Over het algemeen wordt een C-check elke 18 tot 24 maanden uitgevoerd. Maar ik heb geen idee wat dit voor de uitfasering van de BFU betekent747classic wrote:Wat is de geplande uitfaseringmaand (datum?) voor de PH-BFU ?
In het vorige uitfaseringsschema stond December 2018 en op facebook "farewell 747" zag ik April 2019 voorbijkomen.
Na een uitgebreide onderhoudsbeurt in Jakarta lijkt mij April 2019 zeer onwaarschijnlijk.
Ik vind het wel echt gaaf dat Corendon zo aan de details denkt die het allemaal net even wat specialer maakt.nemaco wrote:Het is het plan van de Topman van Corendon, Atilay Uslu, om de BFB op 9 februari over de A4 te laten hijsen. Die dag is het 50 jaar geleden dat de B747 haar eerste proefvlucht maakte vanaf Paine Field Everett.
De PH-BFU is net terug uit Djakarta voor uitgebreid onderhoud (18-19 dagen). Was dit alleen een extensie check of een C-check ?nemaco wrote:De BFU vertrekt in het voorjaar.
Als de vervangende capaciteit op zich laat wachten dan zal je wel moeten. Dan wordt dat gewoon ingecalculeerd. Misschien kan ze iets later blijven als back up kist.747classic wrote:De PH-BFU is net terug uit Djakarta voor uitgebreid onderhoud (18-19 dagen). Was dit alleen een extensie check of een C-check ?nemaco wrote:De BFU vertrekt in het voorjaar.
De vraag is : Wordt deze check + 2 ferry flights alleen gedaan voor 4 maanden langer doorvliegen ? Lijkt mij niet erg kosteneffectief.
Nou, A350's naar Joon lijkt niet meer te gebeuren: http://www.lefigaro.fr/societes/2018/11 ... e-joon.phpIemand91 wrote: Of de A350-1000 of -1100.
Hoewel; ik lees de laatste week dat de A350 niet bij KLM komt maar naar Joon gaat en KLM meer 787's gaat krijgen; maar ja; zolang ik dat nog niet bevestigd zie worden door AF/KLM neem ik aan dat we in Amsterdam nog steeds een aantal A350's gaan krijgen.
That is correctUnited wrote:Ik las op A.net dat er in Q1 2019 twee 737-700’s naar Luxair gaan. Kan/mag/wil iemand dat bevestigen of ontkennen?
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more