KLM praat/discussie/speculeer corner

ImageSocial talk, maar dan in het Nederlands. Dit is de opvolger van het Praethuis uit het BBS tijdperk. Tagline verplicht !

Forum rules
Image
Post Reply
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 227
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Biem wrote:
nemaco wrote:PH-AOF is vandaag weer op de route nadat sinds 25 december de nieuwe stoelen zijn geïnstalleerd. De hele KLM ica vloot is dus nu met nieuwe WBC stoelen uitgerust.
Zijn dan ook alle Economy stoelen in de A330's van Recaro zoals in de 777's?
Ja, zover ik begreep zijn de Economy's van Recardo, en Business's zijn van Aerospace Diamond, net als de B747 / B777.

---

Weet iemand trouwens of de toekomstige B78X'jes voor de KLM uit Everett gaan komen (denk het haast wel) , of uit North Charleston?
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Iemand91 wrote:
nemaco wrote:Was al heel lang bekend
Dan ben ik dat vergeten denk ik. :oops:
Dit forum is wat dat betreft ook niet het makkelijkst om iets dergelijks terug te vinden in een topic.
YS11 wrote:
nemaco wrote:Wat is de de exacte delivery date in augustus van PH-BHP, de laatste 787-900 (nr 13)?
Staat voor morgen (17/8) in de planning, 1000lt
De levering van PH-BHP betekent ook een einde van ruim 47 jaar aan Everett toestellen aan KLM.
Sinds de eerste 747-200 PH-BUA in januari 1971 is er elk jaar wel 1 of meer toestellen vanuit Everett naar Amsterdam gekomen (tot 8 stuks aan toe in 2016)
Soms een enkele keer even geen toestel, maar dan stonden meestal nog orders open.

De komende jaren gaan daar geen nieuwe toestellen meer vandaan komen; een extra 787-9 of 777-300ER zou niet heel raar zijn maar (mij) nog niet bekend.
En het is maar de vraag óf ze ooit de 777-9 nemen (de -8 lijkt me sowieso uitgesloten) en als ze dat al doen gaat dat nog jaren duren voordat die komen.

Toch weer een niet al te nuttig weetje. :mrgreen:
Hier is je antwoord :)
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

CaptainRoPro wrote:
Weet iemand trouwens of de toekomstige B78X'jes voor de KLM uit Everett gaan komen (denk het haast wel) , of uit North Charleston?
Aangezien de 787-10 enkel gebouwd wordt in Charleston komen die daar vandaan...
All times are local times!

Regards, N.
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 227
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Thnx
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 227
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Even een ander vraagske,

Als ik het nog goed begrijp is er nog niet echt veel duidelijkheid / zekerheid wat betreft de komst van de A350 bij KLM.
Vorig jaar is de levering al met een jaar opgeschoven, maar gezien JOON nu opgeheven wordt, en de (eerste) kisten die voor JOON bedoeld waren meteen door naar AIR FRANCE gaan (de productie van de eerste A350 voor JOON met msn 331 is al begonnen, eerste rompdelen staan op het terrein), zou dit dan eventueel kunnen betekenen dat de levering van de KLM kisten misschien ook opgeschoven kunnen worden? Of heeft de vertraging eerder reden dat KLM dan meer tijd heeft om te bedenken of ze de A350 nog wel willen hebben???

Image
rompdeel msn 331 (foto samchui.com)
Last edited by KLMSafetyHerald on 22 Jan 2019, 09:58, edited 1 time in total.
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 227
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Tot slot heb ik ook nog wat questions wat betreft de B737's.

Weet iemand al meer over de uitfasering (data) van de eerste B737-700's, en zijn dit inderdaad de BGD & BGE?

