E195E2 voor de 737-700, 320/321NEO voor de 800/900. Ain’t gonna happen, maar een mens mag dromen nietwaar? Had nog gehoopt dat Airbus de 320NEO (De 320.5 )met een metertje of anderhalf had verlengd om het pax aantal op hetzelfde niveau of iets daarboven te brengen als de 737-800, maar dat is niet gebeurd.Bank_angle wrote:Is er al bekend of zijn er geruchten wat de opvolger wordt voor de B737 voor de KLM? 737MAX, 320NEO, Bombardier CS series? Ben benieuwd wat jullie gedachte hierover is of voorkeur. Qua passenger comfort lijkt mij een 2-2 config beter.
Gezien de slotbeperkingen, denk ik niet dat passenger comfort prioriteit heeft. Het zal vooral gaan om capaciteit en stillere toestellen om de directe omgeving van Schiphol in de kaart te spelen. Eventuele onrendabele routes routes zullen geslachtofferd worden voor high-yield routes.Bank_angle wrote:Is er al bekend of zijn er geruchten wat de opvolger wordt voor de B737 voor de KLM? 737MAX, 320NEO, Bombardier CS series? Ben benieuwd wat jullie gedachte hierover is of voorkeur. Qua passenger comfort lijkt mij een 2-2 config beter.
Bij de widebodies werd het een combinatie order van A350 en B787. Ik denk dat we hier ook een combinatie gaan zien. De A321 zou het goed doen op sommige routes van KLM en Transavia, de 737 op andere routes. Kleinere toestellen past niet goed bij de slotretricties op Schiphol.Bank_angle wrote:Is er al bekend of zijn er geruchten wat de opvolger wordt voor de B737 voor de KLM? 737MAX, 320NEO, Bombardier CS series? Ben benieuwd wat jullie gedachte hierover is of voorkeur. Qua passenger comfort lijkt mij een 2-2 config beter.
Even los van het B en A verhaal. Op welke routes van Transavia en KLM zou de A321 het beter doen dan de MAX? Gezien het vliegbereik van de MAX icm met het aantal stoelen in de diverse uitvoeringen zou ik het zo snel niet weten. Als ik kijk naar Transavia: DXB, SID, BVC, BJL zijn vanaf Amsterdam met de MAX allemaal prima non-stop en zonder restricties te bedienen. Wat is de verste bestemming met een 73 van KL? TLV? Daar speelt het nog minder.Inkjet wrote:Bij de widebodies werd het een combinatie order van A350 en B787. Ik denk dat we hier ook een combinatie gaan zien. De A321 zou het goed doen op sommige routes van KLM en Transavia, de 737 op andere routes. Kleinere toestellen past niet goed bij de slotretricties op Schiphol.Bank_angle wrote:Is er al bekend of zijn er geruchten wat de opvolger wordt voor de B737 voor de KLM? 737MAX, 320NEO, Bombardier CS series? Ben benieuwd wat jullie gedachte hierover is of voorkeur. Qua passenger comfort lijkt mij een 2-2 config beter.
Er zullen veel items meespelen natuurlijk. Ik denk dat KLM/AIR France gewoon gaat voor de beste deal bij Boeing of Airbus. Door de slotproblemen zal KLM inderdaad grotere toestellen willen alhoewel de capaciteit bij KLC al vergroot is door de komst van de E-JETS ipv Fokker 70. Voor de KLM zal de 737MAX een goede optie zijn ivm weinig training voor de vliegers en cabine personeel dus goedkoper. Wel heeft de A320 / A321 meer cargo space is dat interessant voor de KLM op Europa ? Waarschijnlijk zal Air France weer voor de Airbus gaan.B767-300ER wrote:Even los van het B en A verhaal. Op welke routes van Transavia en KLM zou de A321 het beter doen dan de MAX? Gezien het vliegbereik van de MAX icm met het aantal stoelen in de diverse uitvoeringen zou ik het zo snel niet weten. Als ik kijk naar Transavia: DXB, SID, BVC, BJL zijn vanaf Amsterdam met de MAX allemaal prima non-stop en zonder restricties te bedienen. Wat is de verste bestemming met een 73 van KL? TLV? Daar speelt het nog minder.Inkjet wrote:Bij de widebodies werd het een combinatie order van A350 en B787. Ik denk dat we hier ook een combinatie gaan zien. De A321 zou het goed doen op sommige routes van KLM en Transavia, de 737 op andere routes. Kleinere toestellen past niet goed bij de slotretricties op Schiphol.Bank_angle wrote:Is er al bekend of zijn er geruchten wat de opvolger wordt voor de B737 voor de KLM? 737MAX, 320NEO, Bombardier CS series? Ben benieuwd wat jullie gedachte hierover is of voorkeur. Qua passenger comfort lijkt mij een 2-2 config beter.
De 757 bij Transavia werd ook een fiasco.. Al zijn tijden uiteraard wel veranderd sinds eind jaren 90 maar ik zie de A321 bij beide niet komen...
patrick@tediek.com wrote:De BVA is inmiddels al weer een maand uit de running. Heeft iemand een idee wanneer de BVA gerepareerd is?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more