jet380 wrote:Zijn het nog niet genoeg bestemmingen om 2 kisten op rtm te zetten?
Het w patroon vind ik nadelig voor de rtm pax.
Nee
AYT 2x week, 2 rotaties
ZTH, KGS, HER, RHO 2x/week, 4 rotaties
TFS ACE FUE 2x week, 3 rotaties
PMI 2x/week, 2 rotaties.
De PMI ia de enige bestemming waarbij je de rotatie kan draaien achter een andere rotatie. Voor de rest zijn de openingstijden van RTM dusdanig dat je slechts 1 rotatie per dag kan vliegen met deze bestemmingen. (Een “losse” ZTH zou misschien ook nog net kunnen passen achter een “losse” KGS. , maar niet iedeaal) Hou je dus 9 rotaties over. Dat betekend indien je 2 kisten stationeert je 5 dagen voor 1 kist geen werk hebt. Dus dat gaat hem niet worden. Of je moet een en ander combineren met een ander veld, maar dan zit je weer aan extreem hoge taxikosten voor crew. Het stationeren van 1 kist op een buitenveld voor 1 rotatie per dag is al een dure onderneming omdat deze van de 24h slechts een uur of 11 onderweg is.
Maar als je kijkt naar afgelopen zomer kan het ook zo zijn dat de W andersom wordt gevlogen. Zo was er bijvoorbeeld een RTM-PMI-AMS-PMI-RTM.
Het zou pas makkelijk zijn als je kisten vanaf Amsterdam kan laten vertrekken en laat eindigen op RTM en vica versa. Maar dat is crewtechnisch weer erg lastig.
jet380 wrote:
Het w patroon vind ik nadelig voor de rtm pax
Das een kwestie van voorkeur.
Genoeg mensen die het heerlijk vinden om
Na de middag te vertrekken en voor het avondeten weer thuis te zijn.