We komen straks 4 B737-800's (waarvan 2 in maart en 2 in april, zover ik kan terugvinden.)....
Als dit klopt zal binnenkort (maart / april, misschien al februari???) met de uitfasering begonnen worden. Zeker als 2 B737-700's vermoedelijk naar Luxair gaan (levering maart en mei, volgens aviation24.be)

Tot slot, is er inderdaad meer info / bron m.b.t. de "onderhandelingen" voor de MAX'jes, want de deadline die begin vorig jaar werd gesteld dat dat jaar nog de bekendmaking van de opvolging zou komen is niet echt ggelukt ;)
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 227
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Hier ter info een impressie hoe ze de "Bangkok" PH-BFB naar zijn bestemming bij het Corendon hotel willen brengen.

https://youtu.be/noZk-aEXhik
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

VWB de A350. Genoeg over geschreven hier. Ik zie persoonlijk niet in wat het opheffen van Joon daarmee zou versnellen of verlangzamen. Airbus produceert de bestemde machines gewoon op het afgesproken moment en ze gaan gewoon als "extra" naar AF. (Joon was altijd al een Frans iets) Zover mijn kennis strekt ontvangt KLM geen enkele A350 (en wat extra 787, die oorspronkelijk voor AF waren bestemd)

VWB de 737-7, inderdaad de twee genoemde machines. Datum Phase Out geen idee.
All times are local times!

Regards, N.
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

B767-300ER wrote:VWB de A350. Genoeg over geschreven hier. Ik zie persoonlijk niet in wat het opheffen van Joon daarmee zou versnellen of verlangzamen. Airbus produceert de bestemde machines gewoon op het afgesproken moment en ze gaan gewoon als "extra" naar AF. (Joon was altijd al een Frans iets) Zover mijn kennis strekt ontvangt KLM geen enkele A350 (en wat extra 787, die oorspronkelijk voor AF waren bestemd)

VWB de 737-7, inderdaad de twee genoemde machines. Datum Phase Out geen idee.
Ja wat betreft Joon deden zij geen extra vluchten maar namen ze vluchten van AF over. De A350's vervangen de A340's bij AF. Geen verschil in leverdata inderdaad.
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 227
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Ik kwam via airliners.net de productielijst van de 787 tegen voor dit jaar. Hierin staan de 4 kisten voor KLM gemeld.
De LN's voor KLM's B78X'en zijn:
- 862
- 908
- 926
- 946
Deze waren verder nog niet aan de serial of registratie gekoppeld.
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
User avatar
Bennie
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 16541
Joined: 02 Mar 2009, 15:12
Type of spotter: Military (numbers & photography)
Subscriber Scramble: Ofcourse
Location: @ home, @ work or elsewhere in the world!

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Bennie »

CaptainRoPro wrote:Ik kwam via airliners.net de productielijst van de 787 tegen voor dit jaar. Hierin staan de 4 kisten voor KLM gemeld.
De LN's voor KLM's B78X'en zijn:
- 862
- 908
- 926
- 946
Deze waren verder nog niet aan de serial of registratie gekoppeld.
Alle 4 B787-10.
Ben
Scramble member, reader & contributor since 1984
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 227
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Bennie wrote:Alle 4 B787-10.
Yes, document kan je hier vinden:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... dit#gid=19
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
Biem
Scramble Senior
Scramble Senior
Posts: 468
Joined: 05 Jan 2017, 13:49

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by Biem »

Worden alle 78X'en voor KLM ook eigendom? deze vier lijken dat wel te zijn
User avatar
KLMSafetyHerald
Scramble Junior
Scramble Junior
Posts: 227
Joined: 16 Oct 2018, 16:11
Subscriber Scramble: KsH
Location: Netherlands
Contact:

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by KLMSafetyHerald »

Biem wrote:Worden alle 78X'en voor KLM ook eigendom? deze vier lijken dat wel te zijn
Ik meende ergens te hebben gelezen (weet even niet meer waar) dat alle B78X'en in eigendom komen van KLM.
Fly comfortably through KLM SafetyHerald.com!
User avatar
B767-300ER
Scramble Master
Scramble Master
Posts: 8814
Joined: 25 Dec 2007, 08:35

Re: KLM praat/discussie/speculeer corner

Post by B767-300ER »

Zover ik weet direct na levering sale and lease back.
All times are local times!

Regards, N.
Post Reply

Return to “'t Praethuys”