vertel dat maar eens het management die deze geweldige business case heeft goed gekeurd.
Extra cockpit crew om werkverlichting (en dus minder zieken bij zowel KLC als op de 737) te bewerkstelligen probeert KLM nu als een handreiking naar de vliegers te verkopen tijdens de CAO onderhandelingen, terwijl men bewust dit risico heeft genomen.
Penny wise...
Dank, wist niet dat de nood al zo hoog was. Er is namelijk ook nogal wat onderhoud. Bij de ICA ook trouwens, best wat annuleringen zelfs op flagship routes als JFK en SFO.
wow.. Dit vind ik echt gaaf... Een kippenvel moment... Dit moet waarschijnlijk (behalve je pensioenvlucht) de meeste bijzondere vlucht uit je carrière zijn.