https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/ ... aar-dublinn5205e00421 wrote:Stobart Air gaat in het zomerseizoen met een E195 de DUB-route voor KLM/KLC vliegen.
Ja.nemaco wrote:Krijgt deze nieuwe livery?
Inkjet wrote:PH-AOM is naar Rome onderweg als KL9871.
Iemand91 wrote:Ja.nemaco wrote:Krijgt deze nieuwe livery?
Inkjet wrote:PH-AOM is naar Rome onderweg als KL9871.
Zoals je hebt kunnen lezen worden de kisten van Joon niet middels onnodige spuitbeurten al opnieuw gespoten in AF kleuren, maar pas als het volgens het onderhoudsprogramma moet. Bij Transavia gebeurd exact hetzelfde. (Kijk naar de XRZ en de HSJ als ik het goed zeg)nemaco wrote:Krijgen alle 330's nu op korte termijn nieuwe livery of is dat een vijf jaren plan?
En PH-HZX geloof ik ook nog. Die kisten van Joon hadden al een onnodige spuitbeurt erop zitten nadat ze naar Joon overgespoten waren dus een tweede keer zou dubbel onnodig zijn en aangezien die A343's er op termijn toch uitgaan maakt dat niet uit verder. Spuitbeurten van A330's bij KLM lopen niet gelijk met checks geloof ik dus niet na elke D-check zoals bij B744's wel het geval is (zoals de CKA en CKB nu)B767-300ER wrote:Zoals je hebt kunnen lezen worden de kisten van Joon niet middels onnodige spuitbeurten al opnieuw gespoten in AF kleuren, maar pas als het volgens het onderhoudsprogramma moet. Bij Transavia gebeurd exact hetzelfde. (Kijk naar de XRZ en de HSJ als ik het goed zeg)nemaco wrote:Krijgen alle 330's nu op korte termijn nieuwe livery of is dat een vijf jaren plan?
Ik denk dat we mogen aannemen dat dit voor de gehele groep geldt en dus ook door KL geen geld gaat uitgeven aan onnodige spuitbeurten. De gemiddelde KLM passagier zal het namelijk een worst wezen of de Dolphin Wave erop zit of niet. Reken dus inderdaad maar op een jaartje of 5 a 6.
B767-300ER wrote:Zoals je hebt kunnen lezen worden de kisten van Joon niet middels onnodige spuitbeurten al opnieuw gespoten in AF kleuren, maar pas als het volgens het onderhoudsprogramma moet. Bij Transavia gebeurd exact hetzelfde. (Kijk naar de XRZ en de HSJ als ik het goed zeg)nemaco wrote:Krijgen alle 330's nu op korte termijn nieuwe livery of is dat een vijf jaren plan?
Ik denk dat we mogen aannemen dat dit voor de gehele groep geldt en dus ook door KL geen geld gaat uitgeven aan onnodige spuitbeurten. De gemiddelde KLM passagier zal het namelijk een worst wezen of de Dolphin Wave erop zit of niet. Reken dus inderdaad maar op een jaartje of 5 a 6.
En dan is het nog steeds de vraag of ook de 772's en A333 de nieuwe livery krijgen.B767-300ER wrote:Dat klopt. Dat betrof de 772 en de 332/333.
Dat is hier overigens al meerdere maken gemeld. @nemaco, wel degelijk beleid dus.
Vandaar dus dat de 773 wel is voorzien van dat schema en dat er inderdaad na 2013 gewoon 330’s en 772’s zijn gespoten in het oude schema.
Vwb de door mij genoemde transavia kisten. Het betreft de XRY, HZX en HSJ inderdaad. Ook Transavia doet dit niet per definitie gelijk met een D-Check. TUI ook niet. Net als zoveel maatschappijen.
Kist moet eens in de 5/6 jaar gespoten worden en krijgt dan een spuitjob. Als het gelijk kan met groot onderhoud dan gelijk, en anders gewoon “los”. En dan kan het idd zomaar eens 6 jaar duren voordat de 772’s en 330’s allemaal gespoten zijn.
As a member you get access to all our
premium content and benefits learn more