Mijn vrouw was helaas ooggetuige....Stratofreighter wrote:...het betrof de PH-BQB
https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=210676
Was er paniek aan boord ?Bennie wrote:Mijn vrouw was helaas ooggetuige....Stratofreighter wrote:...het betrof de PH-BQB
https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=210676
Wachten op het strand zit er niet bij voor de passagiers denk ik.. Is vooral heel veel wachten vrees ik.streep wrote:Was er paniek aan boord ?Bennie wrote:Mijn vrouw was helaas ooggetuige....Stratofreighter wrote:...het betrof de PH-BQB
https://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=210676
Alleen een dagje wachten op het strand in Phuket lijkt mij toch niet zo erg.
Dan moet je wel bij het brandende object kunnen.....76-er wrote:Het verbaast me dat KL nog altijd geen HotStop bag aan boord heeft.
http://www.hot-stopl.com/fire_containment-184691.html
Op de vracht hebben we ze wel.
Het lijkt erop dat KLM een goeie deal heeft kunnen maken voor 4 'end of line production slots', vergelijkbaar met de laatste batch 747 Combi's die destijds met een mooie korting als laatste gebouwd zijn.nemaco wrote:KLM heeft vier 737-800's besteld. Het is mij onduidelijk of dit wel of geen MAX versies betreft. Bouwt Boeing uberhaupt nog niet-MAX toestellen van de 737's? Aan het motortype te zien, lijkt het mij de niet-MAX versie
PH-BCG 62578 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCH 62579 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCK 62580 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCL 63624 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
De vijf 900's zijn eigenlijk buitenbeetjes... ze hebben evenveel seats als de -800's maar er zijn meer rijen met Economy+/Business tussenruimte. Ik weet niet of KL er handig aan doet meer buitenbeetjes aan te schaffen. Daarnaast geloof ik niet dat KL eerder tweedehands 737NG's in dienst heeft genomen. Verder loopt er een RFP van AF/KL voor de vervanging van de narrow bodies.737freak wrote: Partner Jet Airways stelt binnenkort een 2-tal 737-900 buiten dienst die vervangen worden door MAX toestellen. Deze originele 900's zijn 15 jaar oud en zijn dus gelijk (op customer spec na) aan de 5 originele 737-900's die KLM heeft, waar er maar een stuk of 50 van gemaakt zijn. Het zou wel eens een slimme zet kunnen zijn om deze 2 machines van Jet over te nemen en daarmee 2 737-700's terug naar hun leasemaatschappij te sturen. Qua schaalvergroting zou het een goedkope manier zijn om 2 737-700's te vervangen voor 2 737-900's die goed in de vloot passen (mits het 'om-spec-en' naar KLM 737 niet te veel kost, zoals met de HSD en HSE gedaan is).
Wat zijn de gedachten hierover? Ben erg benieuwd...
Het zijn geen MAX-en. Het zijn 4 gewone -800s uit een grotere batch die eerst bestemd waren voor een Chinese operator. Daarvan gaan er nu 4 naar KLM en 2 naar Transavia. Die van Transavia worden gekocht (dus geen lease) en worden in januari 2019 afgeleverd.nemaco wrote:KLM heeft vier 737-800's besteld. Het is mij onduidelijk of dit wel of geen MAX versies betreft. Bouwt Boeing uberhaupt nog niet-MAX toestellen van de 737's? Aan het motortype te zien, lijkt het mij de niet-MAX versie
PH-BCG 62578 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCH 62579 Op. Lease Mar 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCK 62580 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
PH-BCL 63624 Op. Lease Apr 2019 CFM56-7B24 30C 6Y 150M
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more