Was zelf die dag op Nörvenich en Kleine Brogel (ook met een paar Soesterberg spotters)...sp00k wrote:Weinig informatie voor je, wel mijn ervaring..
Met een groepje Soesterberg spotters hadden wij een busje gehuurd en na een dag voor het midden van de baan te staan hadden we besloten om voor de shows aan het einde van de dag aan de kop te gaan staan, en dan vooral voor Frecce, om wat foto`s te maken van een van de MB`s die manoeuvreren buiten het display gebied om.
Ik was mijn rolletje aan het wisselen toen het gebeurde, en zat met mijn hoofd in mijn foto koffer te zoeken mijn laatste rolletje voor die dag, dus heb er niets van gezien en keek pas omhoog toen mijn mede Soesterberg spotters reageerden op de crash.
Als ik terug denk aan die dag dan herinner ik mij niet echt de crash, maar meer de paniek van mijn ouders, want die hebben tot een uurtje of 9 moeten wachten tot ik de basis af mocht, en een telefoon kon vinden.
Gr, Sp00k.
frank kramer wrote:Op het gevaar af dat dit een "waar was jij toen de Frecce crashten" topic wordt: ik was met mijn vader en een vriend van me op Nörvenich, de enige van de drie shows waar die dag geen crash was. Ik herinner me van de show dat een paar kisten in de vliegshow die van Ramstein moesten komen niet kwamen opdagen en dat een Duitse vlieger die ik kende wel vroeg welk demoteam er op Ramstein was maar niet wilde zeggen waarom hij dat wilde weten. Wij hoorden er zelf pas van toen we bij een tankstation het nieuws op de radio aanzetten omdat iedereen bij de Tankstelle het erover had. En toen zo snel mogelijk een telefoon gezocht om naar huis te bellen...
Om het topic toch een andere wending te geven: op de Duitse TV heb ik jaren geleden een keer een fascinerende documentaire gezien waarin werd geïnsinueerd dat de crash een (geslaagde) zelfmoordpoging zou zijn geweest. De reden hiervoor zou zijn geweest dat beide piloten bezweken zouden zijn onder de druk van zwijgplicht nadat ze, als F-104 vliegers, getuige zouden zijn geweest van de 'Ustica' crash in 1980.frank kramer wrote:Op het gevaar af dat dit een "waar was jij toen de Frecce crashten" topic wordt:
Bennie wrote:Om het topic toch een andere wending te geven: op de Duitse TV heb ik jaren geleden een keer een fascinerende documentaire gezien waarin werd geïnsinueerd dat de crash een (geslaagde) zelfmoordpoging zou zijn geweest. De reden hiervoor zou zijn geweest dat beide piloten bezweken zouden zijn onder de druk van zwijgplicht nadat ze, als F-104 vliegers, getuige zouden zijn geweest van de 'Ustica' crash in 1980.frank kramer wrote:Op het gevaar af dat dit een "waar was jij toen de Frecce crashten" topic wordt:
Misschien kan je jouw vragen beter opnieuw stellen in de rubriek "Airshows" opRan1967 wrote:Mag ik even wat hulp vragen aan kenners ? Ik ben op zoek naar wat data en details van de dagen na de verschrikkelijke ramp waar ik bij was, Ramstein 1988. Ik ben benieuwd naar waar en hoe de 3 wrakken werden opgeslagen. Ik ben ook benieuwd welke G-222 de stoffelijke overschotten van de 3 piloten heeft terug gevlogen en wanneer. Ook het terug vliegen van de warkken van de drie Aermacchi's en waarnaartoe in Italy is qua data welkom. alle detail hulp is zeer welkom.
Stratofreighter wrote:Misschien kan je jouw vragen beter opnieuw stellen in de rubriek "Airshows" opRan1967 wrote:Mag ik even wat hulp vragen aan kenners ? Ik ben op zoek naar wat data en details van de dagen na de verschrikkelijke ramp waar ik bij was, Ramstein 1988. Ik ben benieuwd naar waar en hoe de 3 wrakken werden opgeslagen. Ik ben ook benieuwd welke G-222 de stoffelijke overschotten van de 3 piloten heeft terug gevlogen en wanneer. Ook het terug vliegen van de warkken van de drie Aermacchi's en waarnaartoe in Italy is qua data welkom. alle detail hulp is zeer welkom.
http://forum.scramble.nl/viewforum.php?f=18 .
Weliswaar Engelstalig,
maar ik vermoed dat daar veel meer "serial spotters" (ook Duitse)
op kijken dan in deze Nederlandstalige "categorie overig"-rubriek.
Ook ik zat in de Scramble bussen. Ik heb foto’s van de line up voor take off, in ieder geval 1 & 2 staan er goed op. De midair staat op airliners.Ran1967 wrote:Ik vergeet die dag nooit meer. ben ook benieuwd of er nog mensen zijn die de kisten op de flightline konden fotograferen voor de crash. of er nog foto's zijn van de piloten .
Het was een slechte avond, niet alleen voor ons maar inderdaad ook voor het thuisfront. Ook wij konden niet van de basis af omdat onze auto langs een van de afvoerroutes stond. Wij werden echter opgevangen in het casino op de basis en konden daar intekenen op een lijst. Als je naam werd afgeroepen mocht je één telefoontje plegen zodat die de rest in kennis kon stellen. Ik moet zeggen dat ze dit goed hadden geregeld.sp00k wrote:Weinig informatie voor je, wel mijn ervaring..
Als ik terug denk aan die dag dan herinner ik mij niet echt de crash, maar meer de paniek van mijn ouders, want die hebben tot een uurtje of 9 moeten wachten tot ik de basis af mocht, en een telefoon kon vinden.
Gr, Sp00k.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more