This forum is supervised by GRAS, Scramble only hosts this forum. The basic rules of the Scramble Message Board also apply to this forum, but GRAS may have additional regulations. Dutch is the main language here but English is allowed too.
De laatste keer dat ik bij Gilze gespot heb was met de F-117's. Weet niet of er sindsdien veel veranderd is qua spotters lokaties. Ik meen me te herinneren dat ik toen op de Langenbergseweg gespot heb. Zou dat voor deze oefening ook een goede plek zijn?
Zojuist werd er op de GRAS Facebook pagina melding gemaakt van parkeer overlast t.h.v. Moleneind oftewel de slopes, spot 5/6 op de Airfield Guide. Ik ben geen officieel aanspreekpunt voor GRAS maar misschien wel handig om dit door J.K. geplaatste bericht hier in eigen bewoording te vermelden:
Er is vandaag veel overlast geweest van auto's die vanaf de wegen Moleneind / Klein Zwitserland het land oprijden om zo dicht mogelijk bij de slopes / kop 02 te parkeren.
De eigenaar van dit stuk land is hier niet van gediend en volgens de melding zou een afsluiting voor voertuigen dreigen. Sterker nog, deze afsluiting zou dan ook kunnen gaan gelden voor voetgangers.
Laten we er met z'n allen voor zorgen dat deze plek gedurende de oefening zo weinig mogelijk verstoord wordt en parkeer op een plek waar je geen overlast voor anderen veroorzaakt. Volgens mij is (een gedeelte van) het land momenteel ook nog ingezaaid dus kijk goed uit waar je loopt.
Ik heb overigens geen idee of op de enige plek waar momenteel maatregelen zijn genomen, de Burgermeester Balingsweg (spot 1), deze doorlopend van kracht zijn. Met een oostelijke stroming is daar weinig te beleven..
I have a question, on which I can't find the answer in the different Gilze-Rijen topics. Are the Italian Typhoons visible from outside on the flightline or in the shelter area, before and after their missions?
Thank you for your help, will be passing Gilze-Rijen next week.
Ecm wrote:I have a question, on which I can't find the answer in the different Gilze-Rijen topics. Are the Italian Typhoons visible from outside on the flightline or in the shelter area, before and after their missions?
Thank you for your help, will be passing Gilze-Rijen next week.
One at least was visible from the end of runway 26 on the day this pair arrived.
Ecm wrote:I have a question, on which I can't find the answer in the different Gilze-Rijen topics. Are the Italian Typhoons visible from outside on the flightline or in the shelter area, before and after their missions?
Thank you for your help, will be passing Gilze-Rijen next week.
One at least was visible from the end of runway 26 on the day this pair arrived.
De vraag is al eerder gesteld maar ik heb nog nergens een antwoord kunnen vinden: wanneer vertrekken de kisten weer? Is dit woensdag 6 Juni?
Volgens het bericht van Defensie (https://www.defensie.nl/downloads/beslu ... ning-aproc) is de laatste vliegdag maandag 4 Juni. Kan iemand dat bevestigen/ontkennen (volgens mij heb ik hier gelezen dat er NOTAM's van de oefengebieden zijn t/m 6 Juni - wat staat er 5 Juni dan op het programma)?
As Hans I consider going for the departures, unless I can make it today. Would be nice knowing wheter all will leave 06.06. indeed, or already at least some on 05.06., if the last mission is on 04.06. as given on defense.nl
Any information whether today' mission at 14.15 is still up for the time being will also be welcome. The currentlly permantly changing wheather forecast could also end up in a cancelled mission of course. Right now I see possible thunderstorms in the Gilze region in the afternoon (which may look different in few hours).
Er zijn 8 APROC vliegdagen ingepland dus dat betekend dat ze op de 06e nog gewoon een missie vliegen vanaf 14:00u tot 17:00u. Het lijkt mij sterk dat ze dan daarna al naar huis gaan aangezien er ook nog een debriefing achteraan komt. Ik zou dus mijn geld zetten op de 07e. Nu is er vandaag een vliegdag uitgevallen dus kan het zomaar weer anders zijn. Even afwachten dus.